العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > Tiggo

قديم 06-08-2009, 04:04 PM
elkomi15 elkomi15 غير متواجد حالياً

elkomi15 will become famous soon enoughelkomi15 will become famous soon enough
افتراضي رد: ارجو النصيحة من خبراء المنتدى قبل الشراء غداا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هاني بسيوني مشاهدة المشاركة

إذا استقريت على التيجو أذهب وهاتها من أبوغالي موتورز البضاعة عندهم حاضر واستفيد بعرض الصيانة المجانية وأبعد عم المصرية للسيارات وعمايلها مع الناس ولا يغرك إعلاناتها جرب ومش هتندم
ممكن تدينى تيليفون ابوغالى ------وهل ينفع انقل مبلغ القرض من سيتى بنك الى ابوغالى --------لأن فى المصرية للسيارات حتى الأن بيدور على التيجو ال 1600 وبيقولى مش موجودة وقالى لو شوفتها فى اى معرض قولى وانا اشتريهالك من هناك وبيقولى العربية مش موجودة خالص --------
قديم 07-08-2009, 01:03 AM
الصورة الرمزية هاني بسيوني
هاني بسيوني هاني بسيوني غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص بسيط متواضع يحب الخير للناس كلها
التخصص العملى: مدرس أول لغة عربية
هواياتي: الرياضة - القراءة - الانترنت

هاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elkomi15 مشاهدة المشاركة

ممكن تدينى تيليفون ابوغالى ------وهل ينفع انقل مبلغ القرض من سيتى بنك الى ابوغالى --------لأن فى المصرية للسيارات حتى الأن بيدور على التيجو ال 1600 وبيقولى مش موجودة وقالى لو شوفتها فى اى معرض قولى وانا اشتريهالك من هناك وبيقولى العربية مش موجودة خالص --------
مش عارف هتعرف تنقل مبلغ القرض ولا لأ بس أنت تعاملت مع أسوأ بنك في مصر
لو عرفت تسحب فلوسك السيارة موجودة ومتوفرة عند أبو غالي وأنا أمبارح كنت هناك والناس شكروا فيها وعندهم هناك تقسيط وأفضل البنوك بنك أسمه الوطني للتنمية لو عرفت توصلوا يكون كويس فائده 9% بس على أي مقدم
بس أنت أمورك أتعقدت شويتين مع نصابي المصرية وسيتي بنك
المهم هذا موبيل السلزمان اللي أنا بتعامل معها 0123972513 أسمه محمد حمد ممكن حضرتك تتصل بيه وتقله على التفاصيل وهو ممكن يفيدك إن كان عنده حلول وربنا يوفقك لما فيه الخير
قديم 07-08-2009, 04:23 AM

السلام عليكم:

اليوم انا ذهبت للمصرية للسيارات الحمد لله قدرت ازود المبلغ شوية علشان افكر فى حاجة يابانى -------
انا ركبت التيجو بالصدفة شوفتها مع صديق لية ال 2000 سىسى العربية الصالون بتاعها فقير جدا زراير التكيف بلستيك الدركسيون متخيط بخيط ابيض الصراحة العربية شكل فظيع ورهيب وتغرى اى حدا المهم انا سوقتهاااا
ومستريحتش ولا لأدائها ولا للمطبات ايلى بتاخدها بحس ان العربية بتغربل

ويمكن انا علشان ركبت ابيزا والنترا ولانسر حاسيت بفرق بينهم وبين الصينى ------------المهم الحمد لله قدرت ازود المقدم شوية وقولت اجيب جين تو ولا النيسان صنى ex salon والحمد لله ربنا وفقنى واشتريت نيسان
وعاوز اعرف انطباعكم عن السيارة السيارة مانيوال ايرباخ اية بى اس فول اوبشن بمعنى اصح مانيوال اخدتها ب 89 الف وعملى خصم 2000ج

ياريت اعرف انطباعكم عنها وهل انا كدة اتصرفت صح ولا لأ وحاجة كمان انا اول مستلمتها من كام ساعة ومشيت بيها لأيت العداد مش شغال فكلم السيلز قالى يباشا ممكن يكون فيوز متعملش حاجة وهاتها بكرة بتاع الصيانة يعملها
والعداد كمان مش بيعد

هل ممكن يكونو هما وقفو العداد وراحو بيها مشاوير ووقفو العداد ولا فعلا هو فيوز وغير مقصود

وشكرا ليكم والصراحة انا حاسس ان رميت فلوسى وتعبى فى سيارة تستاهلل
هل اخطأت ام تصرفت صح
وفى حاجة كمان انا قولت الكورى زى الصينى انما لما اشوف سيارة يابانى والفرق 8 الاف جنية ولا 10 الاف ومجبهاش يبئة انا --------------مخطىء ------ياريت ردود الخبراء ورائيهم
وشكرا ليكم جميعا
قديم 07-08-2009, 04:58 PM
الصورة الرمزية هاني بسيوني
هاني بسيوني هاني بسيوني غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص بسيط متواضع يحب الخير للناس كلها
التخصص العملى: مدرس أول لغة عربية
هواياتي: الرياضة - القراءة - الانترنت

هاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the roughهاني بسيوني is a jewel in the rough

الف مبروك الياباني ثمنه فيه ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
قديم 12-08-2009, 03:38 AM

يجماعة انا اشتريت نيسان صنى ----وعامل بيها دلؤتى 350 كيلو فقط بس فى حاجة غريبة ظهرت العربية بتقطع منى وانا مديها الأول وبطلت منى مرتين مش عارف اية السبب انا بحط بنزين 90 -----------ياريت لو حد عندة حل يقولى اعمل اية
وهل دة علشان لسة فى التليين اول الف كيلو ----------وهل تشغيل التكيف فى اول الف كيلو غلط على الماتور