العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 04-08-2012, 01:01 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
للاهمية برجاء المساعدة في توفر قطع غيار 330I

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
اخواني الكرام الحمد لله بعد طول بحث وتعب ولخبطة وتردد ربنا هداني لقرار تملك العربية الرائعة دي والحمد لله عاجباني جدا وكنت بس محتاج منكم شوية استفسارات.
كان عندي استفسار بسيط بخصوص عربية 330I - 2001 هل ليها قطع غيار عندكوا في مصر عموما؟
انا مقيم في الخليج وعندي شوية مشاكل بسيطة كدة وكنت عايز انزل بري بالعربية اهي اشدها في مصر وبالمرة اقضي بيها المشوار رايح جاي.
انا كان عندي تسريب زيت في دايرة الباور بس افتكر اني الطرنبة سليمة لاني بزود الزيت والدركسيون خفيف ومظبوط.
ارجو سرعة الرد لاني رايكوا هوا الي هيحدد انا هنزل بري ولا طيران لاني فعلا قلقان اني ابقي بالعربية في مصر واتعرض لاي مشكلة وما اعرفش احلها.
كمان من ساعة ما اشتريت العربية والفبرة بتاعت تجميع الهوا مش موجودة الي هيا في اول الكبوت.
كنت عايز اغير الفانوسين الي قدام بالمرة لاني لونهم اصفر قوي.
بالمرة هل لو اتعرضت لاي مشاكل خلال تواجدي بيها في مصر هعرف اصلحها ولا ايه الكلام والا بلاش انزل بالعربية دي بقي اضمن؟

قديم 04-08-2012, 01:07 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: برجاء المساعدة في توفر قطع غيار 330I

والله انا افضل انك تضبط كل حاجة قبل ما تنزل بالعربية
اما في مصرممكن تلاقي قطع الغيار عند الحرفيين
ومبروك على العربية

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 04-08-2012, 01:12 AM

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

اولا الله يبارك فيك ياباشا وفعلا ميرسي جدا علي سرعة الرد.
انا فعلا فكرت في كدة والي مشجعني توافر قطع الغيار ليها جدا هنا الحمد لله والفكرة داخلة دماغي جدا.
بس ستل لسة عندي مشكلة التعرض لاي ظرف طارق في مصر ومش عايز احتاس بيها هناك.

قديم 04-08-2012, 01:18 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

اولا الله يبارك فيك ياباشا وفعلا ميرسي جدا علي سرعة الرد.
انا فعلا فكرت في كدة والي مشجعني توافر قطع الغيار ليها جدا هنا الحمد لله والفكرة داخلة دماغي جدا.
بس ستل لسة عندي مشكلة التعرض لاي ظرف طارق في مصر ومش عايز احتاس بيها هناك.
بص ياباشا
انتا عندك في الخليج شوف كل حاجة محتاجاها العربية وغيرها
من الاخر خلي حالتها كالزيرو
ولما تنزل بيها مصر اهتم بالصيانة كل فترة
يعني كل شهرين كده غير زيت وفلتر وكلام من دا
وساعتها العربية هتبقا تماااااااام معاك

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 05-08-2012, 01:28 AM

ياعني ٤١ مشاهدة وعضو واحد الي تقاعل معايا والله برضو الحمد لله علي كل شيئ حاجة كويسة.