العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 20-12-2014, 12:13 PM
م.ص م.ص غير متواجد حالياً

م.ص is on a distinguished road
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SystemK مشاهدة المشاركة

انا معايا سيفيا 99 اوتوماتيك و مازال بيظهر لمبة على التابلوه o/d off ولا اعرف العيب بعد , وهذا العيب يسبب مشاكل كثير بالفتيس , و بعد الرجوع للفني المختص قال لي انة بسبب حساسات الفتيس و بالاخص ساعة السرعة !! هل هذا الكلام منطقى ؟؟
ده اختصار للاوفر دريف هو زرار كده ف الفتيس فائدته انه بيسقط غيار يعنى لو عايز تعدى من عربيه بسرعه بدوس عليه وبعد كده بتقفله ... هو كده مفتوح اقفله هتلاقى اللمبه طفت
قديم 02-01-2015, 11:45 AM
fouad_mohie fouad_mohie غير متواجد حالياً

fouad_mohie is on a distinguished road

انا معايا كيا سيفيا 2000 الماتر بيجيب زيت من ناحية الكاتينا بشكل بشع . كمان اول مادر الصبح دخان ابيض بشكل رهيب بيطلع من الشكمان . ارجكو ساعدنى انا ساكن فى اكتبر معرفش صنايعية للعربية خالص ... ارجك
قديم 03-01-2015, 11:15 AM
fouad_mohie fouad_mohie غير متواجد حالياً

fouad_mohie is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fouad_mohie مشاهدة المشاركة

انا معايا كيا سيفيا 2000 الماتر بيجيب زيت من ناحية الكاتينا بشكل بشع . كمان اول مادر الصبح دخان ابيض بشكل رهيب بيطلع من الشكمان . ارجكو ساعدنى انا ساكن فى اكتبر معرفش صنايعية للعربية خالص ... ارجك
يا جماعة لو سمحتو انا لسة جايب عربية كيا سيفيا 2000 من شهرين و حاسس انى لبست فيها لأن الماتور بيجيب زيت من ناحية الكاتينا و كل مادور الصبح يطلع دخان ابيض جامد جدا و ريحتة وحشة دة غير طبعا انها بتاكل زيت و بنزيز و الغيارات كلها بتنتش و فية رجرجة جامدة اوى عند سرعة ال 60 و اول ماشيل رجلى من على البنزيز بتقف دة غير الزراير بتاعة الكارت للأزاز اللى جنبى بايظ مش عارف اصلحة و الكالون الباب الشمال اتكسر و عايز اشترى واحد و مش لاقى . و العربية ولعت بيا من كام اسبوع كدة و الدفيرة اتحرقت من الاخر كدة عايز ميكانيكى و كهربائى جامدين متخصصين سيفيا عاشان العربية ضايعة و عايز اشدها و نسيت اقولوكو على الطابلوة .. عايز اصلحة بس شوفت كزا حد عاملة و الفينيش بتاعة وحش اوى اوى
قديم 31-01-2015, 10:01 AM
tarekmohamad tarekmohamad غير متواجد حالياً

tarekmohamad is on a distinguished road

محلات قطع غيا ر إستيراد
------
السلام عليكم يا وحوش سيفيا . أنا الحمدلله معايا كيا سيفيا اشترتها من حوالى 6 شهور . هى ماشاء الله عليها .عموما أنا تعاملت مع محل "المصباح " فى الحرفيين هو كويس و عنده حاجات إستيراد كويسة مش متهانة وسعر متوسط أو غالى شوية. يجب تفاصل معه.
أنا أشتريت منه إكصدام أمامى و رايح إنهارده "إن شاء الله" أشترى كمان طاسات للعجل و قواعد موتور
و أوكرة باب يمين
المصباح
الحرفيين :شارع العسقلانى نزلة الريحانى.
شكرا
م.طارق
قديم 04-02-2015, 10:51 PM
alaazaher alaazaher غير متواجد حالياً

alaazaher is on a distinguished road

سلام عليكم

ازيكو يا رجالة ....

اولا يا ريت يكون فيه جروب خاص ع الفيس بوك بكيا سيفيا وكيا شوما ونتبادل الاراء والافكار والخبرات ...

ثانيا .... بسأل على سعر الاوكره بتاع باب السواق بكام استيراد ....
بسأل على سعر خرطوم الباور ... استيراد بكام

فى انتظار الرد

الكلمات الدليلية
اسبكترا, سيفيا