العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 13-04-2013, 02:41 AM
amr tarek 85 amr tarek 85 غير متواجد حالياً

amr tarek 85 is on a distinguished road
افتراضي رد: معرفة اي حاجه عن تركيب السيراميك

بعد التحيه
باشا انا عايز اعمل الشقه عندى فى الهرم وكنت عايز اعرف سعر المتر هيكون بكام وهل داخل معا الوزراه ولاالوزار بتتحسب ازاى معاك ؟
محتاج الرد فى اسرع وقت عشان لو فى ناصيب نبدا فى اسرع وقت
وياريت تبعتلى رقمك
قديم 13-04-2013, 10:18 PM
الصورة الرمزية حمدي 84
حمدي 84 حمدي 84 غير متواجد حالياً

حمدي 84 is a jewel in the roughحمدي 84 is a jewel in the roughحمدي 84 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr tarek 85 مشاهدة المشاركة

بعد التحيه
باشا انا عايز اعمل الشقه عندى فى الهرم وكنت عايز اعرف سعر المتر هيكون بكام وهل داخل معا الوزراه ولاالوزار بتتحسب ازاى معاك ؟
محتاج الرد فى اسرع وقت عشان لو فى ناصيب نبدا فى اسرع وقت
وياريت تبعتلى رقمك
حياك الله متوسط سعر المتر 15 جنيه اما البورسلين 20 الوزر 5جنيه متر طولي اما عن كيفية حسابه اغلب الصنايعيه بيحسبو المتر بمترين وقليل بيحاسب المتر بثلاثه يعني لو علي 15 يكون المترطولي =7,5 وعلي ثلاثه يكون 5 ولو المتر ب20 يكون الوزر ب10 او 7,5 وهكذا واما عن الوقت فكان نفسي اخدمك لن مرتبط بمواعيد لا تقل عن اسبوعين وربنا يوفقك

واخر دعوانا بتوفيق ربنا ان الحمد لله الذي وحده علا
قديم 14-04-2013, 01:45 AM
amr tarek 85 amr tarek 85 غير متواجد حالياً

amr tarek 85 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدي 84 مشاهدة المشاركة

حياك الله متوسط سعر المتر 15 جنيه اما البورسلين 20 الوزر 5جنيه متر طولي اما عن كيفية حسابه اغلب الصنايعيه بيحسبو المتر بمترين وقليل بيحاسب المتر بثلاثه يعني لو علي 15 يكون المترطولي =7,5 وعلي ثلاثه يكون 5 ولو المتر ب20 يكون الوزر ب10 او 7,5 وهكذا واما عن الوقت فكان نفسي اخدمك لن مرتبط بمواعيد لا تقل عن اسبوعين وربنا يوفقك
مفيش مشكله ياباشا ممكن نظبط على بعد اسبوعين هشتغل انا فى حاجه تانى بس انا مش فاهم بس موضوع المتوسط 15 علما بان الشغل كله سيراميك مفيش بروسلين والمكان زى ما وضحت لحضرتك فى الهرم اول شارع ضياء فياريت حضرتك توضحلى قصه الا 15 متوسط عشان ميكونش فى كلام ان يكون السعر اقل او اعلى من 15 وانا موضح لحضرتك كل الصوره ومعنديش مشكله ان استنى حضرتك اسبوعين عشان انا بجد محتاج صنيعى فاهم ومن الواضح ان حضرتك ان شاء الله هتريحنى فى الشغل وياريت تبعتلى رقمك
تقبل تحياتى
قديم 15-04-2013, 12:16 AM
الصورة الرمزية حمدي 84
حمدي 84 حمدي 84 غير متواجد حالياً

حمدي 84 is a jewel in the roughحمدي 84 is a jewel in the roughحمدي 84 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr tarek 85 مشاهدة المشاركة

مفيش مشكله ياباشا ممكن نظبط على بعد اسبوعين هشتغل انا فى حاجه تانى بس انا مش فاهم بس موضوع المتوسط 15 علما بان الشغل كله سيراميك مفيش بروسلين والمكان زى ما وضحت لحضرتك فى الهرم اول شارع ضياء فياريت حضرتك توضحلى قصه الا 15 متوسط عشان ميكونش فى كلام ان يكون السعر اقل او اعلى من 15 وانا موضح لحضرتك كل الصوره ومعنديش مشكله ان استنى حضرتك اسبوعين عشان انا بجد محتاج صنيعى فاهم ومن الواضح ان حضرتك ان شاء الله هتريحنى فى الشغل وياريت تبعتلى رقمك
تقبل تحياتى
موضوع الوقت والرقم قد علمته موضوع المتوسط يعني غالب اسغار الصنايعيه قد تجد صنايعيه بسعر 12 جنيه للمتر ودل معظمهم من الصعيد وقد تجد اسعار 18 و20 ودي في البلاط العادي وطبعا الاجابه ليست لك بمفردك ولكن لكل من يقرا الموضوع اما عن تحديد سعر فهذا شي طبيعي اني استفسر عن النقاط اللي بتفرق معي وبيكون علي اساسها السعر وان شاء الله كما قلت لحضرتك ربنا يصلح لك الاحوال وحياك الله

واخر دعوانا بتوفيق ربنا ان الحمد لله الذي وحده علا
قديم 16-04-2013, 10:45 AM
yassersaky yassersaky غير متواجد حالياً

yassersaky is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

معلش يا استاذ حمدي انا كنت جايب سيراميك باركية اسمة فيجن مارون بتاع ارت ودية سيراميكة خشنة بعد ما ركبتها وجينا ننظف لقينا شكلها بيبقا مجير ووحش نتيجة انها مسقية بالاسمنت الابيض ففية طريقة تخلي شكلها حلو وبيلمع
وربنا يكرمك انشاء الله