العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 27-01-2012, 03:10 AM
goodboy12340 goodboy12340 غير متواجد حالياً

goodboy12340 is on a distinguished road
افتراضي سعر طرمبة بنزين لانوس

يا ريت حد يفيدنى فى سعر طرمبة البنزين للانوس 1 و مصنعية الميكانيكى اللى هيركبها فى حدود كام و شكرا يا رجالة
قديم 27-01-2012, 04:21 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سعر طرمبة بنزين لانوس

الجديده فى حدود 80 جنية نوعها بوش .. فى كذا نوع هتلاقيهم اغلى من كده بس النوع ده ممتاز وانا مجربه .. اما الاستيراد فهتكون فى حدود 100 جنية ولو بالعوامة فى حدود 150 جنية ..

مصنعية تركيبها بسيطة 15 - 20 جنية ....

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 28-01-2012, 12:34 AM
goodboy12340 goodboy12340 غير متواجد حالياً

goodboy12340 is on a distinguished road

ماشى تسلم يا باشا
قديم 29-01-2012, 02:01 AM
الصورة الرمزية basosi
basosi basosi غير متواجد حالياً
من انا؟: سامح الباسوسي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الشعر - السيارات- النقل الثقيل والاتوبيسات

basosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

الجديده فى حدود 80 جنية نوعها بوش .. فى كذا نوع هتلاقيهم اغلى من كده بس النوع ده ممتاز وانا مجربه .. اما الاستيراد فهتكون فى حدود 100 جنية ولو بالعوامة فى حدود 150 جنية ..

مصنعية تركيبها بسيطة 15 - 20 جنية ....

هو البوش ده موتور لونه اسود وجبناه ب 100 ج والموتور ده اللي يركبه كهربائي افضل
وهو بيحل الطلمبه بالكامل من تحت الكنبه مع مراعاة فصل اوشاط البطاريه الموجب وكمان لابد من ان تكون التهوية كويسة داخل السيارة وبعدها بيفضي البنزين اللي في الطلمبة في التانك تاني من الفتحة وبعدها بيقفل الفتحة بالغطاء الاسود
وبيفك الخراطيم اللي في الطلمبة وبيفك الموتور والفشة والذي منه.
وياخد مصنعية 50 بالكتير وده المتاح
وممكن تجيب طلمبة كاملة بتاعة لانوس من بتوع الاستيراد في حدود 230 ج أنا فكيتها من تانك استيراد وأخدتها بالسعر ده

يا حبيبي يا
محمد

يا رسول الله

قديم 29-01-2012, 09:35 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

السلام عليكم بص يااخي انا لسة مركبها من اسبوع لان كانت العربية مخنوئة اوي في بداية الطلعة وكشفت عليها بالكمبيوتر وقالي طرمبة البنزين وقالي ان ثمنها 150ج وفعلا سألت عليها لائيتها بالسعر 170ج الكوري محفور عاليها كوري وكان في عندة فعلا طرمبة 80 90 جبس انا جبت الاصلي وياريت يا اخي وانت بتركبها تكون جنب الصنايعي عاشان حيفتح التنك من تحت الكنبة الي ورة وبص علي التنك حتلائي وساخة عزراا علي الكلمة مد ايدك ونظفها واتمنالك التوفيق