العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 06-02-2014, 07:46 AM
amoooh2004 amoooh2004 غير متواجد حالياً

amoooh2004 will become famous soon enough
استفسار انا اشتريت استرا 2004 و عايز اسال علي حاجات

صباح الفل انا اشتريت استرا 2004 هيه عامله 108 الف كيلو و هو بيقولي الabsبيبوظ فيها بسرعه متشغلوش و الفرامل عندي ناشفه ده طبيعي ولا
كمان العلامه الي قدام مش موجوده اجيبها منين
و كمان هو بيقولي انه لسه عامل صيانه من 8000 كيلو انا هاغير سير كاتينه و زيت موتور و زيت فتيس و اغير الماء هو بيقولي الماء حطه مانع صداء و بلاش الماء الاحمر و الازرق ؟؟؟؟؟؟افيدوني

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 06-02-2014 الساعة 11:01 AM
قديم 06-02-2014, 09:42 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا اشتريت استرا 2004 و عايز اسال علي حاجات

اللى يهمنى الـ ABS
يعنى اللمبة منورة وهو شغال ولا مش شغال؟؟؟
اختبرة
تعالى فى شارع فية رمل او حصو واضرب فرامل مفاجئة وبشكل قوى وشوف البدال بيترجرج تحت رجلك ولا الفارمل بتقفش على العجل

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 06-02-2014, 11:00 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
Icon14 رد: انا اشتريت استرا 2004 و عايز اسال علي حاجات

انا من الناس اللى بتفضل استخدام معالج الصداء مع المياة المقطرة وبس علشان المية الملونة عموماً كتير منها بيبقى مضروب وعلشان معندناش مشكلة البرد لدرجة التجمد لسه والمية العادية افضل كفائه للتبريد

وبالنسبة للعلامة تجيبها من شارع دمشق فى روكسى او التوفيقيه فى رمسيس ايهما اقرب لو كنت من القاهرة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 07-02-2014, 09:29 AM

مشكور الردود العلامه الي فيها جناحين من الشمال و اليمين و انا هانزل دمشق اسال عليها و بالنسبه للabs هو كان فاصل الفيشه ولما ركبناها مشتغلش برده
قديم 07-02-2014, 09:31 AM

سؤال بمهم اوي هو العربيه لما تطلع دخنه بيضاء لما اكبس و اكمل كبس متطلع ...انا عارف انا الدخنه البيضاء موتور خفيف و لكن ديه لمده ثانيه ليه ممكن يكون كاوتش صباب و الكلام ده