العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 29-10-2009, 11:37 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المسافات من والى القاهرة

تسلم ايدك
بس ازي دي لحد شرم اطول من الاقصر ptmnlo123per1106
هو في حد ممكن يعملها لحاد اسوان ptmnlo123per1146
قديم 03-11-2009, 10:13 AM
الصورة الرمزية ابوجاسرومصعب
ابوجاسرومصعب ابوجاسرومصعب غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الي الله
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: الرياضه

ابوجاسرومصعب will become famous soon enoughابوجاسرومصعب will become famous soon enough

جزاك الله خيرا/واضيف اضافه صغيره من القاهره لقويسنا 60 كيلو
قديم 03-11-2009, 10:15 AM
الصورة الرمزية ابوجاسرومصعب
ابوجاسرومصعب ابوجاسرومصعب غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الي الله
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: الرياضه

ابوجاسرومصعب will become famous soon enoughابوجاسرومصعب will become famous soon enough

بارك الله فيك وبنصح حضرتك بتجديد النيه علي افادتك للناس وان شاء الله تؤجر بنيتك
قديم 06-12-2009, 11:32 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

طيب يا اخواننا توكلنا على الله وملحوظة المسافات اللى هقولها دى مسافات السكة الحد يد يعنى ممكن تفرق بالعربية حاجات بسيطة نسمى باسم الله اولا قبلى (علشان قرايبى بس ) القاهرة / بنى سويف 124 القاهرة/المنيا 247 القاهرة / اسيوط 375 القاهرة /سوهاج 467 القاهرة / قنا 609 القاهرة / الاقصر 671 القاهرة / اسوان 879 ثانيا / بحرى القاهرة /بنها 45 القاهرة /قويسنا 54 القاهرة /شبين الكوم 67 القاهرة /بركة السبع 68 القاهرة /طنطا 86 القاهرة / كفر الزيات 104 القاهرة/ ايتاى البارود 122 القاهرة /دمنهور 147 القاهرة / ابو حمص 160 القاهرة /كفر الدوار 183 القاهرة /سيدى جابر 203 القاهرة /اسكندرية 208 (ملحوظة مسافة القاهرة اسكندرية اللى قالها ابو نورا 221 كيلو دى بالصحراوى لانها بالطريق الزراعى 216) القاهرة /كفر الشيخ 120 القاهرة / المحلة 114 القاهرة / المنصورة 122 القاهرة/ شربين 152 القاهرة /كفر سعد 180 تقريبا القاهرة /دمياط 203 القاهرة /السويس 101 القاهرة / الاسماعيليه 120 القاهرة بورسعيد / 200 القاهرة/ الزقازيق 91 القاهرة مطروح بالقطار 511 كيلو وبالعربيه 450 كيلو لان ليها مدخل من عند مدينة السادات او الكيلو7 12 تحديدا تلف من عنده على الساحل الشمالى على مطروح طبعا انا جبت اللى مقالوش ابو نورا واعتمادا على خبرتى الشخصية فى السفر القطار او بالسيارة وانا عارف ان موضوعى محتا شوية تنظيم احسن من كده لكن ارجو انى اكون افدتكم ( ملحوظة صغيرة ) اللى عايز يعرف من بلدهم لاى بلد المسافة كام يخصم مسافة بلدهم القاهرة مثال من طنطا للمحلة كام نخصم مسافة القاهر المحلة من مسافة القاهرة طنطا يعنى 114-86 =28 كيلو مع العلم ان ممكن يبقى فى فروق بسيطة لان احيانا القطار بيلف اشكركم جميعا
قديم 06-12-2009, 11:38 PM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ShaSha مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك
بس ازي دي لحد شرم اطول من الاقصر ptmnlo123per1106
هو في حد ممكن يعملها لحاد اسوان ptmnlo123per1146
عملتها مرة ومنصحش بيها لان دى قدرات وتعود يعنى انا متعود على كده وممكن اقعد يومين صاحى من هنا لحد كوم امبو تحديدا يعنى قبل اسوان بحوالى 40 كيلو تقريبا 10 ساعات ونص سواقة متواصلة وقفت فى سوهاج 10 دقايق اشتريت ساندوتشات واكلتها وانا سايق ووقفت فى كوم امبو حوالى ربع ساعة شربت شاى وكملت لاسوان باجمالى 11 ساعة سواقة متواصلة