العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > FIAT Regata

قديم 12-02-2013, 02:11 PM
الصورة الرمزية ahmed baky
ahmed baky ahmed baky غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد عبد الباقى
هواياتي: السيارات

ahmed baky is on a distinguished road
افتراضي رد: محبى و مالكى الريجاتا

لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته لى استفسار انا عندى سيارة ريجاتا موديل 88 وفى عندى مشكلة فى العوامة بتاعت البنزين بترعش وساعات ترمى لللاخر والتصف وغيره هل هذا عيب عوامة وهل ممكن انا اغير العوامه بنفسى انا عارف مكانها وتاكد من ان سللك الارضى الواصل للعوامة سليم والعداد سليم هلل ممكن اغيرها بنفسى ولا العملية ديه صعبه وهل عوامة 32 تركب على الريجات وايه هو النوع الجيد ومام سعرها ولكم جزيل الشكر
قديم 12-02-2013, 05:12 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed baky مشاهدة المشاركة

لسلام عليكم ورحمة الله وبركاته لى استفسار انا عندى سيارة ريجاتا موديل 88 وفى عندى مشكلة فى العوامة بتاعت البنزين بترعش وساعات ترمى لللاخر والتصف وغيره هل هذا عيب عوامة وهل ممكن انا اغير العوامه بنفسى انا عارف مكانها وتاكد من ان سللك الارضى الواصل للعوامة سليم والعداد سليم هلل ممكن اغيرها بنفسى ولا العملية ديه صعبه وهل عوامة 32 تركب على الريجات وايه هو النوع الجيد ومام سعرها ولكم جزيل الشكر
الصراحة يا استاذ احمد مش عارف
طيب هل العوامة بتتفك من فوق ؟ من تحت الكنبة يعنى
لو كدا حيبقى الموضوع سهل
و يفضل تشترى الاصلى او استيراد
مش عارف بتاعة ال 32 زيها و لا لأ

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 16-02-2013, 03:27 PM

السلام عليكم شكر ا للرد على موضوع العوامة ايوه العوامة تحت الكنبه وغلبا بيظه لانى الان العوامة ثابته ولا تتحرك بعد مفولت العربية وعدت شرطتين من ناحيةالجانب الايمن اى قبل المنتصف بثلاث شروط ووقفت هل فعلا باظة ولو جبت جديد افضل من المستعمل على فكره انا سالت على الجديد يغوسلافى ب 65 جنيه على الاستيراد افضل واضمن منين ان يكون سليم وشكرا
قديم 17-02-2013, 12:11 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته لى استفسار انا عندى سيارة ريجاتا موديل 88 وفى عندى مشكلة فى العوامة بتاعت البنزين بترعش وساعات ترمى لللاخر والتصف وغيره هل هذا عيب عوامة وهل ممكن انا اغير العوامه بنفسى انا عارف مكانها وتاكد من ان سللك الارضى الواصل للعوامة سليم والعداد سليم هلل ممكن اغيرها بنفسى ولا العملية ديه صعبه وهل عوامة 32 تركب على الريجات وايه هو النوع الجيد ومام سعرها ولكم جزيل الشكر
قديم 17-02-2013, 01:41 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

أنا هقول لحضرتك على حاجة يا باشا طلع العوامة ونظفها كويس أنا عارف أنها أمفروض منقوعة فى بنزين علطول بس نفس المشكلة حصلت معايا ولما طلعتها ونظفتها كويس وغيرت حتت البلاستيك الخاصة بالعوامة اللى هى مسؤلة عن طفو العلبة البلاستيك الصغيرة واللى بتديك القراءة بتاعت المؤشر ممكن يكون بها خرم غيرها وركب واحدة جديدة ملحوظة سيارتى لادا 2106 وأنشاء الله يطلع من هذا العيب.
وأرجو أنى أكون قدرت أفيد حضرتك ولو بالقليل.
أخوك محمد
:G ROWIN~12:

الكلمات الدليلية
ريجاتا