العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 02-07-2012, 08:23 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صيانة 160 الف كم

الشكر لله يا باشا
احنا كلنا اخوة و بنستفيد من خبرات بعضنا , و ربنا يوفقنا للى فيه الخير دائما

قديم 05-08-2012, 01:59 AM
المستشار اشرف فرحات المستشار اشرف فرحات غير متواجد حالياً

المستشار اشرف فرحات is on a distinguished road

تسلم ايدك وان شاء الله انا كمان هروح له قبل العيد لانى فى ال 160 الف كم الان وهقوم بتغير كل ما قمت به لكن بس سؤال واحد رغم انى ملاحظ من حديثك ان تهتم كثيرا بالسيارة مثلى والحمد لله لكن هل تواجه اى مشكلة مع السيارة بعد الصيانة او هل وجدت ثمة اختلاف سواء الى الاسواء او الى الافضل بعد الصيانة والف شكر مقدما لردك
قديم 05-08-2012, 02:11 AM
المستشار اشرف فرحات المستشار اشرف فرحات غير متواجد حالياً

المستشار اشرف فرحات is on a distinguished road

وسؤال اخير هل فلتر البنزين تسمع منه صوت فى السيارة اثناء غلق الزجاج اصلى انا غيرت قبل كده الفلتر وكنت بسمع صوت زنه بسيطة اعتقدت انها فى الماتور ولما ذهبت الى التوكيل قالى المهندس ان الماتور عشرة على عشرة والصوت ده من طرنمبه البنزين حتى لو ركبت الاصلي هتسمعه لكن والدى معه سيارة لانسر نفس الموديل اوتوماتيك ولا اسمع بها هذا الصوت
اسف انى بتقل عليك فى الاسئلة وكل عام وحضرتك بخير
قديم 05-08-2012, 02:55 AM

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستشار اشرف فرحات مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك وان شاء الله انا كمان هروح له قبل العيد لانى فى ال 160 الف كم الان وهقوم بتغير كل ما قمت به لكن بس سؤال واحد رغم انى ملاحظ من حديثك ان تهتم كثيرا بالسيارة مثلى والحمد لله لكن هل تواجه اى مشكلة مع السيارة بعد الصيانة او هل وجدت ثمة اختلاف سواء الى الاسواء او الى الافضل بعد الصيانة والف شكر مقدما لردك
يا باشا انا فى الخدمة ..
انا مش بواجه مشاكل مع العربية بعد الصيانة .... فيه حاجات ممكن حضرتك تحس بيها .. زى تغيير المساعدين و العفشة .. تغيير فلتر البنزين و البوجيهات و السيور .. بيفرق فى السحب
انا تحت امرك فى اى استفسار

قديم 05-08-2012, 03:00 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المستشار اشرف فرحات مشاهدة المشاركة

وسؤال اخير هل فلتر البنزين تسمع منه صوت فى السيارة اثناء غلق الزجاج اصلى انا غيرت قبل كده الفلتر وكنت بسمع صوت زنه بسيطة اعتقدت انها فى الماتور ولما ذهبت الى التوكيل قالى المهندس ان الماتور عشرة على عشرة والصوت ده من طرنمبه البنزين حتى لو ركبت الاصلي هتسمعه لكن والدى معه سيارة لانسر نفس الموديل اوتوماتيك ولا اسمع بها هذا الصوت
اسف انى بتقل عليك فى الاسئلة وكل عام وحضرتك بخير
يا باشا لا بتقل و لا حاجة ... و كل عام و حضرتك بخير ...

انا مش بسمع اى صوت لتحضير طرمبة البنزين , و انا غيرت الفلتر اكتر من مرة و مسمعتش اى صوت للطرمبة قبل كدة ....
اعتقد طرمبة حضرتك ممكن يكون فيها حاجة ... لو رحت لهمام .. ابقى خليه يبص عليها
نصيحة من اخ محترم ... متخليش البنزين فى التنك ينزل عن الربع ... علشان ده ممكن يضر طرمبة البنزين على المدى البعيد
و بالتوفيق ان شاء الله ... و ياريت حضرتك تقولنا اخبار الصيانة الى عملتها ايه ... و ايه انطباعك عن التعامل مع همام

الكلمات الدليلية
160 الف, ميتسوبيشى لانسر, صيانة سيارات