العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 04-02-2012, 08:54 PM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

يا جماعة انا عايز رايكو فى مشكلة عندى ظهرت فى الفيرنا كل لما اجى امشى بيها وهى لسة دايرة يعنى العربية بتكون باردة بسمع صوت سرسعة انا مش عارف اوصفه ازاى الصوت زى صوت العجل لما بتمشى فى البنزينة وبعدين بعد لمل بمشى بيها شويا بيروح المهم ان هو بيجى من ناحية العجلة اليمين ومش صوت السير انا متاكد والعربية الحمد لله ماشية زى الفل مافيهاش اى حاجة ماعدا الصوت الى قولت عليه ياريت لو حد عنده فكرة ده من ايه يقول
قديم 04-02-2012, 09:54 PM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light

خلي حد يبصلك على مجموعة الفرامل ممكن اليايات تكون عايزه تتظبط الشد و الارتخاء بتاعها فبيكون التيل مش مظبوط او عايز يتغيرااو ممكن تكون ظلطة صغيره جدا لزقت بين التيل و الطنبورة و حاول تنجز بسرعة لان في الحالتين الطنبوره ممكن تتأثر و بأذن الله خير بس طمنا عملت ايه
قديم 06-02-2012, 05:11 AM
الصورة الرمزية MR speed
MR speed MR speed غير متواجد حالياً

MR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really niceMR speed is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة welywely مشاهدة المشاركة

خلي حد يبصلك على مجموعة الفرامل ممكن اليايات تكون عايزه تتظبط الشد و الارتخاء بتاعها فبيكون التيل مش مظبوط او عايز يتغيرااو ممكن تكون ظلطة صغيره جدا لزقت بين التيل و الطنبورة و حاول تنجز بسرعة لان في الحالتين الطنبوره ممكن تتأثر و بأذن الله خير بس طمنا عملت ايه
يعنى هو فعلا الموضوع مستعجل اصل انا فى اسكندرية كام يوم كده وكنت بفكر اويدها لما ارجع؟؟:08da300846c84943ae 1؟
قديم 08-02-2012, 02:58 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR speed مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا عايز رايكو فى مشكلة عندى ظهرت فى الفيرنا كل لما اجى امشى بيها وهى لسة دايرة يعنى العربية بتكون باردة بسمع صوت سرسعة انا مش عارف اوصفه ازاى الصوت زى صوت العجل لما بتمشى فى البنزينة وبعدين بعد لمل بمشى بيها شويا بيروح المهم ان هو بيجى من ناحية العجلة اليمين ومش صوت السير انا متاكد والعربية الحمد لله ماشية زى الفل مافيهاش اى حاجة ماعدا الصوت الى قولت عليه ياريت لو حد عنده فكرة ده من ايه يقول
راجع على شد السيور التكييف و الباور و الدينامو

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 26-02-2012, 05:58 PM
kong fu kong fu غير متواجد حالياً

kong fu is on a distinguished road

انا عضو جديد و يشرفني ان اشترك معكم,انا معايا فيرنا و عاملة 550 كيلو,يعني لسة في التليين,بسألكم سؤالين,ساعات لما بدوس دبرياج و العربية واقفة بس مدورها بسمع صوت تكة بسيطة كدة نحية الدبرياج,دا عادي ولا اية؟؟ تاني سؤال انا رجلي تقيلة جدا علي البنزين مع العلم اني بنقل و الrpmمبيعديش 3 دا كدا غلط علي الموتور ولا عادي؟؟وشكرا جدا

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات