العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 14-10-2012, 09:52 AM
wael890610 wael890610 غير متواجد حالياً

wael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of light
افتراضي مطلوب عربيه عفشتها تستحمل مطبات كتير فى حدود 45

السلام عليكم ورحمه الله
انا استخدامى داخل المدينه بنسبه 90% وعاوز عربيه تستحمل بهدله الشوارع وعفشتها قويه وبفاضل بين :
الهاتش باك اولا لانى بافضلها (دايو جوليت - a113 - كيا بيكانتو)
وبعدين السيدان (كيا سيفيا - لانوس-اكسنت)
والمطلوب بالظبط (عفشه قويه تستحمل مطبات كتير قوى وتحميل + قطع غيار متوفره ومش لازم رخيصه)
قديم 14-10-2012, 03:48 PM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold
افتراضي رد: مطلوب عربيه عفشتها تستحمل مطبات كتير فى حدود 45

انا كانت معى a113 وبعتها عفشتها غير طبيعية تحس انها بدون عفشة وكل زلطة كنت بحس بها وكنت حجيب كيا بيكانتو او رغم متانتها واحسن بكتير من a113 ولكن بردوا مش حتستحمل شوارعنا بعد العناء والرحلة الطويل اخترت الوجان رغم توكيل لوجان هو توكيل بيكانتو ... عندك السيدان رينولوجان والهاتشباك هى رينو سانديروا هذه سيارات مخصصة لشوارع مصر
رينو لوجان

رينو سانديرو

التعديل الأخير تم بواسطة م.محمد ; 14-10-2012 الساعة 03:54 PM
قديم 14-10-2012, 08:18 PM
wael890610 wael890610 غير متواجد حالياً

wael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of light

شكرا على رد حضرتك , لكن هل الرينو سنديرو فى حدود ال45 بتوعى؟
قديم 14-10-2012, 08:33 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

انا شايف انك طالما بتدور علي عفشه تستحمل يبقي هي التويوتا لان التويوتا هي ام العفشه ف العالم وانعم عفشه مش هتحس باي حاجه تحت العربيه كانك راكب حتت ملبن بالضبط وطبعا ما دمت زكرنا التويوتا يبقي اول حاجه هتيجي ف بالنا لازم تكون الكورولا فانا رايي انك لو بتدور علي موديل حديث يبقي تعلي المبلغ شويه لكن لو علي المبلغ اللي معاك يجيب لك كورولا مسطره اللي هي موديلات من 1992 لحد 1994 وحالات نضيفه وانا بابيع ف عربيتي موديل 1993 والمطلوب فيها اقل من المبلغ اللي انت حاطه كمان وحاله نضيفه قووي وانا بصراحه بامشي بيها ف اماكن عاوزه عربيات جيب مش سيدان والعفشه ميه ميه
للاستفسار تليفوني 01110737865

ولو علي التحميل بصراحه الكورولا مع التحميل بتحك معايا بس الحك الطبيعي اللي هو حك خفيف مش هبد ورزع يعني انا كنت شايل ف العربيه 5000 عبوه ادويه في زجاجات اللي هي ادويه شراب في زجاجات الشنطه مليانه والكرسي الوراني ع الاخر ومرايه الصالون مش مبينه حاجه من الحموله والكرسي اللي جنبي كان مليان برده والعجله الخلفيه كانت داخله لجوه كمان ومحكتش خاااااااااااااالص ف اي مطب طالما كنت باخده بالراحه
اللي عاوز اقوله انها بتحك لو العفشه بايظه يعني المساعدين اللي ورا خفاف مثلا لكن لو المساعدين تمام انسي انها تحك اصلاااالان المساعدين الياباني مش بينزلوا قوووي مع التحميل عكس الكوري المساعدين بتوع اللانوس مثلا ركب ف الكنبه الورانيه اتنين وفضي الشنطه وشوف ايه اللي هيحصل هتلاقي العربيه والمطبات بيغنوا مع بعض بالاحضان بالاحضان يا بلدنا يابلوه بالاحضان

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed el gendy ; 14-10-2012 الساعة 08:40 PM
قديم 14-10-2012, 09:50 PM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute

احسن عربية بالسعر ده هى هيونداى فيرنا....موديل عالى و عفشة فوق الممتازة و قطع غيار متوفرة....

كن مطمئنا جدا جدا و لا تفكر فى الأمر كثيرا بل دع الأمر لمن بيده الأمر
السرعة فى القلب و القلب ميت..هدفى بدون تفكير و سباق بدون قلب..