العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 07-11-2009, 04:11 AM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز عربيه لحماتى في حدود 70 الف

الف شكر لك ياباشا دى هيونداى ياراجل 000 والله لو كنت قلت لوجان بس000 كنت افتكرتها هيونداى لوجان
بس اشكرك جدا ؟ انا كده عرفت ان الموديل لوجان والماركه رينو وحضرتك قولت السعر كمان 71 الف
ياريت الى يدلنى على نوع يعرفن الماركه والموديل واذا امكن بلد الصنع وياريت كمان الوكيل
وشكرا للى يفدنى بمعلومه كامله
اخوكم بيتمنى يكون صايع ماركات ومودلات

التعديل الأخير تم بواسطة ابراهيم داود ; 07-11-2009 الساعة 04:37 AM
قديم 07-11-2009, 06:55 AM
ringoo ringoo غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو
هواياتي: الرسم على الزجاج

ringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond reputeringoo has a reputation beyond repute

المشكلة ان حضرتك مش موضح ايه اكتر ميزة محتاجها فى العربية لان كل عربية ليها ميزة عن التانية
وانا برشح اللوجان الهاتش باك لان حضرتك عايز عربية هاتش باك وتنفع للطرق الغير ممهدة والعربية
دى مصممة لمثل هذه الطرق
وسواء انا والاعضاء الاخرين فى الموضوع مش بنقولك ايه اكتر عربية تناسبك على قد ما بنقولك ايه العربيات
الموجودة فى حدود السعر اللى معاك
لو وضحت اكتر احتياجات صاحبت العربية منها حنساعدك اكتر يعنى مثلا ما ينفعش يكون الناس اللى حتركب معايا
فى العربية احجامهم كبيرة واروح اشترى i10 او بيكانتو لان دى عربيات صغيرة يا رب تكون فهمت قصدى
وربنا يرشدك للاختيار الامثل
قديم 07-11-2009, 08:19 AM
nabihtarapay nabihtarapay غير متواجد حالياً

nabihtarapay will become famous soon enough

هات ماتركس 2008 2007ومش هتندم
قديم 07-11-2009, 09:25 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز عربيه لحماتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibd13013 مشاهدة المشاركة

الف شكر لحضرتك استاز/ حازم
يفضل ترك مبلغ لمصاريف الترخيص و ممكن الترويش ؟
تقصد بها حضرتك التبس او البقشيش
ممكن حضرتك تفدنى الحاجه الى تكون مناسبه ليها العربيه هتمشى على اراضى زراعيه
لا مش قصدى التيبس (التيبس بيكون فى حدود عشرين جنيه ...مش حكاية)

لكن مصاريف الترخيص إللى هى تمن النماذج بتاعت المرور و تأمين اللوح المعدنية و الضريبة السنوية و التأمين الإجبارى كل ده ممكن يتكلف حوالى 600 جنيه للعربية لو هى 1300 سىسى و ممكن يوصل لـ 1100 لو العربية 1600 ده فى حالة لو هتعمل رخصة لمدة تلات سنوات.
أما مصاريف الترويش إللى قاصدى بيها
تركيب فرش للعربية و عراقات
تركيب سماعات أو نظام صوت أو حتى دى فى دى
تركيب جنوط لو هى من غير
تركيب نواكل أو سبويلر
او أى حاجه من الحاجات دى
طبعا كل الكلام ده بيبقى حسب زوق صاحب العربية
و متنساش الدباديب و العرايس علشان تبقى العربية حريمى
قديم 07-11-2009, 09:27 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

يا جماعة انتو ناسيين عربية حلوة جداا هتزود بتاعالف او الفين وجبلك هيونداي جيتز عربية حلوة جدااااا بجد وتستحمل تمشي في اي مكان ودي جية من كوريا علي مصر عدل وهاتش باك وفيا جميع الكماليات وموتورها 1600 سي سي جامد علي حجم السيارة فالعربية هتسحب معاك جامد جداااا