العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 13-02-2011, 12:27 PM
protech protech غير متواجد حالياً

protech is on a distinguished road
افتراضي استفسار عن عافشة اللانسر البطه الجديده

السلام عليكم انا معايا لانسر بطه موديل 93 صاحب العربيه اللى قبلى كان مركبلها جنوط 15 و كان قاصص السوست علشان يهبط العربيه اكتر ودى كانت عاملالى مشكله فى المطبات لحد ما المساعدين اللى قدام باظو مع الوقت فرحت جبت 4 مساعدين kyb و اربع سوست ولما غيرت لقت العربيه عليت قوى لدرجة انى حاسس انها عليت زياده عن اللزوم يعنى تقريبا المسافه بين العجل والرفرف كف يد مقفول بتاع ظبط الزوايا قلى العلو دا غلط على العربيه ولو مهبطتش فى خلال اسبوعيىن لازم تشوف حل لان كده السوست دى ممكن تكسر العفشه والشاسيه مع ان الميكانيكى بتاعى قلى ان دى سوستها فهل فعلا السوست دى ممكن تأسر على حاجه العربيه ماشيه معايا زى الفل لابتعوم ولا فى تخبيط ولا ترزيع بس كلام الراجل بتاع الزوايا قلقنى ايه رايكم ارجو المساعده
قديم 15-02-2011, 11:05 PM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about
افتراضي رد: استفسار عن عافشة اللانسر البطه الجديده

انا معايا نفس العربيه ونفس الجنط ومقصر سوست والحمد لله مشيها جميل انما حالتك دلوقتى انا كنت بعانى منها من سنه كنت شارى عربيتى نفس النظام بسكانت متهبطه اوى على جنط 17 مش 15 لحد ماغيرت الجنط خليتو 15 ومساعد وسوست ورا وخليت العربيه واطيه من قدام انما لو عاوز تحس بلذه العربيه دى وطيها على حسب استعمالك وقولى هل انت غيرت الجنط ولا زى ماهو ولا عملت ايه ووصلت لايه صدقنى ممكن افيدك جامد فى الموضوع ده ودا رقمى عشان مش بفتح علطول 0186669952