العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 10-05-2012, 06:18 PM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
افتراضي رد: ايه رأيكوا فى شركة وثاق؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد عدوي مشاهدة المشاركة

اولا يا استاذ ايمن انا ايضا وسيط تامين اتعامل مع كل الشركات ولست منتج في شركة بعينها
وانا اعرف حقا ان وثاق شركة متوسطة في القدرة ولا تقاس بقناة السويس او مصر للتامين
ولكن مع احترامى لحضرتك انا لا اعلم عن تشارتس ولكن في مصر للتامين وقناة السويس التعويض ياخد اكثر من 15 يوم
اما عن وثاق فهو من ثلاث اسابيع الى شهر وهذا ما قلته ان الشركة كانت ضعيفة ولكنها تحاول ان تصلح من نفسها فاصبحت متوسطة تميل للجيدة وهى ما تزال تحاول بالاضافة الى الادارة الجديدة التى جاءت الى وثاق ومعظم موظيفها من تشارتس
وانا وعند استفسار احد العملاء عن الشركات اوضح له مميزات وعيوب كل شركة بالامانة التى تحتمها عليا المسؤولية التى يلقيها العميل على
وانا افضل طبعا مصر للتامين وقناة السويس حيث اننى لم اتعامل نع تشارتس نهائيا للاسف
وشكرا لكم
استاذ احمد حاقوم بوضع موضوع يحتوي عن تاريخ تشارتس في مصر و العالم كل - و بالنسبه ان اغلب موظفين وثاق من تشارتس ده شئ عادي و امر طبيعي ان اي شخص يجيله منصب او عرض من شركه اخري احسن من الي كان فيه اكيد حايفكر و يشوف الانسب ليه سواء كان من تشارتس او مصر للتامين او رويال او قناه السويس ......... الخ

و قوه اي شركهتكمن في موقفها المالي و راس مالها ولكن لاتقاس بالموظفين فقط
استاذ احمد بعد اذن حضرتك ياريت تراجع الينك ده و هو افضل اربع شركات في السوق المصري لعام 2011
http://amwalalghad.com/index.php?opt...=14&Itemid=222

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m
قديم 24-05-2012, 02:59 PM
omarion88 omarion88 غير متواجد حالياً

omarion88 is on a distinguished road
افتراضي انا لسه شاري سياره تقسيط بضمان وديعه وعايز تامين في مصر لتامين بس بتقسيط علي 3 اشهر

انا لسه شاري سياره تقسيط بضمان وديعه وعايز تامين في مصر لتامين بس بتقسيط علي 3 اشهر هل ينفع؟
قديم 24-05-2012, 05:01 PM
الصورة الرمزية احمد عدوي
احمد عدوي احمد عدوي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: منتج تأمين
هواياتي: الانترنت والقراءة

احمد عدوي will become famous soon enough
افتراضي رد: انا لسه شاري سياره تقسيط بضمان وديعه وعايز تامين في مصر لتامين بس بتقسيط علي 3 اشهر

هل التقسيط لصالح بنك او لصالح المعرض
فاذا كان لصالح بنك فلا يجوز التقسيط لان هناك ما يسمى بخطاب السداد موجه للبنك
ولا يجوز اصداره الا بعد السداد بالكامل
اما اذا كان في المعرض فمن الممكن التقسيط لوثيقة التامين بشيكات مقبولة الدفع
ومبروك عليك السيارة

احمد عدوي
وسيط تامين حر
اتعامل مع كل شركات التامين
مقيد في الهيئة العامة للرقابة المالية
01115020990 ---- 01091030087
am_adawy@yahoo.com
قديم 24-05-2012, 09:00 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: انا لسه شاري سياره تقسيط بضمان وديعه وعايز تامين في مصر لتامين بس بتقسيط علي 3 اشهر

فى انتظار الرد
و الف مبروك على السيارة

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 24-05-2012, 09:56 PM
كيا سيفيا كيا سيفيا غير متواجد حالياً

كيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond reputeكيا سيفيا has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarion88 مشاهدة المشاركة

انا لسه شاري سياره تقسيط بضمان وديعه وعايز تامين في مصر لتامين بس بتقسيط علي 3 اشهر هل ينفع؟
ممكن تشرح لنا طريقة الشراء بالتقسيط بنظام الوديعه بالتفصيل من فضلك . وشكرا مقدما

الكلمات الدليلية
التأمين, حادث سيارة, سيارة