العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 20-10-2011, 07:55 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انقذوا الناس من الــ M11

ومازالت الحمله على الاسبرنزا مستمره والغريب انها مش اللى عندهم العربية ....لاحول ولا قوه بالله
قديم 21-10-2011, 02:17 PM
الصورة الرمزية samer001
samer001 samer001 غير متواجد حالياً
من انا؟: سامر
التخصص العملى: مستشار قانوني وباعمل ماجستير
هواياتي: الكمبيوتر-السفر-العربيات-

samer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to beholdsamer001 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طارق السحت مشاهدة المشاركة

واضح ان دى حمله منظمه ضد الأسبيرانزا!!!!

يا جماعه الموضوع لا يخرج عن موقف مريت بيه وحبيت اخد رايكم فيه ؟؟ مش حمله ولا حاجه .. انا من اسبوعين كنت ناوي اشتري A516-2012 وبعدين قلت ما اشتري M11 وبعدين لما شوفت الراجل اللي معاه الـ M11 ذي ما حكيت في الموضوع الاصلي قلت اسأله .. فوجئت برد فعله والكلام اللي قاله واللي نقلته بأمانه .. وبعدين انا اللي اعرفه يا جماعه وده كل الناس بتاكده انا اي عربيه اسبرانزا عامله ذ ي البطيخه ؟؟ وانت ونصيبك يا طلعت حمرا يا طلعت قرعا .. يعني فيه ناس بتقارن الاسبرانزا باليباني والالماني ؟؟ صح وفيه ناس بتقول الـ 128 احسن منها ..صح
واللي موجود علي المنتدي قسم الاسبرانزا من شكاوي الاعضاء المحترمين يشهد بكده ..
مع احترامي لأراء الجميع وشكري

samer00x@yahoo.com

التعديل الأخير تم بواسطة samer001 ; 21-10-2011 الساعة 02:32 PM
قديم 21-10-2011, 04:53 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

يا سيدى الفاضل لماذا نعمل حملة منظمة ضد ألأسبيرانزا ليس لدى او غيرى من الناس العادية مشكلة شخصية مع ابو الفتوح او احد ابنائه لكن الحقيقة الغائبة عن حضرتك ان السيارة مليئة بالعيوب وانا شخصيا عانيت ألأمرين من التيجو و الحمدلله تخلصت منها وغيرى يعانى من m11وهكذا لو كانت السيارة متكاملة وخالية من العيوب احصلت على الشكر والتقدير وألأستحسان وان لم تصدق الناس فهذه مشكلتك وهل نسيت الثل الشعبى القديم اسئل مجرب ولا تسأل طبيب ونسأل الله التوفيق وعدم ظلم ألأخرين
قديم 21-10-2011, 09:00 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmoh مشاهدة المشاركة

العربية معايا بقالها 6 شهور .. انا عارف انها فترة مش كبيرة بس انا اساسا اشتريتها عشان جاري شاريها بقاله اكتر من سنة و بيشكر فيها جدا
تجربتي المتواضعة مع العربية في الفترة القليلة دي و تجربة جاري تتلخص في الاتي
المحرك : اداء مرضي جدا و مفيهوش مشاكل
الفتيس : ناعم و مظهرش منه عيوب مع جاري لكن معايا ساعات مش بيعشق على الاول بس لما بعشق على التاني و ارجع للأول تاني بيعشق عادي
العفشة : ناشفة بس مش مزعجة يعني
السحب : مرضي جدا جدا و على ار بي ام عالي بيبقى ممتاز جدا جدا
الثبات و الفرامل : ثبات عالي جدا و الفرامل فوق الممتازة و انقذتني قبل كدة مرتين من كوارث محققة على الطريق
الصاج : جيد
ملاحظاتي انا على السيارة في استهلاكها العالي للبنزين فقط لا غير
جاري غير ماكينة الزجاج الخلفي على الضمان و مذكرش اي ملاحظات على السيارة
بس اعتقد انها حالات حالات مش قاعدة يعني ان العربية كويسة أو وحشة .. العربية ممتازة اصلا لكن حسبي الله و نعم الوكيل في توكيلها في مصر هو اللي جايبها لورا سواءا في التقفيل او الصيانة
هو ده الرد العملى ،، أشكرك
قديم 21-10-2011, 09:06 PM
طارق السحت طارق السحت غير متواجد حالياً

طارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond reputeطارق السحت has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samer001 مشاهدة المشاركة

يا جماعه الموضوع لا يخرج عن موقف مريت بيه وحبيت اخد رايكم فيه ؟؟ مش حمله ولا حاجه .. انا من اسبوعين كنت ناوي اشتري A516-2012 وبعدين قلت ما اشتري M11 وبعدين لما شوفت الراجل اللي معاه الـ M11 ذي ما حكيت في الموضوع الاصلي قلت اسأله .. فوجئت برد فعله والكلام اللي قاله واللي نقلته بأمانه .. وبعدين انا اللي اعرفه يا جماعه وده كل الناس بتاكده انا اي عربيه اسبرانزا عامله ذ ي البطيخه ؟؟ وانت ونصيبك يا طلعت حمرا يا طلعت قرعا .. يعني فيه ناس بتقارن الاسبرانزا باليباني والالماني ؟؟ صح وفيه ناس بتقول الـ 128 احسن منها ..صح
واللي موجود علي المنتدي قسم الاسبرانزا من شكاوي الاعضاء المحترمين يشهد بكده ..
مع احترامي لأراء الجميع وشكري
ليه أى عربيه اسبيرانزا بالذات؟
وليه مايكونش أى عربية زى البطيخه ؟؟
وليه مش فاكر موضوع تيوتا مثلا ومركز فى الأسبيرانزا رغم انك لا تملكها ؟؟؟ وشكرا