العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 04-10-2010, 02:33 AM
محمد الجوهري محمد الجوهري غير متواجد حالياً

محمد الجوهري is on a distinguished road
افتراضي رد: صور اسبرانزا تيجو 2011 تغير كلى بره وجوه

http://db.auto.sohu.com/suv.shtml هذا هو الرابط
قديم 06-10-2010, 02:17 AM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الجوهري مشاهدة المشاركة

عربية ملهاش حل وتغييرات للأفضل كما هو واضح في شكل الفانوس الأمامي وكذلك الشبورة وشكل الشيكة الأمامية ومن الخلف كفر الإستبن يقى أشيك ومتناسب مع خط الزجاج الخلفي الأسمر ومن الجنب شكل الجريدة أكثر تناسبا مع شكل السيارة ..أما عن الداخل فهناك تغير كبير في أشياء كثيرة وبالطبع للأفضل .. والواضح إن التغيير فيه تركيز على ال1600 سي سي من فتحة سقف وخلافه ... ناهيك بقى عن حكاية الموتور التيربو وشحن الهواء اللي يقولون عنها .. ولا تعنقدوا أنني من المروجين للسيارة .. فقط أنا معجب بها وبعت السيارة اللي كانت معايا لانوس 99 وناوي اشتريها إن شاء الله .. بس ربنا يبعد عنها إيدين إخوانا المصريين عند أبو الفتوح لأنه الفرق واضح بين السيارة من بلادها والأخرى المجمعة عندنا في مصر فكأننا نمسخ الأشياء والهدف هو الربح فقط وعلى حساب أي شيء آخر ..وإليكم بعض الصور المنقولة من موقع صيني للسيارة
صديقى الطيب لك كل الشكر وهى فعلا عربية حلوة بس ابو الفتوح مش هيعدل هتفضل كده لحد ما تتبعش خالص او يلغى انتاجها بغرها عشان يرفع السعر كتير قوى وبشكل مفاجئ
قديم 20-10-2010, 11:42 PM
حامد سمير حامد سمير غير متواجد حالياً

حامد سمير is on a distinguished road

انا عاوز هاتفرق ايه لو نزلها بتقفيل بلادها يريت الرد عشان انا بقالى مده بتابع وعاوز اشتريها ولسه متردد
قديم 21-10-2010, 12:34 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حامد سمير مشاهدة المشاركة

انا عاوز هاتفرق ايه لو نزلها بتقفيل بلادها يريت الرد عشان انا بقالى مده بتابع وعاوز اشتريها ولسه متردد
هتفرق فى السعر ﻹن فيه فرق كبير بين فى الرسوم الجمركية للسيارة كاملة و الرسوم الجمركية لمنتج وسيط (يعنى قطع السيارة مفككة) باﻹضافة للدعم المقدم من الحكومة لصناعة تجميع السيارات فى مصر
قديم 21-10-2010, 03:55 PM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of

عرفت الفرق هيكون السعر اكبر بكتير لو مش تجميع محلى

الكلمات الدليلية
2011 chery tiggo, اسبيرانزا