العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 25-05-2011, 02:08 AM
bobzaz bobzaz غير متواجد حالياً

bobzaz is on a distinguished road
خبر جديد رد: ما هى الدايو زاز ؟؟؟ و ماهى ميزاتها و عيوبها

اول تعديل فى مصر و خارج مصر لهذة السيارة
قديم 25-05-2011, 02:11 AM
bobzaz bobzaz غير متواجد حالياً

bobzaz is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هى الدايو زاز ؟؟؟ و ماهى ميزاتها و عيوبها

اول تعديل سيارة دايو زاز فيى مصر و خارج مصر قـــــــــريـــــــــــبـ ــــــا
قديم 19-12-2012, 02:10 PM
أبو ضحى أبو ضحى غير متواجد حالياً

أبو ضحى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة morgan_25 مشاهدة المشاركة

يا جماعة بدون قطع كلام اللى ماشفش وماجربش ومايعرفش مايفتيش.......فى ناس كتير هنا بتقول ان العربية دايو زاز دى وحشة وفشلت__
اولا فشلت عشان احنا مصريين وانتو طبعا فاهمين_طب ما ال لادا روسى والروسى احلى من المصرى............يبقى بقى ايه الفرق بين زاز ولاادا والاتنين روسى؟؟؟؟

واحب اوضح حاجة مبدايا ان انا عندى عربية زاز 2001وبقالها ياما معايا شوفو بقى

قطع الغيار ::فيه قطع غيار كتير اوى من عربيات مختلفة بتركب على الزاز
زى ال لادا طبعا وال128 ......ولو بقى فانوس امامى او خلفى فى ناس كتير اوى بتستورد حاجتها وارخص ما يكون سعر فانوس عربية يعنى مش معدى 150ج

استهلاك البنزين::انا عن نفسى بحط بنزين 80 ب 25ج بيكفونى اسبوع برغم انى مشوايرى كتيرة وكنت مستغرب اوى من موضوع الاستهلاك ده بجد قليل جدا ...وكمان موتورها 1200يعنى اصلا بيوفر

الصاج::والله عربية حديدة بجد تحس ان صاجها عامل زى النصر 1300 لو حد عارفها او 125....يبقى انت عايز ايه اصلا غير عربية قطع غيار رخيصة مووووووووت واستهلاك بنزين قليل وفى نفس الوقت قوية ............

اللى بيقول ان دايو زاز فشلت معلش يبقى مش فاهم لانها عربية مانزلهاش اعلانات كتير...او حد منكم يفتكر 2001 او 2002 انه سمع عن دايو زاز؟؟؟؟؟؟؟؟
بالتاكيد لا
بس هية كانت عايزة ترويج كويس او حملة اعلانات كتيرة وهو ده بقى خلى الناس تقولك انها فشلت واسمها غريب وابعد ......غلط غلط غلط....انصح اى حد بيدور على المواصفات اللى انا كاتبها ومع شكل تحس انه اسبور او شيك بمعنى اصح .....مايترددش ويشتريها
ارجوالافادة عربية دايو زاز عايز اركب فيها ماتور غير ماتورها اية الماتور الى يركب عليها بدون مشاكل وشكرا
قديم 19-12-2012, 02:22 PM
أبو ضحى أبو ضحى غير متواجد حالياً

أبو ضحى is on a distinguished road

[QUOTE=أبو ضحى;817826]ارجوالافادة عربية دايو زاز عايز اركب فيها ماتور غير ماتورها اية الماتور الى يركب عليها بدون مشاكل اما /QUOTE]
قديم 04-01-2013, 12:45 PM
maao2004 maao2004 غير متواجد حالياً

maao2004 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة morgan_25 مشاهدة المشاركة

يا جماعة بدون قطع كلام اللى ماشفش وماجربش ومايعرفش مايفتيش.......فى ناس كتير هنا بتقول ان العربية دايو زاز دى وحشة وفشلت__
اولا فشلت عشان احنا مصريين وانتو طبعا فاهمين_طب ما ال لادا روسى والروسى احلى من المصرى............يبقى بقى ايه الفرق بين زاز ولاادا والاتنين روسى؟؟؟؟

واحب اوضح حاجة مبدايا ان انا عندى عربية زاز 2001وبقالها ياما معايا شوفو بقى

قطع الغيار ::فيه قطع غيار كتير اوى من عربيات مختلفة بتركب على الزاز
زى ال لادا طبعا وال128 ......ولو بقى فانوس امامى او خلفى فى ناس كتير اوى بتستورد حاجتها وارخص ما يكون سعر فانوس عربية يعنى مش معدى 150ج

استهلاك البنزين::انا عن نفسى بحط بنزين 80 ب 25ج بيكفونى اسبوع برغم انى مشوايرى كتيرة وكنت مستغرب اوى من موضوع الاستهلاك ده بجد قليل جدا ...وكمان موتورها 1200يعنى اصلا بيوفر

الصاج::والله عربية حديدة بجد تحس ان صاجها عامل زى النصر 1300 لو حد عارفها او 125....يبقى انت عايز ايه اصلا غير عربية قطع غيار رخيصة مووووووووت واستهلاك بنزين قليل وفى نفس الوقت قوية ............

اللى بيقول ان دايو زاز فشلت معلش يبقى مش فاهم لانها عربية مانزلهاش اعلانات كتير...او حد منكم يفتكر 2001 او 2002 انه سمع عن دايو زاز؟؟؟؟؟؟؟؟
بالتاكيد لا
بس هية كانت عايزة ترويج كويس او حملة اعلانات كتيرة وهو ده بقى خلى الناس تقولك انها فشلت واسمها غريب وابعد ......غلط غلط غلط....انصح اى حد بيدور على المواصفات اللى انا كاتبها ومع شكل تحس انه اسبور او شيك بمعنى اصح .....مايترددش ويشتريها
ممكن بعد ازن حضرتك تقولى كنت بتجبلها قطع غيار منين بالظبط علشان عايز علبة دركسيون وسير كاتينة