العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > اوبل Opel

اوبل Opel المانية الاصل امريكية الجنسية حيث تنتمى حاليا الى جنرال موتورز وتسمى فى بعض الدول باسم فوكسهول من اشهر موديلاتها اوبل استرا اوبل فيكترا و كورسا

قديم 23-12-2010, 11:04 PM
waledahmed waledahmed غير متواجد حالياً

waledahmed will become famous soon enough
افتراضي رد: عاوز اوبل وخايف

السلام عليكم
عيوب الاوبل
1قطع الغيار غليه
2 ثقيله في بيعها
بعد كده مفيش ولا كلمه
عربيه من الاخر
قديم 25-12-2010, 01:03 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

لا كلام غير صحيح
أنا من كام يوم واحد وقفنى وانا راكب الاوبل بتاعتى (اللى هيا تقيلة فى بيعها) ووصل معايا فى السعر ل 62000 وأنا اللى مرديتش وعرض عليا أبدل بالاوكتافيا بتاعته وبردة أنا الى مردتش
وبالنسبة لاسعار قطع الغيار ميتفعش باى حال من الاحوال انك تقارنها بالكورى واليابانى
لكن قارنها بالفولكس وسكودا وبى أم وانت تعرف انها مش غالية لان فى مصر بيقرنو اسعار قطع الغيار بتاعت الهيونداى والدايو مع الاوبل والبى ام
مع كامل إحترامى لجميع الاعضاء ولسيارتهم
الاوبل لو مجبتهاش حالة ممتازة يبقى متجبهاش احسن

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 23-05-2011, 10:12 AM
alone_301 alone_301 غير متواجد حالياً

alone_301 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

الاوبل دي بالذات جننتني في سوق السيارات!!!! تلاقي فيكترا موديل 96 و صاحبها طالب 50 الف!!!! و تلاقي 2003 و صاحبها برضه طالب 50 الف!!!
و تلاقي واحد تاني 97 طالب 38 الف او 40 الف و تاني طالب 65 الف و واحد 2003 طالب 70 الف انا مش فاهم حاااااااااااااااااااااااج ة! و العربيه كلة يشكر فيها و كله يخوفك منها! عربيه حلوة و ممتازه بس اوووووعه تجيبها! دي النصيحة اللي حتسمعها من الناس كلها
هههههههههه نفس الكلام الي الواحد بيسمعه وبالذات الحتة بتاعت عربية ممتازة بس اوعي تجيبها ههههههه
قديم 24-05-2011, 07:44 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

بص يا باشا ابعد عن العربية دى نهائى اولا لان قطع غيارها ناااااااااااااااااار و انا كان معايا موديل 2002 مانوال و جننتنى كل يوم كان بيتلعلى حاجة فيها مره اكون ماشى تعطل بيه ملاه و هى بتتغسل فى المشحمة الباور بفرقع زى القنبلة و غير كده متعبة فى البيع درجة انى بعتها بالقسط
وكمان الشركة وقفت انتاجها لانها مليانه عيوب يعنى مفيش منها جديد و كمان فرامل الabs عندى كانت اللمبة بتنور و مش بيشتعغل معايا عملت عمرة موتور علشان الزيت كمان مفيش فايد و بعتها فى اخر 2010 و لسه مستلمتش كل فلوسى و الله الاوبل استرا احسن الفيكترا شيك الصراحة بس يلا بقى انا قولت تجربتى معاها و ندمت انى اشترتها
قديم 24-05-2011, 07:46 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

و كمان الفتيس كان بايظ مش عارف ليه و الدبرياج كان بيسقط و انا على سفر تخيلوا بقى