العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 02-12-2011, 05:42 PM
semovic semovic غير متواجد حالياً

semovic will become famous soon enough
عاجل الاسكندرية - دريم بارك

السلام عليكم
كنت عايز اسأل لو معايا عربية و عايز اروح دريم بارك. من الاسكندرية اطلع علي الصحراوي و بعدين ؟؟
عسان انا معرفش حاجة لا في اكتوبر ولا القاهرة

و شكرااا
قديم 02-12-2011, 06:38 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الاسكندرية - دريم بارك

ايوة ايوة انا كمان عاوز اعرف الطريق
انا اعرف اوصل لحد بوابة القاهرة

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 02-12-2011, 07:17 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

والله الموضوع دا خانقنى جدا لانى كذا مرة عايز اروح انا وعيلتى اخاف اتوه واليوم يضيع فى السؤال
قديم 02-12-2011, 08:50 PM
abdo_2828 abdo_2828 غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: GB
هواياتي: mifuhXD

abdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud ofabdo_2828 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة semovic مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
كنت عايز اسأل لو معايا عربية و عايز اروح دريم بارك. من الاسكندرية اطلع علي الصحراوي و بعدين ؟؟
عسان انا معرفش حاجة لا في اكتوبر ولا القاهرة

و شكرااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادي مكرم مشاهدة المشاركة

ايوة ايوة انا كمان عاوز اعرف الطريق
انا اعرف اوصل لحد بوابة القاهرة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

والله الموضوع دا خانقنى جدا لانى كذا مرة عايز اروح انا وعيلتى اخاف اتوه واليوم يضيع فى السؤال
ايه يا جماعه الطريق سهل جدا وانتو جايين من اسكندريه بعد ما تعدوا البوابات تفضلوا ماشيين على طول وبعدين تخشوا اول يمين (محور 26 يوليو) وتمسكوا الحاره الشمال عشان متدخلوش مدينة الشيخ زايد تفضلوا ماشيين طوالى لحد ميدان جهينه (اول ما توصلوله هتعرفوه ) وبعدين تدخلوا شمال مع الصينيه وتاخدوا الشارع ده لاخره هتطلعوا على طريق الواحات وبعدين تاخدوا اول يوترن وتفضلوا ماشيين فى الطريق هتلاقوا يفطه كبيره مكتوب عليها ميدان الرمايه على طول والدائرى اول يوترن هتاخدوا اليوترن وكانكم طالعين الدائرى هتلاقوا الدائرى على يمينكم تسيبوه وبعدين هتلاقوا مدخل دريم لاند ودريم بارك بعد حوالى 200 متر من مطلع الدائرى وحمد الله على السلامه

الكلمات الدليلية
دريم بارك