العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 15-02-2013, 06:40 PM
الصورة الرمزية zooma448
zooma448 zooma448 غير متواجد حالياً

zooma448 will become famous soon enough
افتراضي زهقت من توكيل الامل والاحسن يبقى توكيل الفشل

انا زهقت من التوكيل الفاشل دة مع انى من اوائل اللى اشترى BYD المصرى لكن التوكيل زهقنى منها و اخر حاجة انى كل ما اروح اعمل صيانة دورية اسأل عن تيل الفرامل علشان مكتوب انة بيتغير وعم جمال يقول لا خسارة لسة فية لحم كتير لحد ما وصلت ل60 الف وتاكل واكل الطنابير و غيرتهم الاثنين ودة بسبب اهمل التوكيل ولما اتركب التيل الجديد بدأ يصفر رحت فى صيانة 70 الف و طلبت الكشف علية لانة يصفر من الاول فقالوا لى ان تيل الفرامل وحش لانك غيرتة برة التوكيل ولما شافوا الفاتورة وتأكدوا انى مغيرة فى التوكيل قالوا علشان انت اخت النوع الصينى الرخيص مش الالمانى فقولت انا لم اختار حاجة انتوا اللى حطيطوا دة فكان الرد ان دة النوع الوحيد اللى كان موجود شوفتوا كذب اكتر من كدة
عاوز اعرف نوع تيل فرامل كويس ومكان محترم اعمل فية صيانة العربية
وحسنا الله ونعم الوكيل
قديم 15-02-2013, 06:47 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زهقت من توكيل الامل والاحسن يبقى توكيل الفشل

السلام عليكم
اسمع ان توكيل الأسكندريه افضل من القاهره
والله اعلى واعلم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 16-02-2013, 12:35 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

احلى تيل تايوانى ولا كورى ب 85 جنيه ولا تزعل نفسك
تقبل تحياتى

قديم 17-02-2013, 09:44 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zooma448 مشاهدة المشاركة

انا زهقت من التوكيل الفاشل دة مع انى من اوائل اللى اشترى BYD المصرى لكن التوكيل زهقنى منها و اخر حاجة انى كل ما اروح اعمل صيانة دورية اسأل عن تيل الفرامل علشان مكتوب انة بيتغير وعم جمال يقول لا خسارة لسة فية لحم كتير لحد ما وصلت ل60 الف وتاكل واكل الطنابير و غيرتهم الاثنين ودة بسبب اهمل التوكيل ولما اتركب التيل الجديد بدأ يصفر رحت فى صيانة 70 الف و طلبت الكشف علية لانة يصفر من الاول فقالوا لى ان تيل الفرامل وحش لانك غيرتة برة التوكيل ولما شافوا الفاتورة وتأكدوا انى مغيرة فى التوكيل قالوا علشان انت اخت النوع الصينى الرخيص مش الالمانى فقولت انا لم اختار حاجة انتوا اللى حطيطوا دة فكان الرد ان دة النوع الوحيد اللى كان موجود شوفتوا كذب اكتر من كدة
عاوز اعرف نوع تيل فرامل كويس ومكان محترم اعمل فية صيانة العربية
وحسنا الله ونعم الوكيل
انا مش عارف انت منيين ؟؟

بس عندك مركز الصيانة بتاع المهندس اللى اسمه ايميل عندك واحد فى الزاوية وفرع تانى جديد على المريوطية هرم بس يكفى انى ااقولك انهم حافظين العربية وعندهم قطع غيار ليها ولو معاك حاجة عايز تركبها من بره مفيش مشكلة طبعا
جرب وشوف مش هتخسر حاجة !!!
قديم 17-02-2013, 10:02 AM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

وبعدين تغيير طنابير على 60 الف زى الفل يعنى سعادتك كنت عاوزها تعيش لامتى؟
ده الكورولا عندى طنابيرها باظت وكانت لسة ما كملتش 30 الف وكل حاجتها يابانى
ده كدة البى واى دى تاخد الميدالية الذهبية
سيبك من التوكيل وعيش حياتك طبيعى مع اى ميكانيكى جنب البيت تثق فيه
تقبل تحياتى