العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 23-06-2010, 03:58 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold
افتراضي رد: يا جماعة انا زهقت من السيمبول

انا شايف انك تصبرى شوية لان الرينو عربية ممتازةوتستاهل التعب شوية انا معايا كليو وهيا مريحانى جدا
ومبروك مقدما على السيارة
قديم 23-06-2010, 10:43 PM
فاطمة فاطمة غير متواجد حالياً

فاطمة will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anass.sh مشاهدة المشاركة

أخت فاطمة انا إشتريت سمبول عادي بتاربخ 16/5/2010 السيارة رائعة ومريحة ومحترمة جدا" ميكانيك السيارة ولاتتوقعي في بروعتوا وأدائوا لنفس الفئة السعرية إقتصادية السيارة ممتازة بتعمل معي 280 داخل المدينة( وهذا مايعجز عنه الكثر) وخارج المدينة 350 بنصحك تضلي على السيمبول ورح تدعيلي بس اضغطي على الوكيل لاني وقعت بنفس المشكلة بسوريا بس لما راجعت أكتر من مندوب مبيعات وحكيت مع رئيس قسم المبيعات بالشركة الوكيلة (عبد الباقي للتجارة) أمن السيارة ب 48 ساعة فقط وكانت عندي فحاولي وهددي بمراسلة شركة رينو الأم أو اوكيل الإقليمي بدبي ورح بتشوفي كيف بيحلوا هل المشكلة بسرعة.

سيدي الفاضل
انا عايزه من حضرتك تفاصيل اكتر عن الحجز والاستلام
انت حجزت بتاريخ كام ؟
وهل اعطوك موعد وخلفوه ؟
ولذلك عملت شكوه؟
ايه تليفون رئيس قسم المبيعات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بس دا بره مصر مش كده ؟؟
طيب تنصحني اعمل ايه قبل ما الفرصة تضيع

خصوصا انهم اخر كلام قالوه ان الشحنه في المينا بس اسمي مش فيها
قديم 24-06-2010, 04:20 AM
الصورة الرمزية dr_youssifomar
dr_youssifomar dr_youssifomar غير متواجد حالياً

dr_youssifomar has a spectacular aura aboutdr_youssifomar has a spectacular aura aboutdr_youssifomar has a spectacular aura about

بصراحة لو انا منك
هغيرها واشترى النترا او نيو اكسنت
الاتنين فى وجهة نظرى افضل من السيمبول
ولو انتى بتحبى الرينو ما تشوفلى رينو سكالا
اعتقد ان مواصفاتها افضل من السيمبول
مع تحياتى

(وَاتَّقُوا يَوْماً تُرْجَعُونَ فِيهِ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ تُوَفَّى كُلُّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ وَهُمْ لا يُظْلَمُونَ)
قديم 24-06-2010, 11:36 PM
anass.sh anass.sh غير متواجد حالياً

anass.sh will become famous soon enough

أنا طلبت السيارة في 20/4/2010 رينو سيمبول عادي لون فضي من المعرض بس للأسف ماكان في غير لون أزرق وعدوني إنو بتاريخ 10/6 بتوصل الدفعة الجديدة وانتظرت حتى 11/6 راجعت الوكيل فابلش بنعتذر....بنتاسف وووو .....عندها انفعلت وطلبت رقم الوكيل الحصري وحكيت معو وشرحت كيف انتظرت ومابعتوا لي السيارة وهددتوا إني رح وصل هل الموضوع للوكيل الإقليمي بدبي وللشركة الأم رينو فراح يهدني وأخد رقم هاتفي وبعد 48 ساعة حكي معي مدير المعرض إني استلم السيارة وفعلا" رحت واستلمتا
أما رقم الوكيل الإقليمي عن طريق google اكتبي الوكيل الإقليمي لرينو بدبي
اما رينو فاكتبي العنوان التالي www.renult.comوانشأالله خير
بس بالنسبة للسكالا أنا شفتا نفس داسيا لوغان تماما مع تغير بسيط وهو التحويل من سيدان الى هتشباك اما من الداخل فهي نفسها تماما" وخصوصا" التابلو لذلك ماحبيتها أما السيمبول فهي تصميم مختلف ورائعة وقوية ومحرك اقتصادي جبار ورح بتشوفي هل الشي والسلام
قديم 25-06-2010, 05:16 PM
فاطمة فاطمة غير متواجد حالياً

فاطمة will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anass.sh مشاهدة المشاركة

أنا طلبت السيارة في 20/4/2010 رينو سيمبول عادي لون فضي من المعرض بس للأسف ماكان في غير لون أزرق وعدوني إنو بتاريخ 10/6 بتوصل الدفعة الجديدة وانتظرت حتى 11/6 راجعت الوكيل فابلش بنعتذر....بنتاسف وووو .....عندها انفعلت وطلبت رقم الوكيل الحصري وحكيت معو وشرحت كيف انتظرت ومابعتوا لي السيارة وهددتوا إني رح وصل هل الموضوع للوكيل الإقليمي بدبي وللشركة الأم رينو فراح يهدني وأخد رقم هاتفي وبعد 48 ساعة حكي معي مدير المعرض إني استلم السيارة وفعلا" رحت واستلمتا
أما رقم الوكيل الإقليمي عن طريق google اكتبي الوكيل الإقليمي لرينو بدبي
اما رينو فاكتبي العنوان التالي www.renult.comوانشأالله خير
بس بالنسبة للسكالا أنا شفتا نفس داسيا لوغان تماما مع تغير بسيط وهو التحويل من سيدان الى هتشباك اما من الداخل فهي نفسها تماما" وخصوصا" التابلو لذلك ماحبيتها أما السيمبول فهي تصميم مختلف ورائعة وقوية ومحرك اقتصادي جبار ورح بتشوفي هل الشي والسلام

ايه رايك اني اروح اشنكي ف حماية المستهلك بمصر لان كلامهم مايع وشكلي مش هصل لحاجه

ولو عندك خطوات اخري لو سمحت قولي

واي حد ياجماعة حاجز اتوماتيك واستلمها الايام دي يقول عشان يساعدني وجزاكم لله خير

او لو حصل معاكوا كده قولي تعاملتم ازاي عشان الموضوع يتحل