العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 03-11-2010, 10:24 PM
Xpert Xpert غير متواجد حالياً
من انا؟: بيشو
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سابق
هواياتي: هاوي سيارات

Xpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to all
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

هو حضرتك فريد شوقي بتاع المعادي؟ من 10 سنين كان معاك رينو 18 خضرا ؟ كنت بتجيلي بني سويف تاخد قطع غيار استيراد؟

Why?...Cause I can
The Raise of the Don ... Don Johnny

Don Capone

Everything is personal ...every bit of Business , every piece of Crap every Man has to eat everyday of his Life is personal..

///

قديم 03-11-2010, 11:50 PM
farid shawky68 farid shawky68 غير متواجد حالياً

farid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the rough
افتراضي رد: حل لاى مشكلة خاصة بالسيتروين والبيجو والرينو واجابه لاى استفسارات مجانا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaismail مشاهدة المشاركة

ايه يا هندسة فينك ؟؟؟

انا سألتك عن المشكله دي في مكان تاني ما رديتش عليا .....
ياريت ما يكونش اللي مغيبك عننا حاجه مزعلاك لأننا اكيد احنا الخسرانين

خد عندك المشكله دي

انا العربيه بترتل وتترج عالسلانسيه لاكن ما بتبطلش حطيتها عالسكانر مش مسجله حساسات بايظه
كل الميكانيكيه قالولي غير الايديل بالرغم انه شغااال .... بس انا ما بقتنعش بطريقة نغير ونجرب دي خالص الصراحه
المهم قريت شويه علي citroen doc backup service لاقيت ان المشكله دي ممكن تحصل من حساس الاوكسجين ( الشكمان )
فصلت فيشة الحساس وشغلت العربيه بقت تماااام اوي
فهل ده معناه ان الحساس بايظ ؟؟ وازاي بايظ ومش مسجل ؟؟
في واحد قاللي ممكن المشكله من الرشاشات ( بتسيل ) وانت لما فصلت الحساس العربيه دخلت عال safe mood فبقت بتدي بنزين اقل عاسلانسيه وده اللي ضبط معاك المشكله ؟؟ ايه رأيك فالكلام ده ؟؟
وسؤال كمان انا ماشي بالعربيه بعد فصل الحساس بقالي شهر هل كده عادي ولا يأثر علي حاجة تانيه ؟؟
والحساس مش لاقيه خالص غير عند بتوع الاستعمال وب 250 جنيه فهل سعره كده ولا الراجل عايز يشتغلني

وطبعا مستني ردك بفارغ الصبر
وشكرا ليك مقدما
وبالمناسبة العربيه سيتروين اكسارا 2001 مانيوال
لازم تحديد العيب بدقة كنترول ا السيارة لازم يقرأ العيب صح وعدم قرأته دليل على وجود خلل فى سوفت وير الكنترول والمفروض لما تشيل فيشة الحساس البنزين يدخل اكثر اتفضل شرفنى ليك منى كشف مجانى علشان خاطر مصر موتورز احددلك العيب صح اولا

التعديل الأخير تم بواسطة farid shawky68 ; 03-11-2010 الساعة 11:57 PM
قديم 03-11-2010, 11:53 PM

farid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the roughfarid shawky68 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Xpert مشاهدة المشاركة

هو حضرتك فريد شوقي بتاع المعادي؟ من 10 سنين كان معاك رينو 18 خضرا ؟ كنت بتجيلي بني سويف تاخد قطع غيار استيراد؟
ايو بس كانت رينو 12 كحلى يا ماهر باشا اخبارك ايه يا ريس انا تليفونى لسه معاك على العموم ده رقمى 0123236021يا ريت اسمع صوتك

التعديل الأخير تم بواسطة farid shawky68 ; 03-11-2010 الساعة 11:58 PM
قديم 03-11-2010, 11:54 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farid shawky68 مشاهدة المشاركة

حبيب قلبى اهلا بيك ويا رب يخليك يا محترم
اشكرك مرة اخرى

التعديل الأخير تم بواسطة farid shawky68 ; 04-11-2010 الساعة 12:14 AM
قديم 04-11-2010, 02:20 AM
Xpert Xpert غير متواجد حالياً
من انا؟: بيشو
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سابق
هواياتي: هاوي سيارات

Xpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to allXpert is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farid shawky68 مشاهدة المشاركة

ايو بس كانت رينو 12 كحلى يا ماهر باشا اخبارك ايه يا ريس انا تليفونى لسه معاك على العموم ده رقمى 0123236021يا ريت اسمع صوتك
انا ابن الاستاذ ماهر بقي :D.. بيشوي .. فاكرني ؟ :D
ياااه ايام جميله الواحد بيفتكرها .. ايه اخبار حضرتك اليومين دول؟ فاتح فين ؟ لسه في المعادي؟لسه معاك الرينو ولا لسه :D

امال عبده الفنان فين اراضيه دلوقتي؟ مش كنت جيت معاه انت قبل كده ساعه ما خدتوا حاجه ال 635 النبيتي من عندنا؟

بكره هاخلي بابا يكلمك .. و علي فكره تليفوني 0161212382

و احنا سعداء جداُ بوجود حضرتك معانا علي المنتدي هنا . و لو عوزت اي حاجه من بني سويف احنا تحت امرك. و لو عديت نحيتنا كده ابقي تعالي زورنا بخاطر العشره

Why?...Cause I can
The Raise of the Don ... Don Johnny

Don Capone

Everything is personal ...every bit of Business , every piece of Crap every Man has to eat everyday of his Life is personal..

///