العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 10-12-2012, 04:41 AM
الصورة الرمزية Amera
Amera Amera غير متواجد حالياً

Amera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to behold
Angry العربيه لسه جديده و حسه اني بهدلتهااا:( ياريت حد يساعدني

السلام عليكم
انا يا جماعه مديقه جدااااااااااااااا لاني خربشت العربيه و هي لسه مكملتش كام شهر
بعد مجبت العربيه بكام يوم كنت دخله في شارع ديق و غصب عني خربشتها و من قريب لسه و انا طلعه من ركنه من الوش اتخربشت تاني جامد
انا حاسه اني غلطانه اني جبت عربيه زيرو و انا لسه متعلمه السواقه
انا الحمد لله مشي في الشارع كويس و كل شيئ المشكله كمان في الركنه بوقف الشارع كلووو ورايا عشان اركن لازم افضل ادور علي مكان بعيد عن الشارع الرئيسي عشان اركن برحتي في شارع عام بتكون صعبه اووي و مش بعرف و محدش بيستني حد و خصوصا لو بيركن بالعافيه
مع اني بعتبر كل يوم بنزل بالعربيه بس كل مره بركن بحس اكني لسه بتعلم السواقه و مش بعرف اركن صح غير لما يكون في سايس ولا حد يوقف و يساعدني مع اني اخدت دروس بالهبل في موضوع الركنه بس بردو مش عارفه اركن صح لدرجه ان طلوعي بالعربيه بقا هم عليا

بس كلو كوم و موضوع الخربشه الي حصلت فيها دي !! العربيه لسه ملحقتش حاجه و الله
هي الخربشه الي فيها مش جامده اوي مش خبطه يعني لاء مجرد خربشه شالت الطلاء الي كان عليها و بينت الون الفضي لي تحت ده
ياريت حد يساعدني في موضوع الخربشه دي هل اوديها لمكانيكي ولا اجيب القلم الي بيداري الخدوش ده ؟؟ لو حد جابو قبل كده ياريت يفدني جابو منين ؟؟ و تتفتكرو مع الوقت هل الركن بتاعي هيتحسن ولا الموضوع ده بيكون محتاج دروس تاني ؟؟

التعديل الأخير تم بواسطة Amera ; 10-12-2012 الساعة 04:50 AM
قديم 10-12-2012, 05:02 AM
الصورة الرمزية عمرو الامير
عمرو الامير عمرو الامير غير متواجد حالياً
من انا؟: طامح حتى اقتحام الجبل
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: شاعر

عمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to beholdعمرو الامير is a splendid one to behold
افتراضي رد: العربيه لسه جديده و حسه اني بهدلتهااا:( ياريت حد يساعدني

وحضرتك بتركنى خلى بالك من المرايات الجمب واللى مرايا الى وراه وبصى وراك

الابس السواقه تعود ليس لا

والخدوش سبيها علشان العين بس لو نفسيا مش مرتاحه فى قلم بس مجربتوش

متابع مع حضرتك لو حد جرب القلم يقولنا من ابو 20 ولا 40 ولا 60 ولا 99 لانهم كتير وكدة

ودمتم بخير

قديم 10-12-2012, 05:08 AM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amera مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
انا يا جماعه مديقه جدااااااااااااااا لاني خربشت العربيه و هي لسه مكملتش كام شهر
بعد مجبت العربيه بكام يوم كنت دخله في شارع ديق و غصب عني خربشتها و من قريب لسه و انا طلعه من ركنه من الوش اتخربشت تاني جامد
انا حاسه اني غلطانه اني جبت عربيه زيرو و انا لسه متعلمه السواقه
انا الحمد لله مشي في الشارع كويس و كل شيئ المشكله كمان في الركنه بوقف الشارع كلووو ورايا عشان اركن لازم افضل ادور علي مكان بعيد عن الشارع الرئيسي عشان اركن برحتي في شارع عام بتكون صعبه اووي و مش بعرف و محدش بيستني حد و خصوصا لو بيركن بالعافيه
مع اني بعتبر كل يوم بنزل بالعربيه بس كل مره بركن بحس اكني لسه بتعلم السواقه و مش بعرف اركن صح غير لما يكون في سايس ولا حد يوقف و يساعدني مع اني اخدت دروس بالهبل في موضوع الركنه بس بردو مش عارفه اركن صح لدرجه ان طلوعي بالعربيه بقا هم عليا

بس كلو كوم و موضوع الخربشه الي حصلت فيها دي !! العربيه لسه ملحقتش حاجه و الله
هي الخربشه الي فيها مش جامده اوي مش خبطه يعني لاء مجرد خربشه شالت الطلاء الي كان عليها و بينت الون الفضي لي تحت ده
ياريت حد يساعدني في موضوع الخربشه دي هل اوديها لمكانيكي ولا اجيب القلم الي بيداري الخدوش ده ؟؟ لو حد جابو قبل كده ياريت يفدني جابو منين ؟؟ و تتفتكرو مع الوقت هل الركن بتاعي هيتحسن ولا الموضوع ده بيكون محتاج دروس تاني ؟؟
مفيش داعى للمضايقة ولا حاجة.. كل السيارات الزيروبيحصلها كدة.. واصحابها بيتضايقوابرضة
مع ان فيهم محترفين سواقة.. ولكن هذا ضريبة الزيرو,,,

القلم الدوكو ده حمادة بالجنزبيل (( هجس اللهم اجعله فشر ))
خربشة الدوكو لازم لها صنايعى دوكو محترم (مش ميكانيكى) يعنى وهذا للعلم.
ونصيحتى ليكى ,, استنى شوية لغاية ماتبقى متمكنة من السواقة .. ومن الركنة بين العربيات
كويس (علشان مش كل شوية نزعل على الدهان ونروح نعمل دوكو )
ودة هايخيلينا نخسر دوكو الفابريقة الأصلى يتاع العر بية.وآسف على الأطالة وشكرا.
قديم 10-12-2012, 08:01 AM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

بصى اولا قولى الحمد لله
وعموما الزيرو لازم يا خد عين شوية
وبالنسبة للخرابيش متقربيش منها لسببين
اولا : علشان يبعد العين عن العربية
ثانيا : انك لو قربتى البوية من العربية هتخسرى موضوع الفبريكة بمعنى ان العربية علشان تفضل فبريكة متحطيش فيها اى بوية
ومتزعليش فى موضوع السواقة والركن لان كل يوم هتخدى وتتعلمى حاجة جديدة
ومبروك عليكى العربية بس مقولتيش نوعها ايه ؟؟

https://www.facebook.com/weam.mohamed.718
قديم 10-12-2012, 08:55 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

القلم ده فعلا هجص بشهادة الشهود و ينفع فقط لو خربوش بسيط ما اشلش طبقة الدهان تماما. و الخرابيش ديه بتحصل في أحسن العائلات عادي طالما الحمد لله ما فيش خبطات (ربنا يستر) يبقي أنت علي الطريق الصحيح. الركنة بتيجي بالتعود و ممكن سيادتك يوم أجازة تدربي شوية و يا ريت ما يكونش جنب البيت. حتة كده ما تعرفيش حد فيها و جربي لحد ما يبانلك صاحب و بس.