العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 15-08-2012, 08:35 AM
AEF AEF غير متواجد حالياً

AEF is on a distinguished road
افتراضي صيانة بيجو 206

السلام عليكم و كل سنة و انتم طيبين. أن عندي بيجو 206 و الصراحة مطلعة عيني. الميكانيكية معظمهم ليس لديهم خبرة في الفرنساوي و التوكيل غالي جدا. لذلك بسأل حد يعرف ميكانيكي شاطر متخصص في البيجو أو الفرنساوي بس يكون في القاهرة. ولكم جزيل الشكر.
قديم 28-08-2012, 07:38 AM
ashraf09 ashraf09 غير متواجد حالياً

ashraf09 will become famous soon enough
افتراضي رد: صيانة بيجو 206

انا فى واحد فى منتدى شوفته (ميكانيكي بيجو محترم اسمه عبود رقم تليفونه 01009254449 ده قريب من ميدان لآظوغلي الشارع اللي قدام وزارة العدل قدام شوية حتلاقي واحد بتاع قطع غيار بيجو كويس برده اسمه المسيري عنده كل حاجه بتاعت البيجو الجديد وراه الميكانيكي عبود أنا جربته مع الـ 206 كان محترم قوي في شغله وسعره معقول دي بالنسبه لأعطال الميكانيكا أما بالنسبه لأعطال الكهرباء في مركز صيانة وجيه أباظة جوه بنزينة شيل شارع بورسعيد هو توكيل بس أسعاره حلوه وغير أي توكيل بيجو تاني يارب أكون أفدت)

انا بالنسبالى انا بقى يا باشا لسه ناوى داخل فى واحد 206 هخلص فيها خلاص باذن الله بكره او بعده مش عارف ارفعها فى بنزينه و لا توكيل قلقان !, و لو التوكيل ايه احسن توكيل تعرفوا كويس يفحصها فاحص شامل لكل حاجه , و يا ريت نتواصل عشان عايز اسالك عن حاجات كتيير بما انك تملك ال206 , ده رقمى يا ريت تكلمنى 01223075726 وشكـــــرا