العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع > سوق قطع الغيار

سوق قطع الغيار محلات بيع قطع الغيار جديدة و مستعمله و أسعارها


موضوعات متميزة

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
  #6  
قديم 19-02-2012, 12:36 PM
jaguar6260 jaguar6260 غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Nov 2010
المشاركات: 11
jaguar6260 is on a distinguished road
افتراضي رد: هام لاستاذنا الكبير طارق ابو ذيد

متابع للاهتمام بالموضوع جدا
رد مع اقتباس
  #7  
قديم 15-03-2012, 05:01 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات
 
تاريخ التسجيل: Jan 2011
الموقع: الهرم
المشاركات: 3,781
طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام لاستاذنا الكبير طارق ابو ذيد


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jaguar6260 مشاهدة المشاركة

كنت عاوز اسئل على 1- ماتورعربيتى 1300 ونوعه العربيه 131 هل ينفع اركب فتيس اتوماتيك لوينفع سعره شامل التركيب
2- الشبكه الاماميه بالفوانيس المدوره سعرهم
3- الفوانيس الخلفيه المربعه سعرها كام
4- الاسبراتير الايطالى + دينامو الشاهين كتاوت داخلى سعرهم كام
5- فوم السقف سعره كام
6- هل ينفع اركب مرايت كهرباء اللانوس على 131 وسعرهم
7- 2 ماكينه رفع زجاج كهرباء للبابين الخلفيين سعرهم كام
أخى العزيز اعتزر لحضرتك على التأخير فى الرد لانى لم اشارك فى تلك الفتره فأرجو تقبل اعتزارى .
أما بخصوص سؤال حضرتك عن تركيب فتيس أتوماتيك فهو يركب بدون اى مشاكل فى التركيب ويجب تغير طقم البدالات وايضا الكنسوله بعصايه الفتيس الاتوماتيك .
وهذا سيكلفك بالتركيب وجميع قطع الغيار التى ذكرتها 2000 جنيه .
أما سعر الدينمو الشاهين كتاوت داخلى 150 جنيه وسعر الاسبراتير الايطالى 100 جنيه .

__________________

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
رد مع اقتباس
  #8  
قديم 26-03-2012, 01:14 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات
 
تاريخ التسجيل: Jan 2011
الموقع: الهرم
المشاركات: 3,781
طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هام لاستاذنا الكبير طارق ابو ذيد


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا مشاهدة المشاركة

استاذ / jaguar6260
بعد التحيه....
واضح من سؤال حضرتك انك تريد اجراء تلك التعديلات على سيارتك ( فتيس اتوماتيك - زجاج كهرباء - مرايات كهرباء - الشكل الخارجى العام ) وبفرض لو تمت تلك التعديلات ستظل 131 موديل الثمانينات . مع الاخذ فى الاعتبار قيمه التكلفه
فياريت تراجع الفكرة جيدا مرة اخرى وضع امامك اختيار آخر وليكن اقتناء سيارة اخرى بالمواصفات المطلوبه تامة الصنع عملا بالمثل القائل شراء العبد ولا تربيته وبالتوفيق مقدما
مع تحياتى
دائما أقول ذلك ولكن اصحاب هذه السيارات يتمسكون بها جدا ولذلك يحاولون ان يجمعوا بين القديم والحديث .
__________________

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

 MasrMotors غير مسؤول عن أي اتفاق تجاري أو تعاوني بين الأعضاء
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي MasrMotors ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر


الساعة الآن 01:14 AM.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
www.MasrMotors.com ™ Copyright ©2008 - 2019
Egyptian Automotive Community
جميع الحقوق محفوظة - مصرموتورز 2008 - 2017