العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Excel - اكسيل

قديم 04-05-2011, 10:03 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة مالكى الاكسل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah مشاهدة المشاركة

انا اكتشفت شئ مهم
انى لما بقرص شوية ع الكونتاك والمارش لثانيتين او تلاته وانا بدور بتدور علطول فى كافة الاحوال من اول مره
ده يخليني امشي فى اتجاه تصليح المارش وتفويره ولا اتجاه اخر و المارش كده سليم
وشكرا جزبلا
مش عارف ليه يا وائل انت مقتنع ان العربية مش مظبوطة ...

يا عمنا كل العربيات الكربراتير بيحصل فيها الحاجات دى ...

المارش سليم وصعوبة الدوارة اللى بتقول عليها بسبب ان العربية بتاخد هوا لما تفصل (بحكم انها كاربراتير) ..

علشان كده طبيعى انها تتاخير ثانيتين او ثلاتة فى الدوارة ...

بطل بقى الوسوسة اللى انت فيها دى بقى ههههههههههههههه

حبيبى يا وائل .. ويا رب دايما تكون بخير ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 04-05-2011, 10:05 PM

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eygptphoto مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا عندى مشكلة مش عارف هى خطيرة ولا لا
العربية بتسقف كتير اوى مع العلم سحبها كويس و مغير طقم كهرباء كامل و ظابط كهربا اسبراتير و مغير سير كاتينة و مفسم و كله و حتى البنزين اما 90 او 92 و برضه التسقيفة شغالة ارجو الافادة

حرارة العربية اخبارها ايه ؟؟؟

وزيت الموتور وضعه ايه ؟؟

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 04-05-2011, 10:41 PM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute
للاهمية رد: رابطة مالكى الاكسل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

مش عارف ليه يا وائل انت مقتنع ان العربية مش مظبوطة ...

يا عمنا كل العربيات الكربراتير بيحصل فيها الحاجات دى ...

المارش سليم وصعوبة الدوارة اللى بتقول عليها بسبب ان العربية بتاخد هوا لما تفصل (بحكم انها كاربراتير) ..

علشان كده طبيعى انها تتاخير ثانيتين او ثلاتة فى الدوارة ...

بطل بقى الوسوسة اللى انت فيها دى بقى ههههههههههههههه

حبيبى يا وائل .. ويا رب دايما تكون بخير ...
يعنى اسيبها زى ما هى يا حسام
انا غيرت الموبينه ارجع اللى كانت راكبه تانى ولا اسيبها معايا استبن
انا كنت واخده من الكهربائي اجربها و قالى اسال على سعرها لو هتاخدها
ترس البندكس ومخدات المارش ( موبينة المارش ) هل فيهم حاجه ؟
ساعات بعد تكرار الدوارة المارش بيفوت وصوته بيتغير
تاعبك معايا يا حس فى الحر والبرد اللى احنا فيه ده
وايه رايك فى زيت موتور شل الاصفر

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت
قديم 05-05-2011, 02:47 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah مشاهدة المشاركة

يعنى اسيبها زى ما هى يا حسام
انا غيرت الموبينه ارجع اللى كانت راكبه تانى ولا اسيبها معايا استبن
انا كنت واخده من الكهربائي اجربها و قالى اسال على سعرها لو هتاخدها
ترس البندكس ومخدات المارش ( موبينة المارش ) هل فيهم حاجه ؟
ساعات بعد تكرار الدوارة المارش بيفوت وصوته بيتغير
تاعبك معايا يا حس فى الحر والبرد اللى احنا فيه ده
وايه رايك فى زيت موتور شل الاصفر
لو موبينتك سليمة رجع اللى عندك .. ولو مش غالية خليها معاك استبن وخلاص بدل الفك والتركيب ...

انا مش عارف بس ايه اللى خلاك تغير الموبينة .. يا عم اللى يدى ودنة للصنايعية عمره ما هيخلص ... دول ولا دار الافتاء نفسها ههههههههههه

لو المارش بيفوت ممكن يكون محتاج ترس جديد (ترس المارش) ... دى بسيطة ان شاء الله ...

بصراحة مجربتش اى منتج من شل قبل كده .. عموما يا ريت الزيت تكون لزوجته عالية الى حد ما علشان الحر ...

قديم 05-05-2011, 03:12 PM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute
للاهمية رد: رابطة مالكى الاكسل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

لو موبينتك سليمة رجع اللى عندك .. ولو مش غالية خليها معاك استبن وخلاص بدل الفك والتركيب ...

انا مش عارف بس ايه اللى خلاك تغير الموبينة .. يا عم اللى يدى ودنة للصنايعية عمره ما هيخلص ... دول ولا دار الافتاء نفسها ههههههههههه

لو المارش بيفوت ممكن يكون محتاج ترس جديد (ترس المارش) ... دى بسيطة ان شاء الله ...

بصراحة مجربتش اى منتج من شل قبل كده .. عموما يا ريت الزيت تكون لزوجته عالية الى حد ما علشان الحر ...
صباح الفل يا حس
النهارده قرصت ع الكونتاك والمارش وحلفت انها متدورش وغابت ولا 10 مرات قمت سايبها لما تبرد
انا احتارت معاه
ناس بتقولى احتمال طلمبة البنزين ؟
طب لو المارش لما بيتحل العيب بيبان ولا برده كله خاضع للتجربه
متابع معاك
وكنت عاوز اعرف لزوجة شل الاصفر كام
محل زيت قالى 15-50 هل كويس ولا لازم 20-50
وشكرا جزيلا

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت