العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 06-09-2012, 01:59 AM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
عاجل رد: رابطة ( تسعير السيارات المستعمله)

أستاذ يحي أزى حضرتك , يارب تكون بخير وبصحة وعافية أن شاء الله ..
بأختصار أنا معروض عليا حتة هوندا سيتى 2008 مانيوال 1300 سي سي وهى فابريكة برة وجوة وفيها فرش جلد , عدادها عامل 28 ألف كيلو وصاحبها ماعندوش مانع نكشف عليها فى التوكيل , هو بصراحة كان طالب 70 ألف وبعد ما نشف ريقى معاه نزل ألف واحد بس وبيقولى أخرى 69 ألف وبصراحة أنا شايف السعر ده عالى أوى أوى أوى أوى كمان .. لأن بالسعر ده أنا ممكن أشترى رينو لوجان زيرو 2013 بموتور 1600 سي سي وبفارق بسيط 72 ألف جنيه

أنت أيه رأيك ؟!!!

أخرها كام الهوندا لأن فى حتة تانية زيها تقريباً قدامى ماشية 40 ألف كيلو وبردوا فابريكة برة وجوة بس من غير فرش جلد فعشان الأولأنى لو مخلصى أروح للتانى ؟!!!

أيه رأيك فى موتور الهوندا سيتى 1300 أنا عرفت أن قوته 90 حصان زيه زى موتور اللوجان ال1600 بردوا 90 حصان زيه ؟!!

العربية دى أدائها عامل أزاى مع السفر والتكيف فى الزحمة والحر عامل أيه ؟!!
وهى اللى تكسب من ناحية الموتور ولأ التويوتا الياريس لأنى سوقت قبل كده الياريس ولأ أكبر دماغى خالص وأخلينى فى الرينو لوجان ؟!!!
أرجوك محتاج نصيحتك جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ً
وجزاك الله خيراً

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

التعديل الأخير تم بواسطة ابو هيما ; 06-09-2012 الساعة 02:05 AM
قديم 06-09-2012, 02:32 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة ( تسعير السيارات المستعمله)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

أستاذ يحي أزى حضرتك , يارب تكون بخير وبصحة وعافية أن شاء الله ..
بأختصار أنا معروض عليا حتة هوندا سيتى 2008 مانيوال 1300 سي سي وهى فابريكة برة وجوة وفيها فرش جلد , عدادها عامل 28 ألف كيلو وصاحبها ماعندوش مانع نكشف عليها فى التوكيل , هو بصراحة كان طالب 70 ألف وبعد ما نشف ريقى معاه نزل ألف واحد بس وبيقولى أخرى 69 ألف وبصراحة أنا شايف السعر ده عالى أوى أوى أوى أوى كمان .. لأن بالسعر ده أنا ممكن أشترى رينو لوجان زيرو 2013 بموتور 1600 سي سي وبفارق بسيط 72 ألف جنيه

أنت أيه رأيك ؟!!!

أخرها كام الهوندا لأن فى حتة تانية زيها تقريباً قدامى ماشية 40 ألف كيلو وبردوا فابريكة برة وجوة بس من غير فرش جلد فعشان الأولأنى لو مخلصى أروح للتانى ؟!!!

أيه رأيك فى موتور الهوندا سيتى 1300 أنا عرفت أن قوته 90 حصان زيه زى موتور اللوجان ال1600 بردوا 90 حصان زيه ؟!!

العربية دى أدائها عامل أزاى مع السفر والتكيف فى الزحمة والحر عامل أيه ؟!!
وهى اللى تكسب من ناحية الموتور ولأ التويوتا الياريس لأنى سوقت قبل كده الياريس ولأ أكبر دماغى خالص وأخلينى فى الرينو لوجان ؟!!!
أرجوك محتاج نصيحتك جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ً
وجزاك الله خيراً

و الله هى عربيه حلوه
وممتازه
وموفره فى البنزين
وقطع غيارها معمره
عيبها بس شكلها من ورا
والشنطه

مش عاطفى شويه

لكن هى كعربيه حلوه

موتورها 90 حصان زى اللوجان

بس فى الهوندا صوت الموتور انعم من اللوجان

تبقى تشوف العربيه
وجرب تسوقها مع احب العربيه
وشوف هتبقى مرتاح ولا لا

والمهم تكون سوقت لوجان كمان
مع اى واحد صاحبك او معرفه

وانت قارن بين الاتنين
مين كان اريح اكتر

لان دى مسالة اذواق وراحه
وانا برده متابع معاك كل جديد

تحياتى
قديم 06-09-2012, 03:19 AM
الصورة الرمزية ابو هيما

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

ألف شكر أستاذ يحي , بس أنت ماقولتش حاجة بخصوص السعر يعنى كده حلو ولا وحش ؟!!!

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

صدق رسول الله

قديم 06-09-2012, 03:22 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

ألف شكر أستاذ يحي , بس أنت ماقولتش حاجة بخصوص السعر يعنى كده حلو ولا وحش ؟!!!
السعر كويس على فكره

رغم انها كانت زيرو رخيصه
بس سعرها 2008 استعمال كده

ده فى ناس بتوصل التمن ل 75 و 76 الف جنيه كمان

69 يبقى سعرها كويس

قديم 06-09-2012, 04:30 AM
الصورة الرمزية ابو هيما

طب معلش يا أستاذ يحي سؤال كمان ...
من حيث الاداء والاعتمادية فى طرق السفر وداخل المدينة ترشحها ولأ ترشح اللوجان وياريت لو فى أختيار تانى بعيد عن الأتنين دوول فى حدود ال 70 ألف من عندك فأكون شاكر جداااااااااااااً

صدق رسول الله

الكلمات الدليلية
تسعير