العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: fredom
مجبر 0 0%
مخير 1 100.00%
حاحة تانية 0 0%
المصوتون: 1. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 06-04-2011, 04:42 PM
الصورة الرمزية مهند النجار
مهند النجار مهند النجار غير متواجد حالياً
من انا؟: مسافر
التخصص العملى: طالب 3 ثانوي
هواياتي: cars swimming football

مهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond reputeمهند النجار has a reputation beyond repute
افتراضي رد: comet

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

1938 Phantom Corsair
Concept Car

Rust Heinz created one of the most fascinating coupes, which provided enough room to fit six-passengers. The estimated selling price for 1938 was approximately $12,500. Production on this vehicle was completed, but was never sold due to the death of Heinz.

: 14369D~149::1 4369D~149:

Heinz Comet – what would have been the most famous ketchup truck ever

I’ve never concealed my love for beer trucks, especially the streamlined art deco ones that emerged shortly after the end of Prohibition, but this one’s new to me – a ketchup truck. It seems that Rust Heinz, of the eponymous condiment company, planned and commissioned such a truck in 1938 and envisioned an entire fleet of them hauling around his company’s products. Or so he told the magazines of the day.

Of course, this shouldn’t be new to me – our SIA Flashback from last year on Rust Heinz’s other, more famous automotive venture – the Phantom Corsair – contained a small photo of the finished (or nearly finished) Heinz Comet. Caption read: “Heinz also designed ‘Comet’ van on Autocar 132-inch chassis for use by 57 Varieties in Pittsburgh. Square Deal Body Co. constructed it.”

That seems to jive with the only other accounts of the Comet that we’ve come across, both collected by the Museum of Automobile Art and Design. As for Square Deal Body Company, it seemed to have been a commerical body company located in Michigan, but we’ve yet to dig up more information about the company. We’ve also yet to come across more information on the Heinz Comet. Was it actually used to haul around ketchup, or did the Phantom Corsair monopolize Heinz’s time instead?

: 14369D~149::1 4369D~149:
مشكور يا احمد علي المعلومات الحلوة دي:1436 9D~149:

رمضان كريم
قديم 06-04-2011, 04:50 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: كروسير vs المشرفين ....!!

ههههههههههههههههههههههههه ههههه

الله عليك يا عموره شكلك هتبقي ابو زمل في الانذارات ههههههههههههههه

متقلقش حاجزلك ركنه في العنبر بتاعي علشان متبقاش لوحدك

وابو نورا هيجبلنا عيش وحلاوه
قديم 06-04-2011, 04:54 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كروسير vs المشرفين ....!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

طب استخبي بقي بسرعه العاصفه قادمه
عامل حسابي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

ربنا يسترعليك ياعمرو
هتفضل تنكش في الناس كده لغايه لما تنضم لنادي المشاغبين

يا جماعة لو عمرو تغيب عنكم يومين والا حاجة بصوا على الملف بتاعه

ايقااااااااااااااااااااف
ههههههههههههه
وخصوصا اني عندي انذارين من سنه ونص والانذارات وحشتني جدا ..واو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند النجار مشاهدة المشاركة

هههههههههههههههههههه

حلوين

انا حاسس ان دي هتبقي انشط انتخابات في مصر موتورز
ان شاء الله وبالتوفيق

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههههههه ههههه

الله عليك يا عموره شكلك هتبقي ابو زمل في الانذارات ههههههههههههههه

متقلقش حاجزلك ركنه في العنبر بتاعي علشان متبقاش لوحدك

وابو نورا هيجبلنا عيش وحلاوه
ياريت لو مكيف ..ههه
قديم 06-04-2011, 05:14 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: مرشحكم للاشراف Corsair ( احمد ممدوح )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahranahm مشاهدة المشاركة

يا عم متعملها الهو العملوها احسن منك وبعدين انا مع الرأى ان الواخد انذار ينزل الانتخاات برضة ايه المانع هو مش كلنا بنغلط ولا ايه .
انا لسة مفقوع واحد انذار بيد حبيبى الاستاذ احمد بدر برنس الاسكندرية .
الاول . كان بسبب فيديو صدام حسين الفيديو المرفق معاه الذى اساء للتعاليم الدين الاسلامى ودى من قواعد النتدى بتاعنا .
وده عادى
الغريب انى رافع موضوع شهر 9 سنة 2010 ويلا سلام جون
لقيت حبيبى احمد بدر بيدينى انذار شهر 3 سنة 2011 يعنى تقدر تقول بأثر رجعى .

معنى كدة انى مينفعش ادخل الانتخابات لو عايز ليه
انا الانذار الاول بسبب الفيديو المرفق مع صدام
والانذار التانى بسبب عدم كتابة منقول

ودى مش غلطات تخلى سمعتى وحشة لدجة انى مدخلش الانتخابات .
يلا ربنا يجعله عامر يا كورسير وعالعموم لو مش كدبة صوتى معاه يا معلم احنى مين بيضحكنا فى المنتدى غيرك يا
فوكاهة المنتدى

ههههههههههههههههههههههه

والله انتا مشكلة ياعم مهران ههههههههههههههههه

والله ما في اطيب من احمد بدر ولا في قلبة الابيض متزعلش منه هو هتلاقيه بيحب يناغشك بس وبعدين ده انتوا اسكندرانية زي بعض

ربنا يديم المحبة ما بينا ولا يحرمنا من طلتك الجميلة ديه علينا يا مهران باشا وصحيح ايه اخبار نفسية قصدي الجولف هههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai2005 مشاهدة المشاركة

يا حبيبي اذا كنت انا الفاكهه امال انت تبقي ايه الجاتوه ولا البسبوسه و لا العسل كله ياملك الفيرنا الحالي ماخلاص بقي الكومي طلع من نادي الفيرنا

هههههههههههههههههههه

حرام عليك متفكرهوش انا كنت معاه الجمعه اللي فاتت وصعب عليا وكنت هسيبله الفيرنا وارجع مواصلات

وبعدين هيه فترة كدا وان شاء الله هتلاقيه راجع بالالنترا الشكل الجديد
قديم 06-04-2011, 05:16 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: هل توافق على ترشيح العضو اللدود ( كورسير ) الشهير بأحمد ممدوح لانتخابات مشرفين مصر موتورز

ربنا يخليك ليا يا ابوحميد يا عمدة البحيرة الاول

وارحمنا بقا يا عمر يا مصطفي شكلي هيكون رفدي من الشركة علي ايدك وساعتها هاخد اول طيارة علي السعودية واجي اخنقك

الكلمات الدليلية
27 مايو, لادن, ليبيا, أسامة, آسفون, موبينيل, مونتو, أضرار, المينا, المصري -اللي -علي- حق -ما, الثانوية العامة, الجامعة الامريكية, الحاضر, الغلطة, القسم . الاجباري, الكسوف, ابيدال-برشلونة-عنصرية-ابراهيم عيسى, ابويا بقي مراقب, ابوك\عربية, club aldo, تعليم قيادة السيارات, ثورة 25 يناير, بوروروم, تنس -رياضة-, تونس, بكاء, بكار, libya, سيارة مستعملة للبيع, سيارة-زرافة-برنامج, شعار المرور الجديدة لعام 2011, revolution, sory, tunise, علم -اجتماع, عضة, إندومى, ولع ولع حريقة ولع ولع حريقة, نتيجة 2011, نتيجة الثانوية العامة, نجيب, نصر-اكتوبر-القوات-المسلحة, كلمة