العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 14-05-2012, 02:05 AM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الي هل البيجو 307 استاشن

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hythum مشاهدة المشاركة

كنت عايز اسئلك انا بشوف ع اليوتيوب ان الكفر اللى تحت السقف البانوراما بيتقفل و يتفتح اوتوماتيك كهربا يعنى اللى بتنزل مصر كده برضه ولا بالايد مانيوال
هتلاقى مفتاج جمب الكرسى بيفتح ويقفل الكفر الخاص بالبانوراما

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hythum مشاهدة المشاركة

ومعلش سوءال تانى
هوا فعلا تنك البنزين بتاعها بيتفتح بمفتاح يعنى كل لما اروح احط بنزين ادى المفتاح للراجل وكده ارجو الافاده
فعلا لازم يفتح بمفتاح العربيه

قديم 04-06-2012, 11:07 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
نفسي اشتري السياره ده بس خايف من قطع الغيار وسعرها في اعادة البيع ومعلش سؤال هل في اعادة البيع بتكون ثقيله ولا سريعه وهل هي 7 كراسي
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 05-06-2012, 02:11 AM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
نفسي اشتري السياره ده بس خايف من قطع الغيار وسعرها في اعادة البيع ومعلش سؤال هل في اعادة البيع بتكون ثقيله ولا سريعه وهل هي 7 كراسي
والله المستعان
بص قطع الغيار انزل الحرفيين واسئل على قطع الغيار خد فكره عامه شوفها هتنسبك ولا لاء والعربيه فى اعاده البيع تقيله لكن مش قوى يعنى وهى مش 7 كراسى لكن ممكن تركب ليها 2كرسى ورا اعتقد بيتجابو من بورسعيد لكن مكنهم موجود

كل الشتريته فيها فلاتر زيت وبنزين وهوا كان بى 350 جنيه تيل فرامل امامى وخلفى بى 600 جنيه

فى صيانه زى صيانه ال 60000 ديه لو انت العربيه معملتهاش تتكملف فى التوكيل حوالى من 1500 لى 3000