العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 22-10-2011, 07:39 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future
افتراضي رد: أنا كرهت جاك بسبب توكيلها ,, اللي عنده شكوى منهم يا ريت يكتبها هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

اذن لا مشكله ...لكن اود الاستفسار من حضربك عن بعض الامور.
1- هل يوجد وكيل فى مصر قام برفع سعر سياره بنفس الوتيره اللى سار عليها وكيل جاك ..سياره لم تكمل عام يرتفع سعرها اربع مرات ينسبه زياده قى السعر اكثر من 12% من ثمنها . ارجو الاجابه بحياديه .
2- اذا افترضنا ان جميع الوكلاء سيئين . فهل هم على درجه واحده من السوء واذا كانو متفاوتين ..فاين يقع وكيل جاك ؟؟
3- للحديث فى اى موضوع لا يشترط دائما التجربه السابقه فهناك جزئيات يكفيها اعمال المنطق واخرى المعرفه العامه وغيرها تجربه الاخرين وبعضها التجربه الشخصيه ..ونحن عندما نتحدث لا نقترب ابدا من الجزئيه الاخيره ..حتى نكون صادقين معكم ومع انفسنا .ما راى حضرتك ؟؟
4- واخيرا لو واحد سال حضرتك يجيب جاك والا لا هتقوله ايه ؟؟ وان سالك ماهى المميزات والعيوب ومدى توافر قطع الغيار خارج التوكيل وداخله وسعر اعاده البيع ومدى انتشار السياره ومقارنتها فى ذلك مع البى واى دى والام 11 . حضرتك هتقوله ايه ؟؟ ولك كل الاحترام والتقدير .
لتقريب وجهات النظر , مازلنا بانتظار الاجابه .
قديم 24-10-2011, 05:51 PM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

اذن لا مشكله ...لكن اود الاستفسار من حضربك عن بعض الامور.
1- هل يوجد وكيل فى مصر قام برفع سعر سياره بنفس الوتيره اللى سار عليها وكيل جاك ..سياره لم تكمل عام يرتفع سعرها اربع مرات ينسبه زياده قى السعر اكثر من 12% من ثمنها . ارجو الاجابه بحياديه .
2- اذا افترضنا ان جميع الوكلاء سيئين . فهل هم على درجه واحده من السوء واذا كانو متفاوتين ..فاين يقع وكيل جاك ؟؟
3- للحديث فى اى موضوع لا يشترط دائما التجربه السابقه فهناك جزئيات يكفيها اعمال المنطق واخرى المعرفه العامه وغيرها تجربه الاخرين وبعضها التجربه الشخصيه ..ونحن عندما نتحدث لا نقترب ابدا من الجزئيه الاخيره ..حتى نكون صادقين معكم ومع انفسنا .ما راى حضرتك ؟؟
4- واخيرا لو واحد سال حضرتك يجيب جاك والا لا هتقوله ايه ؟؟ وان سالك ماهى المميزات والعيوب ومدى توافر قطع الغيار خارج التوكيل وداخله وسعر اعاده البيع ومدى انتشار السياره ومقارنتها فى ذلك مع البى واى دى والام 11 . حضرتك هتقوله ايه ؟؟ ولك كل الاحترام والتقدير .
لان الهدف هو قول الحق دائما بكل جراه ابنغاء مرضاه الله ...ولاننا لم نكن يوما هواه جدال بلا هدف.. اومغرضين نسعى لايذاء الاخرين ...فاننا سنتطوع لايضاح الصوره كما هى او كما نعرفها والله المستعان .
1- اما عن السياره فلا شك فى جودتها .
2- اما عن الوكيل ..فانه لاتهمه السياره بقدر اهتمامه بتحقبق مكاسب سريعه ولا ينظرللنتائج الضاره على المدى البعيد والتى سوف تؤذى ملاك السياره ايضا .ومنها عدم انتشار السياره ومن ثم ندره قطع الغيار وارتفاع اسعارها ومن ثم انخاض سعر اعاده البيع الى ان يصل الامرالى انهيار السياره ...فهو لا يتصرف كوكيل وانما كموزع صغير .

-اذن ماذا يجب عليه ان يفعل ؟
اولا- عمل عروض ترويجيه للسياره وهو ما يستلزم خفض السعر الى مستوى مغرى وتقديم هدايا للزبائن .
ثانيا- عمل الدعايه الازمه بشتى انواعها .للتعريف بالسياره والشركه المنتجه ومدى سبق تواجدها فى السوق المصرى فى مجال سيارات النقل ..........الخ .
ثالثا- تطبيق شروط الضمان بمنتهى الشفافيه وطبقا لمقتضيات حسن النيه فى التعامل .
رابعا - توفير قطع الغيار بسعر مناسب .
خامسا- نشر مراكز الخدمه بقدر المستطاع بشكل متناسب جغرافيا وانتقاء العناصر التى تعمل بها فنيا واخلاقيا .

فان فعل سنقول مرحبا جاك سياره اولى فى مصر
قديم 02-01-2012, 01:13 AM
muller muller غير متواجد حالياً

muller is on a distinguished road

متتعبوش نفسكم انا تعبت وزهقت من الشكاوى فى الوكيل الزبالة ده وصدقونى ده مش وكيل ده واحد متخلف او بمعنى اصح نصاب راح جاب شوية صنيعية من الشارع عشان يشتغلوا فى عربيات الناس ويخربوها وانا واحد من الناس سبت الوكيل وبقيت بتعامل فى عربيتى بره التوكسل قصدى بره ورشة الحرفيين وانا اسف انى بقول عليهم كده دول اصلا محصلوش الحرفيين على الاقل الحرفيين فيها ناس بتفهم عنه وحسبى يا الله فيهم واحد واحد من اول صاحب الشركة لغاية الراجل اللى بيسلمك العربية عالباب وانت خارج ويبقى مستنى منك البقشيش وعلى فكرة دول بيشتغلوا مع اللى بيظبطهم اللى مبيعبرهمش بيقلبوه وخدوا بالكم وكفاياكم كلام فى الموضوع ده لانه مالوش اى فايدة
قديم 02-01-2012, 02:32 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muller مشاهدة المشاركة

متتعبوش نفسكم انا تعبت وزهقت من الشكاوى فى الوكيل الزبالة ده وصدقونى ده مش وكيل ده واحد متخلف او بمعنى اصح نصاب راح جاب شوية صنيعية من الشارع عشان يشتغلوا فى عربيات الناس ويخربوها وانا واحد من الناس سبت الوكيل وبقيت بتعامل فى عربيتى بره التوكسل قصدى بره ورشة الحرفيين وانا اسف انى بقول عليهم كده دول اصلا محصلوش الحرفيين على الاقل الحرفيين فيها ناس بتفهم عنه وحسبى يا الله فيهم واحد واحد من اول صاحب الشركة لغاية الراجل اللى بيسلمك العربية عالباب وانت خارج ويبقى مستنى منك البقشيش وعلى فكرة دول بيشتغلوا مع اللى بيظبطهم اللى مبيعبرهمش بيقلبوه وخدوا بالكم وكفاياكم كلام فى الموضوع ده لانه مالوش اى فايدة
هو حضرتك معاك العربيه ولا إيه ؟؟؟؟

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 06-01-2012, 07:48 PM
wghania wghania غير متواجد حالياً

wghania is on a distinguished road

وكيل فـــــــــــــــــــــاشل
وضمان فاشل