العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

موضوع مغلق

قديم 16-02-2010, 11:41 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع التأمين...و النصب العظيــم !

فاكر يا دكتور لما أنا كتبت موضوع قبل كده عن النصب بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى وأنت كنت لسه بتفكر تشترى السيراتو وحتى بالأمارة أنت بفسك كتبت أنك كنت محتاروقاعد عمال تفكر تأمن ولأ لأ وأن ربنا بعتنى ليك فى وسط حيرتك عشان أخلصك من الحيرة دى وأنك مش هأتأمن خلأص ...والله والله والله هقولها ورزقى على الله ومعلش اللى يزعل يزعل -التأمين ده كله نصب فى نصب وسأعة مأتيجى تأمن تلأقى الوشوش كلها بتضحك ومستقبلأك بالسرور وأما بقى لما تيجى تقول لهم هأتوا وصلحوا تشوف بقى الوش التانى اللى على حق ...وهو المسلسل بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى مأزال معروض ومستمر يوميا وكل اللى فى مصر عارفين الدرامة بتاعته ولأحد فى البلد أتحرك ولأ عمل حاجة والله أنا عن نفسى خلأص من جواية كبرت دماغى وماعتدش أفكر فى 64000 اللى ليا عندهم بعد حادثة العربية وهلأكها هلأك كلى ونحمد ربنا على السلأمة وربنا يخلليكى ويبارك لنا فيكى ياحكومة وعمار يامصــــــر يا أم الدنيا ..

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 16-02-2010, 11:46 PM
الصورة الرمزية MANO_War
MANO_War MANO_War غير متواجد حالياً

MANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

فاكر يا دكتور لما أنا كتبت موضوع قبل كده عن النصب بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى وأنت كنت لسه بتفكر تشترى السيراتو وحتى بالأمارة أنت بفسك كتبت أنك كنت محتاروقاعد عمال تفكر تأمن ولأ لأ وأن ربنا بعتنى ليك فى وسط حيرتك عشان أخلصك من الحيرة دى وأنك مش هأتأمن خلأص ...والله والله والله هقولها ورزقى على الله ومعلش اللى يزعل يزعل -التأمين ده كله نصب فى نصب وسأعة مأتيجى تأمن تلأقى الوشوش كلها بتضحك ومستقبلأك بالسرور وأما بقى لما تيجى تقول لهم هأتوا وصلحوا تشوف بقى الوش التانى اللى على حق ...وهو المسلسل بتاع الجمعية المصرية للتامين التعاونى مأزال معروض ومستمر يوميا وكل اللى فى مصر عارفين الدرامة بتاعته ولأحد فى البلد أتحرك ولأ عمل حاجة والله أنا عن نفسى خلأص من جواية كبرت دماغى وماعتدش أفكر فى 64000 اللى ليا عندهم بعد حادثة العربية وهلأكها هلأك كلى ونحمد ربنا على السلأمة وربنا يخلليكى ويبارك لنا فيكى ياحكومة وعمار يامصــــــر يا أم الدنيا ..

ربنا يعوضك خير ان شاء الله
قديم 16-02-2010, 11:54 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

والله أنا افتكرت عادل امام فى فيلم " لصوص و لكن ظرفاء " لما كان لابس ال Under Wear
و بيقول " بلدى طنطا وأنا أحب أعيش أونطه ) ! ptmnlo123per154

بس اللى حل المشكله ( طنطاوى برده ) وأطيب من الطيابه ! و صليت معاه الظهر فى المسجد الآحمدى !

الآسبوع الماضى و غدانى غدوه حلوه فى بيتهم ( شارع البحر بجوار بنك ال CIB ) ! وبكده تبقى بصره !

أما نشوف لما آجى الكويت ح تغدينا ايه بأه ؟؟

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122
ههههههههههههههههههههههههه هه
يا دكتور بس انت شرفنا و احنا عنينا ليك والله و كلنا تحت امرك
و من غير اى كومشن يا باشا هما 15 % خدمة بس

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 17-02-2010, 12:07 AM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute

كان الله في عونك يا دكتور و الحمد لله انها عدت علي خير
و كالعادة كل حاجة في مصر بتيجي بطلوع الروح

شخصيا انا بتعامل في مصر مع شركة تامين (مش مصرية) و بصراحة مشفتش منهم حاجة وحشة و هما اللي جم لحد البيت 3 سنين دلوقتي عشان ياخدو الفلوس و يجيبوا الوثيقة. و للاسف الشديد اضطرينا نلجا لهم 3 مرات في حوادث متفرقة و بصراحة خدمتهم ممتازه و كل اللي عملناه اننا ودينا العربية لورشه من الورش المعتمده منهم (اقرب مسافة و اسرع وقتا من التوكيل) و هما بيتكفلوا بكل شيئ الا في اكبر حادثة لما التكاليف عدت ال 5000 جنية طلبوا منا محضر بس كانوا ابتدوا في التصليح بالفعل. و طبعا كل ده في مقابل ان النسبة عندهم اكبر من الشركات التانية بقليل بس في مقابل خدماتهم الفرق يستاهل خصوصا اننا زي حلاتك وجودنا في مصر بيبقي لمدد محدودة و بيبقي مفيش وقت للمهاترات و اللف و الدوران

فلو حضرتك مامنتش و لسه عندك استعداد ممكن ادل حضرتك و اي من الاعضاء المهتمين عليهم

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven
قديم 17-02-2010, 12:15 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

عندي حق أتابع مواضيعك يا دكتور
في الانتظار

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
موضوع مغلق