العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 01-11-2012, 07:56 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايمجراند .....خدعه جديده من غبور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sky_Rider مشاهدة المشاركة

اولا يا اخي احب اوضح لحضرتك ان المشاركات كلها تمت ووصفت على اساس المعاينة في المعارض.. محدش قال انه خادها لفة .. و مش انا ولا انت ممكن ننجح عربية و ننشرها او نفشلها عن طريق مشاركة على النت .. اقل من 5% فقط من العملاء هم من يقرؤن هذا .. العربية الناجحة بتفرض نفسها على الكل حتى لو مش عاجبة بعض الناس .. و العربية الفاشلة بتثبت فشالها للكل حتى لو ليها بعض المحبين المنحازين اليها ... وبرضو مش هبطل اعبر عن اللي انا شايفة حتى بعد ما حضرتك طلبت منا التزام الصمت .. من يريد ان يلتزم الصمت فله هذا .. ومن يريد ان يتكلم فله هذا ..

انتظر التقارير
لم اطلب التزام الصمت بصيغة الامر و للجميع الحق طبعا في الحديث و ابداء الرأي و الحديث

انا قصدت انه من الافضل في رأيي ان التزم انا الصمت لو كنت من حاجزي السيارة

عذرا على سوء التعبير
قديم 02-11-2012, 10:29 AM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sky_Rider مشاهدة المشاركة

تسلم على الرد !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MmFFoR مشاهدة المشاركة

انا ملاحظ ان الفكرة كلها ان كل اللي بيسوقوا للعربية و بيدافعوا عنها غالبا حاجزين السيارة فاللي بيحصل دا ليه مصدرين يا اما محاولة اقناع ذاتية لنفسه ان السيارة ممتازة و ان اختياره صائب عن طريق انه يعيد و يزيد في النقطة دي - السيارة ممتازة - السيارة روعة - السيارة فلة شمعة منورة و هو بالطريقة دي بيقنع نفسه قبل غيره و بيحاول يريح باله انه مغلطش و غيره

يا اما لما وقع اختياره على السيارة عقله الباطن بيدفعه انه يعمل دعاية ايجابية للسيارة علشان الكثيرين غيره يشتروها و بالتالي يحقق الشعبية للسيارة و تتوافر قطع غيارها و ترخص بغض النظر عن قيمة السيارة و جودتها الفعلية - و مش مهم تكون حلوة او وحشة

اخي انا رأيي انك تلتزم الصمت و تتوقف عن الدعاية للسيارة لحد ما تستلمها و بعد الاستلام اعمل تقرير اسبوعي او كل 500 كم حتى و قول كل ملاحظاتك عن السيارة سواءا سلبية او ايجابية و ساعتها بس رايك حيكون محل ثقة و احترام لان المثل بيقول اسال مجرب و لا تسأل طبيب (او خبير )
و اوعدك لما تكون السيارة تحت رجلك ان انا اول واحد حصدق كل بيوت الشعر و النثر اللي حتالفها فيها

الله ينور عليك تسلم على الرد انا ملاحظ ان الموضوع اصبح هجوم عريب جدا من كل اللى حجزوا العربيه مش عايزين حد يقول رايه ولازم العربيه تبقى حلوه هو كده مع ان الموصوع اساسا ان قلت الانتظار لحد مانشوف على الطبيعه ايه اللى هيحصل لدرجه ان عضو من الاعضاء عنده عربيه انجلون اللى مبيعاتها فى مصر مكملش 200 عربيه يقوللك سيبك من الخاقدين وحسبى الله ونعم الوكيل وكلام غريب !!!!!!!
ياجماعه الناس اللى حجزوا العربيه ربنا يبارك ليهم وربنا معاهم وبالعكس انا هافرح ليكم لانى من ملاك الصينى اللى كانت الناس بتشتم فيه قبل كده وبيقولوا عليه يععع لكن عن نجربه مع الصينى اللى الساده الحاجزين نازين لسه يدخلوا فيه بلاش والنبى كلام شعر فى العربيه لحد مايتحقق هلى الواقع نشوف واحد بس ركب العربيه وجربها 1000 كيلو بس
وتقبلوا تحياتى
قديم 02-11-2012, 02:34 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك تسلم على الرد انا ملاحظ ان الموضوع اصبح هجوم عريب جدا من كل اللى حجزوا العربيه مش عايزين حد يقول رايه ولازم العربيه تبقى حلوه هو كده مع ان الموصوع اساسا ان قلت الانتظار لحد مانشوف على الطبيعه ايه اللى هيحصل لدرجه ان عضو من الاعضاء عنده عربيه انجلون اللى مبيعاتها فى مصر مكملش 200 عربيه يقوللك سيبك من الخاقدين وحسبى الله ونعم الوكيل وكلام غريب !!!!!!!
ياجماعه الناس اللى حجزوا العربيه ربنا يبارك ليهم وربنا معاهم وبالعكس انا هافرح ليكم لانى من ملاك الصينى اللى كانت الناس بتشتم فيه قبل كده وبيقولوا عليه يععع لكن عن نجربه مع الصينى اللى الساده الحاجزين نازين لسه يدخلوا فيه بلاش والنبى كلام شعر فى العربيه لحد مايتحقق هلى الواقع نشوف واحد بس ركب العربيه وجربها 1000 كيلو بس
وتقبلوا تحياتى

