العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 10-08-2009, 03:05 AM
dental_mn dental_mn غير متواجد حالياً

dental_mn is on a distinguished road
العربية مش بتسحب خالص .. يا جماعة ياريت تفيدوني انا مش عارف اعمل ايه

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ....

مشكلتي مشكلة كبيرة فياريت تساعدوني لاني و الله انا تايه خالص مش عارف اعمل ايه

العربية عندي لقيتها فجة في صوت صفارة و انا ماشي و العربية مش بتسحب خالص ...رحت للعفسجي قالي بص ده التيل او ممكن يكون البستم او الخراطيم ...

لما رفع العربية حاول يلف العجلة كانت تقيلة قوي قوي ...ptmnlo123per1106 جبت طقم تيل امامي و غيرنا التيل ...
بص صراحة التيل القديم كان ناشف قوي مش عارف حاسس ان المنطقة كلها مكنش قيها زيت

قالي انا ظبطلك البستم و خلاص و غيرنا التيل .. رحت اجرب لقيت الموضوع خف شويه بس برده العربية تقيله و العجلة تقيلة

انا قريت في المنتدى هنا لقيت ناس بتقول ممكن يكون الرلمان بلي حصله حاجة و كمان اصل انا كنت خرطت الطنابير قبل كده ptmnlo123per144 ربنا يستر ...

يا جماعة ارجوكم انا اعمل ايه تاني ؟؟ و المشكلة دي من ايه ؟؟ptmnlo123per144
ياريت حد يفيدني و جزاكم الله خير و في انتظار رودوكم ان شاء الله
قديم 10-08-2009, 03:09 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية مش بتسحب خالص .. يا جماعة ياريت تفيدوني انا مش عارف اعمل ايه

طب العربية ماركتها إيه ؟

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 10-08-2009, 03:11 AM

افتراضي رد: العربية مش بتسحب خالص .. يا جماعة ياريت تفيدوني انا مش عارف اعمل ايه

سوزوكي سوفت 96
قديم 10-08-2009, 03:12 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

طيب صوت الصفارة راح بعد تغيير التيل

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 10-08-2009, 03:17 AM

استاذ اسلام شكرا على اهتمامك اولا

ايوا هو الصوت راح بس الغريب ان الصوت كان موجود من غير ما ادوس فرامل

بس رغم ان الصوت راح بس برده السحب لسه و العجلة تقيلة قوي ( اليمين بس اما الشمال الحمد لله كويسة )

جزاك الله خير على اهتمامك و انا معاك