العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 17-03-2010, 05:04 PM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تغيير انوار العدادات و نور التابلوه فى كورسا مو 95 1200 سى سى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stlony مشاهدة المشاركة

سوال صريح
ارجو من صاحب الموضوع ذكر مكان شراء اللمض وصور توضيحية لها خصوصا اني قمت بشراء لمض ملونه قبل ذلك كان ضؤها مركز في بؤره ولم يعطي الشكل السليم لنور الطابلوه وانا قريت الموضوع كله مش شايف اجابه صريحه للسوال ده وخصوصا ان اعضاء كتير بيسالوة
اللمض نوعين لمض سافايا بقاعدة او لمض ليدات عدسة مسطحة وبتتباع عن اى حد بتاع اكسسوار
قديم 17-03-2010, 07:42 PM
الصورة الرمزية omardivel2005
omardivel2005 omardivel2005 غير متواجد حالياً

omardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the roughomardivel2005 is a jewel in the rough
Smile رد: تغيير انوار العدادات و نور التابلوه فى كورسا مو 95 1200 سى سى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Romeeoo مشاهدة المشاركة

اللمض نوعين لمض سافايا بقاعدة او لمض ليدات عدسة مسطحة وبتتباع عن اى حد بتاع اكسسوار
و أحنا بقا نستعمل مين فيهم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
قديم 18-03-2010, 12:57 AM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omardivel2005 مشاهدة المشاركة

و أحنا بقا نستعمل مين فيهم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
هههههههههههههههه

اللى يريحك

بس انا ارتحت للمض السفايا
قديم 10-04-2010, 03:43 PM
adidas_vip2 adidas_vip2 غير متواجد حالياً

adidas_vip2 is on a distinguished road

طبعا موضوع اكتر من رائع يا روميو

بس احب اقولك تجربتى على دايو لانوس
اولا اللمض فى الدايو نوعين :-
1:- لمض ليدات فى عدادات التابلوة ((( دى يا جماعه نفس حجم الليدات اللى بنركبها فى الفوانيس اللى هى مبططة دى)))
2:- لمض سافايا صغيرة اوى دى بتاعت التكيف وباقى التابلوة ودى بئه كانت مشكلتى الوحيدة
افسرلكم اكتر:- اولا فكيت التابلوة عشان اغير نو العدادات بس طبعا لونت اللمض احمر بس طبعا ماقعدتش يومين واللون ابتدى يفتح قولت ماشى نزلت الضاهر لقيت نفس اللمض دى بس المفاجأة انها احمر قولت حلو طيب كدة احنا خلصنا من العدادات يعنى يا جماعه اللمض دى موجودة بتاعت العدادات اسمها ليدات احمر هتلاقوها بسرعه او اي لون طبعا انتوا عاوزينة
بس المشكلة عندى فى لمض السافايا دى منعدمة الالوان طبعا انا شايف فى الموضوع دة الراجل جايبها ازرق بس دة مستحيل فى مصر
طيب هنعمل ايه نسكت يعنى؟؟؟!!!!
فى كذا حل انا توصلتلة بس لسه تحت التجربة بس يمكن نستفيد وهكلمكوا عن فك التابلوة وانا مش بلوم روميو لان الكورسا مش مكيفه فا مش هيلاقى غير واير واحد طبعا لو العربية مكيفة هتحتاج كهربائى نص لبه يفكها لانها سهلة جدا بتكلم عن الوايرات
المهم نرجع لموضوع اللمض
الحل الاول اننا نلونها زي ما روميو قال ودى مجربها فى عربية واحد صاحبى لانوس بردة بس قولتلة نتكلم بعد اسبوع عشان نشوف لونهم هيفتح لا لآ
تانى حاجه نشوف لها تلبيسة احمر زى اللى جاية مع الاوريجنال وهنا كانت المفاجأة
انها موجودة يا جماعه كلنا نعرف الفلاش زينون بيجي معاه كيس كدة فى كام تلبيسة للمبة الفلاش فى منها ابيض وازرق واحمر التلبيسة دى طويلة ورفيعه وسبحان الله على حجم لمض السافايا بالظبط بس هى طبعا طويلة طبعا سهلة نقصها
ويارب اكون قدرت افيدك شوية وان شاء الله هنزلكم الصور بعد ما اخلص من العربيةptmnlo123per122

التعديل الأخير تم بواسطة adidas_vip2 ; 10-04-2010 الساعة 03:48 PM
قديم 10-04-2010, 09:48 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

يا باشا انت قلبك جامد قوي انك تعمل في العربية كدة
دة نان بخاف افك فردة الكوتش لوحدي