العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 16-08-2012, 08:55 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بيجو 205

بسم الله الرحمن الرحيم
بعد مطالعة المشاركات وسياقها تبين للجنة ان ما صدر من العضو لا يعدو كونه انتقاد لمشاركات وان كان شديد اللهجة والادارة تؤيد حق الجميع فى انتقاد اراء البعض كما تؤيد حق الجميع فى الرد على هذه الانتقادات طالماً لم يتجاوز الحوار الحدود والاداب المرعية
لذا اثرت اللجنة تهدئه الامور ولفت نظر الاعضاء لذلك وقد تم تنبيه الاعضاء على الخاص ايضاً
لا اوافقك الراى وبكدة لجنة التحكيم بتفتح باب مش هايتقفل تانى وهايبقى اى عضو يدخل يجرح اى عضو ودة لو سمينا اماجنيشن دة عضو من اصلة
واحد مسجل فى المنتدى من 4 شهور وعامل زيرو مواضيع و2 مشاركه قبل دى تحسبة الادارة انة عضو وداخل ينقد وتعاملة معاملة بالكرم دة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ويا ريت حتى نقدة مبنى عن علم وانما هو تجريح لمجرد التجريح وواحد عاوز يتشهر وخلاص
يا ريت تراجعو قراركم بشانه

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 16-08-2012, 12:55 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
عاجل رد: بيجو 205

إنت إنتقدت من غير أى أساس وكلامك ملوش اى أساس من الصحة لأنه سطحى للغاية مع الأسف والرد على كلامك إتفضل قابل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة imagine مشاهدة المشاركة

انا مش عارف ايه كمية الاعجاب بالعضو cars admire

لأنه عضو ناجح ومبدع ربنا يباركله فيه ويزيده علم كمان وكمان
وهو أحد أعمدة المنتدى ومن غيره المنتدى ملوش أى طعم
مع إحترامى الشديد لأبونورا ومستر أسترا

المبالغ فيها دى
اولا واحد مصرى داخل يسأل عن العربيات فى مصر و مع الاعتراف انه بيجيب معلومات مفيده لكنها الاغلبيه فيها معلومات من مصادر اجنبيه
- ده تفانى منه لتوصيل المعلومة بالفيديو والصور وعمره ما أتأخر على حد فى الرد او طنش
أى حد بيراعى ضميره فى شغله مش هيوفى ربع اللى هو بيعمله

وكل المعلومات اللى بيكتبها او بيشارك بيها هو فاهمها عن ظهر قلب
ومفيش عربية فى العالم نزلت الا بعون الله وفضله يقولك اترسمت إزاى ويجيبلك تاريخها ،وكل حاجة عنها من الألف للياء

و كمان تعديلات اجنبيه الافضل انك تثرى المواضيع بخبرتك اللى تعرفها بكلام مصرى ينفع مع ناس مصريين و يستفيدو منه و بالاخص الناس اللى خبرتهم قليله اللى مايشوفش من الغربال يبقى لازمله نضارة معظمة و مش هيعرفو يبحرو فى المفاهيم الاجنبيه اللى بتحطها
الحمدلله كل المشاركات والفديوهات اللى عاملها مفهومة

اضف على ذلك كمية صور الايموشن اللى بتلطعها فى كل موضوع شىء بجد مبالغ فيه جدا ده غير توقيعك اللى بياكل نص صفحه لواحده ده غير ان الموقع الصفحات فيه لا تسمح باكثر من اربع ردود

من كلامك واضح انك من الإدارة ، لكن مع الأسف ماأقتنعتش لما حاولت أفهمك قصة الإيموشنز ونت عارف كمان صفحة المنتدى بتاخد كام مشاركة

وبعدين مع إحترامى لكل الإخوة اعرفهم حاطين توقيع صفحة كاملة وماحدش كلمهم ، ومع الأسف حافظين ومش فاهمين ، ولا بيضيفوا قشاية تزكر بالنسبة للتوقيع اللى حطينه

انا مره كنت بتابع موضوع من 11 صفحه انت لوحدك مالى 9 صفحات منهم وشوش ايموشن ملهاش اى تلاتين لازمه

