العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 13-01-2014, 07:35 PM
الصورة الرمزية ezzat2002mo
ezzat2002mo ezzat2002mo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب فى هيئه قناة السويس

ezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant futureezzat2002mo has a brilliant future
افتراضي رد: افضل السنوات للصني المستعمل

اللى يفرق فى المقارنة السعر لو الخليجى 2006 صاحبها طالب سعر كويس ومعقول والحالة تمام والعداد تمام ومش مضروب تبقى فل يا اما تجيبى 2011 وساعتها هتكونى واثقة من العداد لان سعب اللعب فى موديل عالى زى دة الحالة بتبان
قديم 13-01-2014, 07:38 PM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold

لا طبعاً مينفعش تروحى تجيبى عربيه موديل 2006 علشان خليجى وتسيبى ال 2011 ذات الكيلو متر القليل واللى يعتبر ممشيتش
فانتى توكلى على الله فى ال 2011 وطبعاً أكشفى عليها كويس فى التوكيل

لا آله إلا الله. محمدُ رسول الله
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم
قديم 14-01-2014, 12:22 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جومانا مشاهدة المشاركة

شكرا لنصيحتك
معلش بس محتاجة نصيحة كمان
محتاجة اجيب عربية عشان الشغل(60-70 كم رايح راجع) و مشاوير مدارس الاطفال و حاطه ميزانية 80-85 الف و بعد بحث كبير انا محتارة بين لوجان جديدة او صني مستعملة
اللوجان مساحتها من جوة معقولة و كمان انها هتكون جدبدة لكن مشكلتها قطع الغيار مع كثرة المشاكل
الصني اجمد اعتمادية تستحمل و قطع الغيار معقولة لكن الخوف من مفاجات المستعمل
رايك ايه؟
الصراحة الصنى فئة اعلى و افضل من اللوجان حتى بالرغم انها مستعملة
لان بالسعر دا حتبقى حالتها ممتازة و فعلا لو حتاخدى عربية لازم الكشف الشامل بالتوكيل

مش عايز اشتت حضرتك
بس فى عربية اخت الصنى بس تقفيل كورى و جودة اعلى بس هى هى الصنى عدا فروقات بسيطة فى الشكل الخارجى و نفس قطع غيار الصنى عدا الفوانيس و الكابوت و الشنطة
اسمها رينو سكالا
و اكمنها مش مشهورة فسعرها بيبقى اقل من الصنى
و المبلغ المرصود يجيب منها شبه زيرو
لسة زميل لى جايب واحدة ب 85 كانت عاملة 19 الف كم و صيانات كلها مختومة من التوكيل و العربية مكنش فيها خدش غير انبعاج بسيط فى الاكصدام الخلفى و خدش بسيط فى علامة رينو اللى على الدركسيون !

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 15-01-2014, 10:56 AM
جومانا جومانا غير متواجد حالياً

جومانا is on a distinguished road

انا عملت بالنصيحة بس الظاهر مفيش نصيب , صاحب العربية لما عرف اني عايزة اكشف في التوكيل فص ملح و دابو يا ترى ليه؟؟
المهم انا هستمر ان شاء الله بس معلش لو فيها تتقيل عليكم بس سؤال كمان
هو انا ممكن اكشف في التوكيل على حالة و عداد عربية خليجي ولا المصري بس؟
و بالنسبة للرينو سكالا اخبار قطع غيارها ايه؟ زي اللوجان برضه؟ و هل اعتماديتها زي الصني؟
قديم 15-01-2014, 02:15 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

الحمد لله انه فص ملح و داب لان كدا باين اوى انه مدارى حاجة
حكاية كشف فى التوكيل للخليجى مش عارف بس بتهيألى مش حيمانعوا خصوصا ان الكشف مش ببلاش

قطع غيار و اعتمادية السكالا طبق الاصل الصنى ( على فكرة رينو و نيسان واحدة منهم اشترت التانية مش فاكر - او اندمجوا )
الفرق بس ان السكالا تجميع كورى افضل بكتير من تجميع الصنى فى مصر

على العموم لسة كنت بشيك لزميلى دلوقتى حالا عن اسعار السكالا حاليا لقيت على كوناكت كارز 7 عربيات و ال 7 ما شاء الله
و زميلى كنا اخترناها مع بعض من كونتاكت كارز و راح قابل صاحبها و خلص معاه و العربية معاه ما شاء الله زيرو
و اللينك اهو
http://www.contactcars.com/usedcars_...7&CarModel=516

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا