العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 26-12-2010, 02:45 AM
مؤمن الليمونى مؤمن الليمونى غير متواجد حالياً

مؤمن الليمونى is on a distinguished road
افتراضي لمبة الايرباج

السلام عليكم :
أنا اشتريت ابيزا 2002 من شهر وعندى مشكلة صغيرة إن لمبة الايرباج ولمبة EPC منورين دايماً ،
وسمعت أكتر من كلمة من أكتر من كهربائى . واحد قال لى إن لمبة EPC ممكن تطفى بملف بيتحط ورا دواسة الفرامل ، وواحد تانى قال لى ممكن الايرباج يكون ضرب قبل كده وصاحب العربية القديم رجعه مكانه تانى ، بس أنا بصراحة مش مقتنع بالاتنين دول .
آخر كهربائى قال لى إن الايرباج ماضربش ولا حاجة وإن المشكلة فى إن ملف الايرباج عاوز يتغير ، وبيقول لى إن الايرباج مش شغال لحد الملف ده ما يتغير ، وإن لمبة EPC بتنور مادام فيه أى مشكلة فى كهربا العربية .
من فضلكم عاوز إفادة فى الموضوع ده لإنى لسه ما بافهمش أوى فى الكهربا ومش عاوز أغير حاجة من غير لزوم ، وشكراً جزيلاً مقدماً .
قديم 27-12-2010, 10:19 AM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of
افتراضي رد: لمبة الايرباج

أ / مؤمن كان لازم تكشف على العربية فى التوكيل قبل ما تخلص فيها وبالنسبة للمبة الايرباج أنا شايف أن الايرباج ممكن فعلا يكون ضارب على العموم روح التوكيل وأسمع منهم هما وبس .

تحيا مصر
قديم 29-12-2010, 05:47 AM
hamadaacc hamadaacc غير متواجد حالياً

hamadaacc is on a distinguished road

أ- مؤمن ممكن يكون الاورنجزم بتاع طارة الدركسيون انقطع وهتحتاج لواحد استراد ومش غالى ولازم تركبو عند كهربائى يكون عندو جهاز كمبيوتر لسيات او فولكس فاجن عشان بعد لما يركب الاورنجزم يطفى لمبة الاير باج تانى وبسيطة انشاء الله...
قديم 29-12-2010, 06:01 AM
ahm_sobaih ahm_sobaih غير متواجد حالياً

ahm_sobaih will become famous soon enough

السلام عليكم
انا بصراحة عندى فى عربيتى المتسوبيشى بتنور لمبة الايرباج ورحت لكهربائى وقالى انى ده تراب دخل فى الطارة وفعلا قعد يخبط شويه فى الطارة وطفت اللمبة وقالى ده تراب عادى
انا حبيت اوضح المعلومة ديه يمكن تفيدك
قديم 30-12-2010, 02:37 AM
مؤمن الليمونى مؤمن الليمونى غير متواجد حالياً

مؤمن الليمونى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zoomaa&mizaa مشاهدة المشاركة

أ / مؤمن كان لازم تكشف على العربية فى التوكيل قبل ما تخلص فيها وبالنسبة للمبة الايرباج أنا شايف أن الايرباج ممكن فعلا يكون ضارب على العموم روح التوكيل وأسمع منهم هما وبس .
فعلاً حضرتك عندك حق أنا أكبر غلطة عملتها إنى ما كشفتش عليها فى التوكيل ، بس معلش محدش بيتعلم ببلاش

الكلمات الدليلية
ابيزا, ايرباج, epc