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128

التعديل الأخير تم بواسطة hyundai 2005 ; 02-11-2012 الساعة 02:50 PM
قديم 02-11-2012, 02:48 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

وتقبلوا تحياتى
يا برنس الانجلون مش 200 عربيه في مصر لو فاهم كويس وقريت كلامي انا قولت العربيه نزل منها 18 دفعه والدفعه 200 عربيه يعني لو معاك اله حاسبه تلاقي المجموع 3600 عربيه في سنتين !!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقله الدعايا كان سببها ابو غالي واهماله
عشان كده انا مبسوط من دعايه غبور والقلبان اللي عملته العربيه قبل ما تنزل امال بعد سنه من وجودها حتعمل ايه بص علي احصائيات القسم وانت تعرف انه انشط قسم فالمنتدي بقاله اكتر من شهر ................
مع العلم ان اللي بيدخل عالنت اكيد نسبتهم لا تتعدي 25% من البشر والبني ادمين اللي فمصر يعني اللي معانا وحجز العربيه بحسبه بسيطه 25% من اللي حجز العربيه فالبلد كلها .....

دي bmw مابتتحجز بالطريقه دي قبل ما تنزل ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومع احترامي ليك وللعربيه اللي راكبها انا قولتها 100000000 مره اللي معاه عربيه سواء كانت ياباني ولا كوري ولا ماليزي ولا حته صيني يجي عشان اعرفه يعني ايه عربيه بجد ......... بس مش عارف ليه مافيش حد عايز يكسفني ويقوللي تعالي وانا اهرب منه والكلام ده للاسف اللي بيتكلم ماشافش
ولابد من احترام الغير فالنقد يعني مثلا ماينفعش اقول الاسبرانزا دي كلبه وزباله وانا ما استنظفش امسك مفاتيحها عيب كبير طبعا وماحدش يقبله خلينا عاقلين

وبعدين العضو اللي معاه الانجلون اسمه احمد حمدي وهو اول واحد خاطر واشتراها واول واحد شاف الاميجراند وهو اللي باني القسم ده علي ايديه . ولو عايز تعرف اكتر كلم ابو غالي ولا اقولك اعمل سيرش علي جوجل عنه او بس اكتب انجلون في جوجل وانت تعرف مين العضو ده !!!

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
قديم 02-11-2012, 03:38 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai 2005 مشاهدة المشاركة

يا برنس الانجلون مش 200 عربيه في مصر لو فاهم كويس وقريت كلامي انا قولت العربيه نزل منها 18 دفعه والدفعه 200 عربيه يعني لو معاك اله حاسبه تلاقي المجموع 3600 عربيه في سنتين !!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقله الدعايا كان سببها ابو غالي واهماله
عشان كده انا مبسوط من دعايه غبور والقلبان اللي عملته العربيه قبل ما تنزل امال بعد سنه من وجودها حتعمل ايه بص علي احصائيات القسم وانت تعرف انه انشط قسم فالمنتدي بقاله اكتر من شهر ................
مع العلم ان اللي بيدخل عالنت اكيد نسبتهم لا تتعدي 25% من البشر والبني ادمين اللي فمصر يعني اللي معانا وحجز العربيه بحسبه بسيطه 25% من اللي حجز العربيه فالبلد كلها .....

دي bmw مابتتحجز بالطريقه دي قبل ما تنزل ولا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومع احترامي ليك وللعربيه اللي راكبها انا قولتها 100000000 مره اللي معاه عربيه سواء كانت ياباني ولا كوري ولا ماليزي ولا حته صيني يجي عشان اعرفه يعني ايه عربيه بجد ......... بس مش عارف ليه مافيش حد عايز يكسفني ويقوللي تعالي وانا اهرب منه والكلام ده للاسف اللي بيتكلم ماشافش
ولابد من احترام الغير فالنقد يعني مثلا ماينفعش اقول الاسبرانزا دي كلبه وزباله وانا ما استنظفش امسك مفاتيحها عيب كبير طبعا وماحدش يقبله خلينا عاقلين

وبعدين العضو اللي معاه الانجلون اسمه احمد حمدي وهو اول واحد خاطر واشتراها واول واحد شاف الاميجراند وهو اللي باني القسم ده علي ايديه . ولو عايز تعرف اكتر كلم ابو غالي ولا اقولك اعمل سيرش علي جوجل عنه او بس اكتب انجلون في جوجل وانت تعرف مين العضو ده !!!

مفيش حد حتى الان شتم في العربية خالص!!!! هو حد لحق يجربها علشان يشتم فيها اصلا!!!
اللي انتوا بتهاجموهم كل اللي قالوه ببساطة استنوا قبل ما تحكموا على العربية ولا قالوا حلوة ولا وحشة!!! فيها غلط دي؟

الكلمات الدليلية
ايمجراند 7, ايمجراند‎, emgrand, emgrand 7, geely, geely emgrand, جيلى, جيلى اميجراند, غبور