العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ايه رأيك فى التجديد ده..؟
كويس قوى 66 89.19%
مش بطال 8 10.81%
المصوتون: 74. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 05-09-2012, 01:29 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوميات سيترونتى........ الـ AX

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samiro مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا لسة مسجل فى الموقع دلوقتى لانة موقع محترم وجامد كده انا عرفتة بالصدفة من بحث فى جوجل ... المهم عشان مطولش عليكم انا قدامى عربية ستروين ax موديل 95 1300 سى سى العربية حالتها كويسة بيقولى التكييف محتاج كباس والخراطيم بس ويشتغل وعوزة ساعة حرارة لان عداد الحرارة مش شغال باقى العدادات شغالة والباب بتاع الشنطة الفيبر اللى ورا فى شرخ كده وهو لحمة ومش باين اوى يعنى وهو عاوز فيها 18000 نهائى السعر دة كده كويس مع العلم انا من طنطا وهل يوجد اماكن لقطع الغيار والصيانة فى طنطا وياريت الرد بالتفصيل بالله عليكم انا لسه جديد واسف على الاطالة
اهلا وسهلا بحضرتك فى بيتك التانى مصر موتورز مبدئيا ستروين AX عربية الناس اللى بتقدر وبتعرف تتعامل مع العربية ذات الامكانيات المعقولة والسعر المنخفض "تكييف-سنتر-زجاج كهرباء-موتور1400" كل دى امكانيات كويسة مقابل السعر اللى يتراوح من 15 الى 20 الف فى احسن الاحوال وبالمناسبة العربية دى فى منها 1100 و 1400 CC واول مرة اسمع عن 1300 فى ستروين الا اذا كان مسقط موتور متوافق مع الحوض عموما اكشف على العربية كويس واتأكد ان كل الكماليات شغالة وبالنسبة لعداد الحرارة طبعا ده روح العربية لكن مقدور علية وممكن يتغير او يتركب عداد تانى خارج التابلوه فى اسوأ الاحوال والشرخ اللى فى فيبر الشنطة انت الوحيد اللى تقدر تقدرة ان كان مقبول ولا لأ
وللأسف انا من القاهرة وماعنديش اى معلومة عن قطع الغيار فى طنطا على العموم اسأل برضه قبل ما تشترى على التجار والصنايعية اللى موجودين حواليك علشان ماتحتاسش لو احتاجت تغير حاجه او تصلح حاجه
واعتذر عن التأخير فى الرد "الدنيا مشاغل بقى" هههههههههه ربنا يوفقك الى ما فيه الخير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foxking_369 مشاهدة المشاركة

السلام عليكماولا انا بحييك على الموضوع الجميل دا لانه مفيد لاى حد بيفكر يجدد عربيته.ثانيا انا زعلان جدا ان بعد كل دا حضرتك بعت العربيه. ان شاء الله ربنا يرزقك باحسن منها 100 مره
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اشكرك جدا على تحيتك الغالية دى وان شاء الله يكون ليك نصيب من الاستفادة للاسف انا بعت لظروف مادية مش اكتر والحمد لله واشكرك مره تانية على مشاركتك الطيبة دى

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 05-09-2012, 02:49 PM
samiro samiro غير متواجد حالياً

samiro has a spectacular aura aboutsamiro has a spectacular aura about

بص يا استاذ ايمن الرخصة مكتوب فيها سعة الموتور 1360 سى سى يبقى كده 1300 ولا 1400 والعربية السنتر والازاز الكهرباء شغالين كويس والعربية بصفة عامة حالتها كويسة وهو جابلها ساعة الحرارة كمان ناقص بس التكييف بيقولى عاوز كباس وسربنتينة يبقى المفروض تقريبا سعرها كده كويس 18000 واسف على الاطالة
قديم 09-09-2012, 04:53 PM
ats_moh ats_moh غير متواجد حالياً

ats_moh is on a distinguished road

بص يا سيدى كده الموتور 1400 المشكلة فى الكباس انه نادر شوية انا بادور على الكباس علشان عربيتى ومش لاقيه ولو لاقيته متوسط سعره 250 جنيه والسربنتينة مش عارف تمنها لأنها موجودة عندى والحمد لله اما بالنسبة للسعر فانت وشاطرتك اعتقد ان 14000 كويس والله اعلم ( على فكرة انا شارى عربيتى من 25 يوم ب 8000 وصرفت عليها 3000 لحد دلوقتى) وهى ax 98
قديم 10-09-2012, 01:38 PM
samiro samiro غير متواجد حالياً

samiro has a spectacular aura aboutsamiro has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ats_moh مشاهدة المشاركة

بص يا سيدى كده الموتور 1400 المشكلة فى الكباس انه نادر شوية انا بادور على الكباس علشان عربيتى ومش لاقيه ولو لاقيته متوسط سعره 250 جنيه والسربنتينة مش عارف تمنها لأنها موجودة عندى والحمد لله اما بالنسبة للسعر فانت وشاطرتك اعتقد ان 14000 كويس والله اعلم ( على فكرة انا شارى عربيتى من 25 يوم ب 8000 وصرفت عليها 3000 لحد دلوقتى) وهى ax 98
شكرا على ردك بس لما تلاقى الكباس ممكن تقولى جبتة بكام ومنين وبعدين عربيتك دى حالتها كويسة بال 8000 دول
قديم 25-09-2012, 01:47 PM
enghos enghos غير متواجد حالياً

enghos is on a distinguished road

فين الصور دى

الكلمات الدليلية
ax سيتروين