العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 08-08-2011, 01:05 PM
gase gase غير متواجد حالياً

gase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond reputegase has a reputation beyond repute
افتراضي ممكن تفيدونى بأراءكم ايهم احسن البرليانس (fsv)- وbyd(f3

انا محتاره وعاوزه اخد رأيكم لانى عاوزه عربيه اتوماتيك (ارجوا من الساده الكرام الانتباه الى اتوماتيك ومايقترحوش عربيات مانيوال)وفى حدود 80 او 85 الف
وتكون شيك وفيها كماليات حديثه ..فكرت فى البرليانس السيدان وشكلها عجبنى اوى والبى واى دى برضه عجبانى وهما الاتنين سعرهم مقارب لبعض..وفكرت فى النيسان صنى بس لقيت ناس كتير بتشتكى منها ومن عيوب فيها فتراجعت عنها ..انا مش بيهمنى موضوع عقده الصينى دى ..لان كل السيارات بقت تتقفل فى الصين وحتى الموبيلات النوكيا والسونى بقت صينى والملابس وحتى فانوس رمضان بقى صينى .ناقص نستورد اكل صينى .
المهم اتمنى نصيحتكوا الجاده وشكرا مقدما
د/ عبير
قديم 08-08-2011, 01:48 PM
f3_byd f3_byd غير متواجد حالياً

f3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nicef3_byd is just really nice
افتراضي رد: ممكن تفيدونى بأراءكم ايهم احسن البرليانس (fsv)- وbyd(f3

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gase مشاهدة المشاركة

انا محتاره وعاوزه اخد رأيكم لانى عاوزه عربيه اتوماتيك (ارجوا من الساده الكرام الانتباه الى اتوماتيك ومايقترحوش عربيات مانيوال)وفى حدود 80 او 85 الف
وتكون شيك وفيها كماليات حديثه ..فكرت فى البرليانس السيدان وشكلها عجبنى اوى والبى واى دى برضه عجبانى وهما الاتنين سعرهم مقارب لبعض..وفكرت فى النيسان صنى بس لقيت ناس كتير بتشتكى منها ومن عيوب فيها فتراجعت عنها ..انا مش بيهمنى موضوع عقده الصينى دى ..لان كل السيارات بقت تتقفل فى الصين وحتى الموبيلات النوكيا والسونى بقت صينى والملابس وحتى فانوس رمضان بقى صينى .ناقص نستورد اكل صينى .
المهم اتمنى نصيحتكوا الجاده وشكرا مقدما
د/ عبير
احييكي على طريقة تفكيرك العملية و طالما مفيش عقدة صيني ارشحلك و بقوة البي واي دي الاتوماتيك و تمنها 80000 جنيه

لمعلومات اكتر تابعي في قسم البي واي دي
قديم 20-08-2011, 10:39 AM
Ahmed Mobasher Ahmed Mobasher غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس إتصالات

Ahmed Mobasher is on a distinguished road

ال BYD f3 هو احسن أختيار انا امبارح كنت عند الوكيل بجربها بعد مالفيت على العربيات كلها ومنها fsv بس الحقيقة فى المتانة والفخامة ال byd f3 تثبت جدارتها والعربية دية بتنبأ لها بمستقبل رائع وكمان ميزة فيها قطع غيرها برخص التراب وعلى فكرة ال fsv كويسة بس برشحلك ال byd f3 رائعه
قديم 20-08-2011, 12:05 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

ارشح الرينو اسكالا اتوماتيك هى الصنى تجميع كورى انظف من المصرى

geologist the best
قديم 25-08-2011, 05:38 PM
محمد الغزالى محمد الغزالى غير متواجد حالياً
من انا؟: رئيس وحدة اسعاف الكيلو 45 طريق اسيوط البحر الاحمر فنى خدمات طبية عاجلة ( فنى رعاية )
التخصص العملى: الادارة العامة للاسعاف الطائر
هواياتي: السيارات , السباحة , ابحث عن عروسة هههههه

محمد الغزالى will become famous soon enough

لا يا اخوانا البرليانس من حيث قوة الموتور والعفشة
والشكل الخارجى والداخلى والامكانيات

ربنا يوفقك لما فيه الخير