العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 07-05-2012, 02:23 AM
aymanhassan aymanhassan غير متواجد حالياً

aymanhassan will become famous soon enough
افتراضي رد: رابطة ملاك ومحبى السفينه فيات 132

موضوع الدبرياج ده انا عندى تقيل يس انا سألت قالولى ان ال 132 كلها كده اما بالنسبة لموضوع انك تديها الاول وتشيل رجلك من على الدبرياج واحدة واحدة تمشى ده يمكن عشان انت معلى البنزين انما لو وطيت البنزين من المسمار بتاعه مش هتعمل كده انا قصدى ان استهلاك البنزين عالى اوى ايه السبب ؟
هل الاسطوانة بتأثر على استهلاك الوقود وعلى سحب العربية عشان الميكانيكى قالى ان الاسطوانة عندى مش قد كدة ده على كلامه
قديم 07-05-2012, 02:29 AM

استاذ محمد انا كنت عايز اسألك عن موضوع العفشة ايه رايك فى المساعدين الاستعمال اللى هما ب50 جنيه دول افضل ولا اجيب جديد احسن ؟ ولو جديد اجيب ايه ؟ وبكام؟
وبرده السوسته جديد ولا استعمال من اللى ب 50؟
عشان عايز اظبط العفشة عندى من ورا من بعد الحادثة والعربية ملخبطة اوى ومع كل مطب حتى لو خفيف بسمع صوت هبد جامد اوى من ناحية اليمين مش عارف من ايه؟
انا فى الاول كنت مفكر الشاكمان عشان اتكسر فى الحادثة بس طلع مش منه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
قديم 07-05-2012, 01:10 PM
الصورة الرمزية ash_rsi
ash_rsi ash_rsi غير متواجد حالياً

ash_rsi is a glorious beacon of lightash_rsi is a glorious beacon of lightash_rsi is a glorious beacon of lightash_rsi is a glorious beacon of lightash_rsi is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanhassan مشاهدة المشاركة

موضوع الدبرياج ده انا عندى تقيل يس انا سألت قالولى ان ال 132 كلها كده اما بالنسبة لموضوع انك تديها الاول وتشيل رجلك من على الدبرياج واحدة واحدة تمشى ده يمكن عشان انت معلى البنزين انما لو وطيت البنزين من المسمار بتاعه مش هتعمل كده انا قصدى ان استهلاك البنزين عالى اوى ايه السبب ؟
هل الاسطوانة بتأثر على استهلاك الوقود وعلى سحب العربية عشان الميكانيكى قالى ان الاسطوانة عندى مش قد كدة ده على كلامه
على فكره تقل الدبرياج من الديسك مش من السلك و اصلا كل الانواع اللى فى السوق زباله
اكيد ضعف الاسطوانه بياثر تأثير مباشر على اداء السياره وعلى استهلاكها لانك بتزود الحمل على الموتور والافضل انك تغيرها فى اقرب وقت والله يعينك لانى عارف فك الموتور ولا الفيس قرف مابعده قرف
قديم 07-05-2012, 01:50 PM

ايه يا جماعة محدش رد على موضوع العفشة ولا موضوع استهلاك البنزين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:w6 w200504112236376d
قديم 07-05-2012, 01:58 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanhassan مشاهدة المشاركة

استاذ محمد انا كنت عايز اسألك عن موضوع العفشة ايه رايك فى المساعدين الاستعمال اللى هما ب50 جنيه دول افضل ولا اجيب جديد احسن ؟ ولو جديد اجيب ايه ؟ وبكام؟
وبرده السوسته جديد ولا استعمال من اللى ب 50؟
عشان عايز اظبط العفشة عندى من ورا من بعد الحادثة والعربية ملخبطة اوى ومع كل مطب حتى لو خفيف بسمع صوت هبد جامد اوى من ناحية اليمين مش عارف من ايه؟
انا فى الاول كنت مفكر الشاكمان عشان اتكسر فى الحادثة بس طلع مش منه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
بص حضرتك العفشه يفضل انها تكون جديده بس طبعا الميزانيه بتحكم وكمان عفشة ال 132 الاصليه غاليه اصل انا مقروص منها اوي بس بتستريح بعد كده
انا مركب عندي العفشة نصها الماني ونصها بولندي علشان مزيج من الاسعار
يعني انا مغير طقم البيض والبارات بولندي من كام شهر بس والله مش فاكر الاسعار بس العمليه دخلت في 750 جنيه ولسه من يومين مغير جلب المقصات كلها اماي 3يسمين و3 شمال الطقم جبته الماني ب 120 جنيه وجبت طقم تيش النص بولندي 170 جنيه والالماني 250 جنيه بس العفشه البولندي محترمه متخافش منها وسعرها معقول انما التركي والصيني لأ
اما بالنسبه للمساعدين مقدرش افيدك لأن بتوعي سلام ملعبتش فيهم بس لو الميزانيه كتير عليك خلي حد له معرفه للناس بتوع الاستيراد وهاتهوم استيراد وبقولك معرفه ليه علشان في ناس بتبيع الخلع والتوضيب علي انهم استيراد خلي بالك

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات

الكلمات الدليلية
132, fiat