العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 29-01-2012, 01:51 AM
I_AM_LEGEND I_AM_LEGEND غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مسؤل مبيعات بشركة "عربيات"..موزع معتمد كيا ورينو

I_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the rough
افتراضي ياجماعة.انا اشتريت عربية من شهر...وعندي مشكلة قلقاني..

دلوقتي انا اشاري عربية من شهر كدة...العربية مرور القليوبية....اللى هو عند القناطر...عند حتة اسمها شلقان كدة....الراجل صاحب العربية مرخص 3 سنين....وفات منهم سنة....اداني رخصة ورقية تصريح مؤقت....والرخصة كانت واخدة اكتر من تجديد للتصريح بكذا ختم!...لحد مبقوا يكتبوا في ضهرها...هو قالي ان كابل التليفونات مسروق هناك...والتليفونات مش شغالة....ومكتوب في الرخصة الموؤقتة..رخصة مؤقتة بسبب عطل في الحاسب....هو جابلي شهادة مخالفات....وجدد الرخصة بختم كمان لحد شهر 3....وجابلي التوكيل....البيع للنفس وللغير والتعامل مع المرور....دلوقتي التوكيل معاه....لانة لسة ليه مبلغ الفين جنيه...وانا كل فترة اتصل بيه يقولي لسة الكمبيوتر ماشتغلش!!!انا مستني الرخصة الجديدة....علشان انقل ملكية لمرور عبود ...لاني ساكن في شبرا مصر...دلوقتي ايه رايكم في الكلام دة والمفروض اعمل ايه؟؟؟؟
قديم 29-01-2012, 03:57 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ياجماعة.انا اشتريت عربية من شهر...وعندي مشكلة قلقاني..

لما التوكيل معاه ياباشا اللي يثيت ان لعربيه بتاعتك بس في فكره حلوه لو معاك صورته روح الشهر العقاري اللي عملتوا التوكيل فيه وطلع صوره طبق الاصل وبكده خليه يبل التوكيل اللي معاه وروح سجل وبيع لنفسك و انقل علي مرور عبود
قديم 29-01-2012, 04:08 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

كل الكلام دا غلط
هو طالما مديك شهاده مخالفات و الرخصه سواء تصريح او لاء يبقي تدفع له الالفين جنيه و تاخد التوكيل
مافيش حاجه اسمها التوكيل معاه
افرق لا قدر الله توفي تعمل انت ايه
و تاخد بعضك علي المرور بتاعه و تعمل شهاده بيانات للعربيه
و لازم يجي معاك لانك مش هتستلم شهاده البيانات اللي لما يبقي معاك
و تسلم شهاده المخالفات و اللوحات بالمره و كل الورق
و هيتكتب دا في شهاده البيانات
غير مطالب بلوحات معدنيه
غير مطالب بشهاده مخالفات
غير مطالب برخصه تسيير
و تاخد بعضك علي مرورك بشهاده البيانات و تكون عامل عقد بيع مسجل
و تقدم ورقك و تسجل العربيه باسمك
دا افضل و اامن حل احسن من اي عك تاني

حـازم خـضـر

قديم 29-01-2012, 10:31 PM
I_AM_LEGEND I_AM_LEGEND غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مسؤل مبيعات بشركة "عربيات"..موزع معتمد كيا ورينو

I_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the roughI_AM_LEGEND is a jewel in the rough

تمام كدة....بس انا عايز اعرف حاجة....هو انا لازم اروح مرور القليوبية بالعربية......هما لازم ياخدوا النمر هناك....ولا اروح اجيب شهادة المخالفات والبيانات بس من مرور القليوبية واجي عبود ارخص واركب النمر الجديدة...وغير كدة العربية لسة فيها رخصة سنتين....هادفع ضريبة تاني؟؟؟
قديم 30-01-2012, 12:48 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

يا باشا فعلا الكومبيوتر بيعطل في المرور بس ده اخره يوم عشان لو عطل اكتر من كده بيوقف المرور كله عشان المرور بيعتمد علي الكومبيوتر وياريت تسرع في تخليص الورق واستلام التوكيل عشان الناس معدش ليها امان