العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 10-11-2010, 05:09 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light
افتراضي رد: متعة هواية الصيد

أنا قولت أفكرك يا هشام باشا بالموضوع علشان تكملنا مغامرات عالم البحار و كمان أوريك الصندوق دا لسه جايلي إمبارح من السويس

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 10-11-2010, 05:17 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

متابع بشغف تسلم ايدك يا استاذ هشام

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 10-11-2010, 05:36 PM
corsair
Guest

اين انت يا استاذ هشام
قديم 10-11-2010, 05:45 PM
الصورة الرمزية b A d R
b A d R b A d R غير متواجد حالياً

b A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of lightb A d R is a glorious beacon of light

ههههههههههههه شوفت قلبت عليك الدنيا إزاي يا هشام .. كل الناس بتسأل أين أنت

AHMED bAdR

octavia a4
قديم 10-11-2010, 06:41 PM
الصورة الرمزية Bahi
Bahi Bahi غير متواجد حالياً
من انا؟: اسكندرانى يعيش ويعمل بالقاهرة منذ 1996
التخصص العملى: مدير شركة توكيلات ملاحية وشحن
هواياتي: الصيد البحرى - الزوارق الشراعية خاصة طراز ليزر (Laser) - الزوارق واليخوت

Bahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond reputeBahi has a reputation beyond repute

أعزائى الكرام

أولا أعتذر بشدة عن تأخر نشر الحلقة الثالثة نظرا لضغط العمل قبل اجازة عيد الأضحى المبارك أعادة الله عليكم وعلى الأمة الاسلامية جمعاء بالخير واليمن والبركات.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem ali مشاهدة المشاركة

شكرا استاذ هشام على الحلقه الثانيه وبعد اذنك انا عاوز السمكه دى

تاكل معتز
تحت أمرك يا كريم بك بس السمك ما يأكلش اسكندرانى وأنت سيدى العارفين.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ali farouk مشاهدة المشاركة

يا باشا العفو اصححلك برضوا هوا أنا هبيع الميه فى حارة السقايين...ههههه ....بس ما شاء الله حضرتك مسستم الموضوع وكده أنا هجيب ورقة وأكتب وراك...بالتوفيق
تكتب اية بس يا على بك دى يا دوبك نقطة فى بحر علمك وخبرتك وأدينا بنحاول نقرب من بعيد.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة b A d R مشاهدة المشاركة

جميل جميل جميل .. عايزين أكتر و أكتر شد حيلك يا قبطان

أنا قولت أفكرك يا هشام باشا بالموضوع علشان تكملنا مغامرات عالم البحار و كمان أوريك الصندوق دا لسه جايلي إمبارح من السويس
ملف مرفق 5611

ههههههههههههه شوفت قلبت عليك الدنيا إزاي يا هشام .. كل الناس بتسأل أين أنت
حاضر يا بدر بك طلباتك أوامر وبعدين الصندوق دة مجاش لية من يومين لما كنا مع بعض؟!!! يلا نطلع على شارع دمشق فورا وبعدين أعاينلك الكابوريا دى لحسن تطلع بايظة.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الله عليك يا استاذ هشام والله كلام جميل جدا ومفيد جدا وبجد انا نفسي نعمل رحلة جماعية للصيد في البحر ونشوف مركب ناجرها وحضرتك تقودنا في عرض البحر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

اين انت يا استاذ هشام
حاضر والله يا أحمد بك وأنا معنديش مانع بس نأخد الموضوع واحدة واحدة علشان مثلا وأنا فى قطر أخدت معايا صديق -ديبلوماسى من السفارة المصرية بدون ذكر أسامى علشان الفضايح- فى رحلة صيد بمركبى وأول لما بدأنا نصطاد ونطلع سمك زهق ونام لأنة مطلعش ولا سمكة والخيط اتلخفن منة ومعرفش يحط الطعم فى السنارة وحاجات من دى كتير. وأفتكر كمان صديق مدرس لغة عربية اسكندرانى فى قطر فضل يقول أنا السندباد البحرى ... أنا القرصان ولما طلع معايا والبحر شخشخ شوية نام فى الأرض وفضل يقول لو بتعزنى رجعنى (شوف الفيديو دة):

طبعا أنا عارف أن الوضع أكيد مختلف معاك بس أنا بتكلم على الباقيين اللى عايزين يطلعوا معانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fepsceasar مشاهدة المشاركة

استفسار صغير هل فيه كاميرات ديجيتال بتصور تحت المية بتتباع فى مصر ويا ترى بتتباع فين وتمنها كام وهل ممكن تصور فى المياة وبرة بجودة عالية
الحقيقة أنا ماليش أوى فى الغطس والتصوير تحت المياة يا أبو كمال بك لكن فية كاميرات أيوة ديجيتال زبتصور تحت المياة وتصور جوة وبرة. أدينى فرصة أسأل أخويا الكبير اللى شغال فى أبو ظبى لأنة مهندس مدنى ومحترف غطس (مش هواة من أم نجمة وأتنين لكن بيسافر كل سنتين انجلترا يجدد شهاداتة -لحام تحت المياة وقياس سمك معادن ...الخ- من هناك).

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahranahm مشاهدة المشاركة

جميل اوى سا اكس لانس

موضوع شيق جدا جدا

انا بجد اول مرة اقرأ موضوع كبير كدة بتشوق اعرف وصلت رئيس جمهورية ولا لسة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahranahm مشاهدة المشاركة

الحلقة الثالثة يا استاذ هشام

يلا مع استاذ هشام لا ممكن تغمض عنيك

استاذ هشام شو

يعنى اعاظم البحار

يعنى الاسكندرنية
الله يخليك يا مهران بك بس بلاش السيرة دى والانتخابات على الأبواب ... شوف عملوا اية فى عمك أيمن نور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك يا استاذ هشام متابع معاك
[/COLOR][/FONT]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد بدر1978 مشاهدة المشاركة

استاذ هشام فين بقية الموضوع
الله يسلمك يا أحمد بك وحاضر من عينيا الاتنين الحلقة الثالثة قادمة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو جودة مشاهدة المشاركة

متابعين معاك يا قبطان
حاضر وتأمر يا أبو جودة بك

هشـــام باهـــى
اسكندرانى يعيش فى القاهرة من 14 سنة