العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 12-02-2009, 03:35 AM
الصورة الرمزية elkady0
elkady0 elkady0 غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان
التخصص العملى: طالب
هواياتي: السيارات

elkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant futureelkady0 has a brilliant future
الفرق بين الصنى والنترا والانسر والكورولا

اتمنى ان تفيدونى انا عاوز اشتر حاجة من الاربعة وانا قريت كتير عن كل واحدة فيهم كل واحدة بتتميز عن التانيه بس يا ريت المقارنه اكتر بين الصنى والنترا ودة علشان السعر اقل
قديم 15-02-2009, 09:19 AM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الفرق بين الصنى والنترا والانسر والكورولا

الظاهر فى حاجة اليومين دول كل الناس مقبلة على الالنترا والصنى ........
انا هقولك الى اعرفة عن كل عربية
الصنى تجميع محلى و صالونها اضيق من الالنترا بس العربية ثباتها ممتاز وتقيلة على الارض وكمان سعرها رخيص لو جبت السوبر صالون بـ 104 الف هتلاقى فى حاجات كتير مش هتلاقيها فى نفس السعر زى الاية بى اس والوسائد والمريات التى تطى كهربائيا وحاجات تانى بس بتبقى فى مشاكل فى ضفيرة الكهرباء بس مش عارف الجديد فية الحكاية دى ولا لا
الالنترا عربية حلوة كشكل وواسعة من حوة ولاكن احسها زى الفيرنا فى كمالياتها وخاصة اول فئة فيها والفئة العالية بس منها الى فيها اية بى اس بـ 115 الف بس المحرك بتاعها جامد وبيدى قدرة حصانية حلوة والفرامل مش مناسبة قوى للمحرك القوى دة ومن مميزاتها كمان رخص سعر قطع الغيار الكورى
الانسر البومة افضل من الاتنين فى رائيى الشخصى ... ومسمعتش عن عيوب فيها كتير اقصد انى مفيش عيب اتكرر من شخص استعمل العربية حتى من اصدقائى اصحاب مكاتب تاجير السيارات بس هى عيبها ان سعرها غلى السوبر اكشن بقى بـ 126 الف بعد ما كان الهاى لاين بتاعها من فترة بـ 114
والـ 1300 بتاعها هيبقى ضعيف والصنى احسن منة لانها هتبقى 1600 وكمان سوبر صالون
الكورولا فئة سعرية تانى بعيدة عن العربيات دى
ممكن تحط معاهم السيراتو داخل المقارنة

I'M BaD UseR

قديم 18-09-2009, 03:36 PM
ILOVE mitsubishi4ever
Guest

لانسر لانسر سوقها حلو ولما تيجي تبيعها مش هتخسر اوي وكمان ليها تعديلات جامده
قديم 19-09-2009, 03:31 AM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

صني سوبر صالون