العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 22-10-2012, 05:59 PM
محمد عبد الحليم 2012 محمد عبد الحليم 2012 غير متواجد حالياً

محمد عبد الحليم 2012 is on a distinguished road
Post رد: استفسار عن عمر الموتور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د مشاهدة المشاركة

راحت عالادا فالتاكسى زبون التاكسى الادا ضعيف ومش هتلاقى سواق يركبها غيرك وشغلها ما فهوش سفر وابو خمسة وابو عشرة شوف حاجة احسن الكيلو ملوش دعوة بعمر المتور ممكن يبوظ على عشرة الاف وممكن يعيش خمسميت الف حسب التعامل :coptic_Thutmosis1S :

شكرا يا باشا على اهتمامك... بص ان خليت ولدتى - ربنا يخليها - تركب كذا مرة فى تاكسى لادا عشان تشوف اية الظروف. على فكرة ان سمعت الكلام بتاعك دة من كذا سواق تاكسى انا ركبت معاهم... كلهم كانوا راكبين تاكسيات مش لادا. فأنا قولت فى نفسى احسن واحد يدلنى على المعلومات التمام هو سواق لادا نفسة. المهم كل الى ولدتى ركبت معاهم قالوا ان الوردية بتعمل من 50 او 60 يعنى 10 جنية اقل بس. على العموم انا معنديش غير 55 الف فى الوقت الحاضر. فمعتاقدش انى اقدر اجيب غير لادا فى الوقت الحالى.

الف شكر ليك يا ريس مرة تانية.
قديم 23-10-2012, 02:23 AM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن عمر الموتور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عبد الحليم 2012 مشاهدة المشاركة

شكرا يا باشا على اهتمامك... بص ان خليت ولدتى - ربنا يخليها - تركب كذا مرة فى تاكسى لادا عشان تشوف اية الظروف. على فكرة ان سمعت الكلام بتاعك دة من كذا سواق تاكسى انا ركبت معاهم... كلهم كانوا راكبين تاكسيات مش لادا. فأنا قولت فى نفسى احسن واحد يدلنى على المعلومات التمام هو سواق لادا نفسة. المهم كل الى ولدتى ركبت معاهم قالوا ان الوردية بتعمل من 50 او 60 يعنى 10 جنية اقل بس. على العموم انا معنديش غير 55 الف فى الوقت الحاضر. فمعتاقدش انى اقدر اجيب غير لادا فى الوقت الحالى.

الف شكر ليك يا ريس مرة تانية.
انت حر كل الى انت شايفو غلط اعملو هههههه عالعموم الادا تاكسى وليه رزقو وقصطو قليل انت هتخدها من واحد جيبها من بنك مش كده قصطها 390جنيه صح : THUMBS~220:ربنا يوفقك