العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر شارك

لانسر شارك متسوبيشى لانسر

قديم 26-10-2009, 02:02 PM
agogo agogo غير متواجد حالياً

agogo has a spectacular aura aboutagogo has a spectacular aura about
افتراضي رد: تخفيض في أسعار لانسر شارك

ربنا معاك يا اخى ويعوضك خير ودى حال البلد اللى احنا عايشين فيها اين حماية المستهلك واين الرقاببة وخدمة بعد البيع واين الصناعة المحلية والناس اللى هيتخرب بيوتها لو استوردنا عربيات من الخارج كفا ضحكا على الشعب الغلبان هو شبع كل حاجة ولا لسه فيه حاجات تانية حسبنا الله ونعم الوكيل
قديم 26-10-2009, 05:26 PM
bozaidhazz bozaidhazz غير متواجد حالياً

bozaidhazz will become famous soon enough

أشكر جدا الأخ الل شرح مأساته مع اللانسر و فعلا قلبي معاه و أرجو من الأخوة أصحاب الخبرة الرد القانوني علشان الراجل ياخد حقه
حسبي الله و نعم الوكيل
قديم 30-10-2009, 07:55 PM
porto
Guest

سبحان الله
بس معقول شركه زى دى تغامر باسمها بالشكل دا
ممكن الريموت يكون عيب فنى منفرد فى السياره دى بس (صدفه)
لاكن المجرى بتاع الكرسى المكسور دا والحاجات الى ملزقه والى مش شغاله دى ايه .
انا اعتقد العربيه دى ممكن تكون عملت حادثه قبل ماتوصل المعرض وصلحوها وباعوها
لاكن معتقدش ان كل العربيات كدا
وياريت حضرتك تروح للواحد بيفهم فى الصاج والبويه بتاعت العربيه (سمكرى او بتاع دوكو ) علشان يكشفلك على العربيه
ولو طلع فيها حاجه متسبش حقك .
وعلى فكره الموضوع دا بيحصل باستمرار وانا شوفت دا بعينى مع مستورد عربيات كبير : (بيبعت سواقين يجيبوا العربيات من الميناء وطبعا كل فتره عربيه بتتخبط من السواقين وبتتصلح ويوديها لبتاع دوكو كويس ويبعها وكل حاجه زى الفل)دا طبعا غير الحكات الى بتحصل وهما بيركنوها فى المخزن ويطلعوها المعرض وبرضو مافيش حاجه بتبان
ـــــــــــــــــــــ وربنا معاك ويعوضك
قديم 30-10-2009, 08:01 PM
porto
Guest

انا عاوز اعرف كمان العربيه الى ب 136 دى زى ال 160 بتاعت الوكيل معقول تكون نفس المواصفات؟؟
بتاعت الوكيت فيها مفتاح بلوتوث وصب فى الشنطه وزينون .هل بتاعت ناشيونال موتورز نفس الاوبشنز
وعندى سؤال كمان بخصوص الموتور بتاعها . انا بسمع صوتها عالى وادائها مش ماشى مع صوتها .
حد يعرف اخبار موتورها ايه؟؟؟
قديم 30-10-2009, 08:58 PM
joophy joophy غير متواجد حالياً

joophy has a spectacular aura aboutjoophy has a spectacular aura about

السلام عليكم
شوف يا اخى الفاضل طبعا الله يعينك على اللى شوفته فى العربية دى بس احب الفت نظرك لحاجة
انا عندى عربية لانسر شارك بس انا عايش فى الامارات ومعرفش المواصفات هتكون مختلفة ولا ايه بالنسبة لموضوع ال AFS ده اوبشن خاص بالكشافات الامامية للسيارة بمعنى ان فى حالة الملفات او المنحيات بيديلك اضاءة زيادة يعنى لو بتكسر يمين تلاحظ نور الكشاف اليمين زاد عن العادى والعكس ودى مابتشتغلش الا لما يكون الفتيس على الوضع D الزرار اللى تحت الطارة على الشمال بيلغى الخاصية دى وده اللى ظهر لك فى العداد AFS OFF فمتخافش مفيش مشكلة من ده. ثانيا المفروض ان العربية فى الضمان ولازم تتمسك بحقك فى التوكيل وتخليهم يصلحوا العيوب دى على حسابهم. ولو عند اى استفسار بخصوص اللانسر انا تحت امرك.