العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 07-02-2010, 02:56 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حاجه تجنن

خلاص ماتجيبش العربيه الوحشه دى و جيب حاجه فيها مؤشر انا عن نفسى بستريح مع المؤشر

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 08-02-2010, 10:37 PM
الصورة الرمزية محمد بدوى
محمد بدوى محمد بدوى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

محمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadermasr مشاهدة المشاركة

انا هتجنن ازاى العربيه الإلنترا مفيهاش مؤشر حراره ولما تسخن لمبه تنور
أعمل ايه سعتها اركن وانزل يعنى
واللا ممكن امشى بيها واللمبه منوره

انا كنت خلاص هحجزها بس بسبب الموضوع ده شكلى هصرف نظر عنها
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اولا : انا عندى نيو اكسنت 2010 ومن غير مؤشر حراره.
بس انا مش شايف انها مشكلة لانها عربية جديدة ودورة التبريد فيها دورة مغلقة ومتقلقش ابدا
انا اول ماشترتها الميه نقصت وده امر طبيعى لان الماتور كان فيه هواء . المهم زودتها بناء على نصيحة صديق لى (مهندس ميكانيكا) وبالمناسبة هو اللى فهمنى موضوع الهواء ده. وبسم الله ماشاء الله لم تنقص قطرة واحدة حتى الان.
توكل على الله
قديم 18-02-2010, 08:44 PM
Amir Hassan Amir Hassan غير متواجد حالياً

Sales Consultant
Huyndai GB AUTO

Amir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud ofAmir Hassan has much to be proud of

اذا اراد احد البحث للتاكد من ماساقوله فليفعل ويخبرنى بانتيجة
انا سالت كتير وشوفت وعرفت ان كل التكنولجى الحديث فى صناعة السيارات معظمها بدون مؤشر
وده اتجاه معظم الشركات على مستوى العالم مش هيونداى بس
قديم 18-02-2010, 10:04 PM
الصورة الرمزية koky_90
koky_90 koky_90 غير متواجد حالياً
من انا؟: لاتحسب البسمه على وجهى فرحا فاالطير يرقص مذبوحا من شده الالم
التخصص العملى: طالب
هواياتي: car وبس

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute

والكيا سيراتو برده
مافهاش عداد حرارهptmnlo123per111
قديم 18-02-2010, 10:09 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

تعقيبا على الكلام المكتوب
اللمبه لو نورت لازم تقف فورا
لكن ميزه المؤشر :
ان المؤشر لما يزيد عن المنتصف بشويه ممكن اقف وقتها فى اقرب مكان امن
واعمل الاحتياطات اللازمه
وامشى تانى
لكن بدون مؤشر
الله اعلم ممكن تنور فى مكان صعب الواحد يقف فيه
اتمنى نزول المؤشر مره ثانى فى سيارات هيونداى المهمله من المؤشر