العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 03-03-2010, 11:46 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nour Elmansy مشاهدة المشاركة

يا باشا لو بتقول علي الفيرنا ثابتة علي ال 190 يبقي اسحملي انت كدة مسوقتش عربيات غير الفيرنا

او مقتنع بيها زيادة عن اللزوم

الفيرنا عربية جدعة اوي في الجري ، لكن في المواقف الحرجة = حوادث بدون أي عوامل امان ، لا فرامل ولا ثبات ولا الدول

الفيرنا عشان تمشي بيها و انت ( مطمن ) لحد 160 ، يبقي تركب جنوط و تعرض كاوتش و مع ذلك مش هتكون سرعه أمنة

استهلاك البنزين ممتاز

عندي اوبترا اوتوماتيك و استهلاك البنزين 400 كيلو لكل 60 لتر و لو مفيش كيك داونات بيبقي 500 كيلو لكل 60 لتر .

اما بالنسبة للماكسيمم سبيد فكانت 205 علي طريق شرم الدولي و مع ذلك مقدرش اقول ان العربية كانت ثابتة ولا زي الألف ، لأني سوقت عربيات تانية علي نفس السرعات وشوفت معني الثبات الحقيقي ، ( سوبر أكشن ، هوندا سيفيك 2009 )

اما بالنسبة بقي لللأنترا ، فهوا لو كان حطك في دماغو او ع الاقل سواق شاطر كان مش هيخليك تشوفه :D لأن انا و واحد صحبي من ذوات القلوب الميتة ، و الالنترا بتعدي الاوبترا و الفيرنا لآنها من فئة الهونداي ( اجري و لو شاطر وقفها :D )

نص كلامك مظبوط والباقي مش مظبوط الحوادث بتحصل لاشد عربية في العالم مفيش عربية مبتعملش حوادث وثانيا انا كنت بجرب مش اكتر وكانت تجربة جميلة فعلا بس انا مش من هواة السرعة ده كان اختبار للزوايا والترصيص اللي عملتهم ومل الكاوتش نيتروجين وقولت اشوف العربية نظامها ايه لحد 160 كانت بسيب ايدي من علي الدركسيون خالص للحظات وبرجع امسك الدركسيون تاني لكن لما عديت 160 لحد ال 190 كانت ماسك الدركسيون للامان فقط لا غير وبعدين انتا متقارنش سوبر اكشن ولا هوندا بفيرنا علشان طبعا ده فرق كبير وانا عارف فعلا قدرات الالنترا لانها عربية جميلة جدا وملهاش حل وانا سوقتها كتير وعربية جميلة فعلا وانا عارف ان صاحبها ممكن يشد من جانبي بس هوه مش محترف علشان يقدر يجري بالسرعه ديه
قديم 03-03-2010, 11:48 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido-spicy مشاهدة المشاركة

احمد باشا انت حبيبى وكل حاجه بس انت عايز تقولى 190 وفيرنا من غير ماتهبط ولا تجنط ؟؟؟

حبيبي ابو حميد والله يا باشا عربيتي اخرها حاطط فيها كورة ماضي عليها عمرو دياب افندي في الزجاج الخلفي
قديم 03-03-2010, 11:52 AM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

تسلم يا بنداري باشا وبعدين انا فعلا كنت مشغل ابو الليف وانا ماشي تلاقيه هوه فعلا السبب في زيادة استهلاك البنزين صوته كان وحش فعلا هههههههههههههههههههه
مين ابو الليف ده ؟ عشان ما سمعوش انا بقى طالما بياكل بنزين العربيه

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 04-03-2010, 12:46 AM
الصورة الرمزية Mo7amed Elnimr
Mo7amed Elnimr Mo7amed Elnimr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Faculty of Engineering
هواياتي: drawing,driving

Mo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud ofMo7amed Elnimr has much to be proud of

ثبات الفيرنا معقول جدا بالمقارنة بالعربيات اللى فى نفس الفئة
تقريبا كل اللى بيسوق الفيرنا بيصاب بهوس السرعة ptmnlo123per136

البلد مش عايزة مهندسين
البلد عايزة صيع
frontera09 سابقا
قديم 04-03-2010, 01:15 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bendary مشاهدة المشاركة

مين ابو الليف ده ؟ عشان ما سمعوش انا بقى طالما بياكل بنزين العربيه

مش عارف ابو الليف بتاع الفيس بوك