العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 24-12-2011, 09:24 PM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
مميز مشكلتى الدائمه مع كوبرى السيده ةعيشة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اليكم مشكلتى الدائمه مع كوبرى
السيده عيشة
:fun_ca r:
انا كل ما بنزل سوق السيده عيشة وعند دخلة الكوبرى ده والله العظيم بحس ان العربيه بقيت تقيله جدا جدا وعمال ادوس على البنزين العربيه مش عاوزه تمشى مع العلم الكلام ده محصلش مره واحده معايا لا ده انا كل ما اروح هناك يحصل كده وفعلا بضطر امشى على التانى علشان العربيه تمشى واول ما بمشى بعيد شوية بلاقى العربيه رجعت لحالتها الطبيعيه لدرجة انى مره بسأل خالى ومكنتش اعرف اصلا ان المنطقه ديه بيحصل فيها حوادث وكده فبسأل خالى على اللى بيحصلى ده هناك راح قالى علشان الحته ديه زفرة قلتله يعنى ايه راح قالى مش لازم تعرف ومن ساعتها مش عارف قصده ايه بس اللى انا عارفه انى كل ما بقرب من الكوبرى ده لازم غصب عنى اجيب التانى علشان العربيه ترضى تمشى
قديم 24-12-2011, 09:42 PM
الصورة الرمزية azzat 55
azzat 55 azzat 55 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عزت
التخصص العملى: مدير شركة مقاولات متخصصة فى العزل الحرارى والمائى

azzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond reputeazzat 55 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلتى الدائمه مع كوبرى السيده ةعيشة

هو فعلاً فى حوادث كتيير حصلت بسبب الكوبرى ده لكن معرفش بصراحة خالك يقصد أية بكلمة زفرة المهم متنساش دعاء الخروج من المنزل ودعاء الركوب قبل ما تمشى بالسيارة وربنا يسترها عليك وعلينا .

قديم 25-12-2011, 01:36 AM
corsair
Guest

مفيش الكلام ده يا بشمهندس الموضوع ده طبيعي لان تقريبا الجازبية بتبقي اعلي في المنطقة ديه والله اعلم او علشان المطلع بتاعها عامل زي المطلع بتاع القلعه وانتا جي من صلاح سالم في اتجاه الجيزة
قديم 25-12-2011, 01:43 AM
walidelwahsh
Guest

: ROFL_C~118:
قديم 25-12-2011, 05:41 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

مفيش الكلام ده يا بشمهندس الموضوع ده طبيعي لان تقريبا الجازبية بتبقي اعلي في المنطقة ديه والله اعلم او علشان المطلع بتاعها عامل زي المطلع بتاع القلعه وانتا جي من صلاح سالم في اتجاه الجيزة

انا بردوا اعتقدت فكرة ان الجاذبية فى المنطقة ديه اعلى بس ليه مبحسش بالجاذبية غير لما بكون راكب العربيه والعربيه بتكون تقيلة اوى مع العلم انا زمان كنت معرفش اصلا ان الحته ديه فيها حوادث كتير وكده بس كل اللى كنت بلاحظه ان فعلا اول ما بقرب من منطقة الكوبرى بتبقى العربيه مش راضيه تمشى مش عارف ليه بجد وفعلا غصب عنى لازم اجيب التانى علشان ترضى تمشى حتى وانا جايب الانى مش راضيه تجرى كده لا تلاقيها ماشيه ببط ء شديد اوى
ولعلمك انا مستغرب بس من ساعت ما سألت خالى ده وقالى حكاية ان المنطقة ديه زفرة زى ما قال مع العلم فعلا قبلها كنت معرفش ان بيحصل فى المنطقه ديه اى حاجه

انا اخرتها هجيبلهم دكتور الفلال بتاع الفيزياء اللى بيدنى فى هندسة علشان يشرحها بطريقة علمية ويقولك اصل ال Velosty
فى العربيه بتساوى مش عارف ايه وحط معاه شوية أكسليريشن على عجلة الجاذبية الارضيه وعجلة الجاذبية الفضائية ومش عارف ايه
اقولكم حل احسن
انا فاكر مقولة اه يا بلد عاوزه ولد وانا الولد
فعلشان كده
استنونى 5 سنين عقبال ما اخلص هندسة وابقى ابنيلكوا كوبرى جديد يالا ان شا الله ما حد حوش
بس كل عربيه تعدى تدفع تذكرة يأما محدش هيعدى من الكوبرى
:bb12 7bc6eab060e3e23:bb127bc6e ab060e3e23:bb127bc6eab060 e3e23

والف شكر لكل اللى شارك فى الموضوع