العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 13-05-2010, 01:47 AM
waelfarid waelfarid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

waelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to behold
افتراضي رد: ازاي تكشف الردار موضوع مهم لكل المصرين

في التأني السلامة ومشكووووررر طبعا
قديم 13-05-2010, 05:40 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

والله ياعم انت هتودى الناس دى فى داهية وشكلك مزقوق من المرور علينا ههههههههههههه انا عملت فكرة الميكروباس دى واتمسكت انا وهو وانا شخصيا كنت راكب ميكروباس مرة ولقيتهم بيتصلو ببعض علشان الكماين بس الكمين فى الحتة الفلانية واقف فيه الظابط فلان وحاول تخرم من اى حتة وبس وموضوع النور الرعاش من المقابل ده بطل من زمااااااان كله ماشى ملوش دعوة بحد وبالنسبة لطوخ الطريق سرعته 90 مش 60 ثم مدخل طوخ زحمة جداااااااااااااااااااا ومستحيل السرعة تزيد لحد متطلع من مرور طوخ عن50 او 60 فالرادار ملوش قيمة عمليا
والرادار على الزراعى دائما اما فى المسافة من قليوب لقها او من قويسنا لطنطا او من كفر الزيات لايتاى واخيرا من كفر الدوار حتى مدخل اسكندرية اما على الصحراوى فيوجد حوالى من 3 الى 7 رادار متنقلة وفى ايام مبيشتغلوش خالص تبقى انت قاعد ملتزم وتوصل اليكس بالسلامة متقابلش حد
وانا شخصيا ممسوك رادار على الصحراوى الشهر ده 4 مرات منهم مرتين دول نكتة والله مرة السرعة 101 اه والله 101 والتانية 90 طب 90 ليه يابلدينا فقال الباشا بكل ثقة وفخر اصل السرعة فى التحويلة 60(طريق اسكندرية الصحراوى هذه الايام جارى توسيعه ورفع كفائته ففى بعض الاماكن بيضيقو الطريق الى حارتين وبيسمو المنطقة دى تحويلة)الكارثة بقى انى لما بسوق 100 بنام فبضطر اسافر بالليل لان بالنهار بنام طول السكة
اخيرا فى بومبة لذيذه وهى
اول م تدفع الكارتة وتخرج من البوابات الى الاسكندرية ورا البوابة على طول مبتلحقش تعمل حاجة تلاقى واحد رتبة لاتقل عن نقيب وممكن احيانا ملازم اول بيقوللك الرخص ليه ياعم يشاور لك على الحزام لكن انا عارفها وبمجرد م ادفع الكارتة واخد الايصال وقبل م ادى العربية الغيار الاولانى بربط الحزام واتحرك واخرج من البوابة الاقيه ف وشى باصص على الحزام اشاور له بالسلام والحزام وامشى
قديم 13-05-2010, 06:00 AM
remomeme remomeme غير متواجد حالياً
من انا؟: A girl love to drive fast
التخصص العملى: Multimedia Designer
هواياتي: Graphics, touring the archeological places and internet

remomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really niceremomeme is just really nice

مرسي ليك كتير علي المعلومات دي

تمام اوي موضوع الميكروباصات دهptmnlo123per154
بس اكيد مفيش ردار باليل؟؟؟ نجري براحتنا يعني
قديم 13-05-2010, 06:36 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

فية على الصصحراوى وانتا جى من مصر قبل الكارتة بنزينة بيقى الردار جوة البنزينة وطريق الساحل الشمالى اول الطريق عند حتة اسمها اسكندرية الجديدة فية واحد وبيبقى واقف يحصل الغرامة فى اول ابو تلات
قديم 13-05-2010, 11:54 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelfarid مشاهدة المشاركة

في التأني السلامة ومشكووووررر طبعا
تسلم يا استاذ وائل علي النصيحه وتقبل تحياتي