ده بدل ما تدوس شكرا بتحط اسم اللى شكرك وتبعتله ايموشن كمان ، فى زوق أكتر من كده ، وبما انك من الإدارة تبقى عارف ان الموضوع اللى شاركت فيه بيبعتلك على الميل بالتحديث فتدخل تلاقيه باعتلك شكر ، فى إحترام أكتر من كده

الرحمه يا سيدنا
إرحمنا انت وإدخل اتفرج على اللى انت عاوزه واللى مش قادر تفهمه إسأل هتلاقى الف مين يدلك
انما انا مش مسامح أبدا على الكلام ده وبعتبره إساءة شخصية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

و ايه مضايق سيادتك .,. ا. ايماجين لاحظ انك عضو جديد و داخل تنتقد واحد الكل استفاد منه و بيحبه ...
و كتر خير البشمهندس كارز ادمير علي تعبه فيما ياتي به و لو عايز تستفيد اتعب وترجمه لانه مش هيترجمه كمان ... و الحمد لله المنتدي فيه مثقفين كتير ولو عضو مفهمش اي رد من ردود البشمهندس فيه اعضاء كثر بيبسطوا الموضوع و حصلت معايا كتير ... ولو كنت حضرتك جربت طريقه اخري .,. انا واثق ان البشمهندس كارز ادمير بنفسه كان هيشرحها و هيستمر معاك الي ان تستوعب ما تسال عنه ...
واضح انك كنت متعصب في كتابه الرد و الصيام له تاثيره .,. فارجو من حضرتك تبادر بالاعتذار لكارز ادمير لان ببساطه حضرتك اخطات و المنتدي كله هيغلطك ...

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 مشاهدة المشاركة

تم إنذار العضو

على إسلوبه غير اللائق:1281F1 ~121:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

لا اوافقك الراى وبكدة لجنة التحكيم بتفتح باب مش هايتقفل تانى وهايبقى اى عضو يدخل يجرح اى عضو ودة لو سمينا اماجنيشن دة عضو من اصلة
واحد مسجل فى المنتدى من 4 شهور وعامل زيرو مواضيع و2 مشاركه قبل دى تحسبة الادارة انة عضو وداخل ينقد وتعاملة معاملة بالكرم دة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ويا ريت حتى نقدة مبنى عن علم وانما هو تجريح لمجرد التجريح وواحد عاوز يتشهر وخلاص

للرفع وأرجو من الإدارة إتخاذ قرار فى هذا الموضوع ، وأرجو إنذار المشرفين أيضا لتقصيرهم فى مسح المشاركات المسيئة ولينكات التجسس
قديم 16-08-2012, 04:41 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

انا عارف و الله كل الكلام ده
بس
فى القوانين
يقصد التجريح بالكلام
زى الشتيمه
و الاسائه
مفيش حاجه اسمها اسائه مباشره و غير مباشره

وعلى فكره انا قولت كمان فى القرار

وان كان شديد اللهجة

و انا بعت رساله للطرفين
وهديت الامور
تحياتى
قديم 16-08-2012, 06:49 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

على فكره العضو كمان خد انذار من استاذ محمد حمدى

قديم 19-08-2012, 10:52 AM
imagine imagine غير متواجد حالياً

imagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond reputeimagine has a reputation beyond repute

يعنى انا واحد على قدى اوى كمعلومات عن السيارات عايزنىى اكتب ايه ؟ لو كتبت حاجه يبقى اكيد هفتى و هقول كلام فى الهوا يبقى افضلى اسكت خالص اتابع الاساتذه و الخبراء اللى بستفيد منهم جدا زى الاستاذ كارز ادماير و لكم كلكم فائق الاحترام
بالنسبه ان انا عايز اشتهر حضرتك مش شايف ان الكلام ده كان موضه و خلصت لما هشتهر هكسب ولاعه مثلا ؟
بالنسبه للتجريح ممكن تجيب اقتباس واحد من كلامى فيه تجريح للسيد العضو كارز ادماير ؟ انا بقول رأيى الشخصى و لم اتفوه بأى تجريح انا بنتقد مجرد نقد بناء و انا اكدت ان المعلومات بتاعته مفيده
شكرا لتفهم حضرتك