العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 01-07-2010, 11:29 PM
الصورة الرمزية comando
comando comando غير متواجد حالياً

comando is on a distinguished road
افتراضي سؤال بخصوص رينو كليو 2002 الشكل الجديد

أنا لسه شارى عربيه رينو كليو 2002 الشكل الجديد بحاله جيده وفابريكه وتمام ...وكان معايا رينو أوبتيما 97.. العربيه بتمشى تمام وزى الفل بس فى مشكله أوقات لما بقف بالعربيه وأتحرك تانى بسمع صوت كركره وأوقات العربيه بتبطل ..بصراحه مش عارف أيه المشكله بالظبطت لأنها مبتحصلش على طول أول ما أتحرك ...ممكن عشان مش متعود على الدبرياش بتاعها عشان مختلف عن الأوبتيما ...ياريت ياجماعه لو حد معاه العربيه دى يقدر يفيدنى فى الموضوع ده ولكم جزيل الشكر
قديم 03-07-2010, 10:54 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال بخصوص رينو كليو 2002 الشكل الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة comando مشاهدة المشاركة

أنا لسه شارى عربيه رينو كليو 2002 الشكل الجديد بحاله جيده وفابريكه وتمام ...وكان معايا رينو أوبتيما 97.. العربيه بتمشى تمام وزى الفل بس فى مشكله أوقات لما بقف بالعربيه وأتحرك تانى بسمع صوت كركره وأوقات العربيه بتبطل ..بصراحه مش عارف أيه المشكله بالظبطت لأنها مبتحصلش على طول أول ما أتحرك ...ممكن عشان مش متعود على الدبرياش بتاعها عشان مختلف عن الأوبتيما ...ياريت ياجماعه لو حد معاه العربيه دى يقدر يفيدنى فى الموضوع ده ولكم جزيل الشكر
باشا بالنسبه لموضوع الكركره
لو فى الطلعه فقط يبقى ده رجل حضرتك مش واخده على الدبرياج ودى هتتظبط مع الوقت
لو فى الطلعه ووقت ما بتكبس بنزين للعربيه يبقى ده عيب البنزين جرب تحط 92 من محطه كويسه
وارجو ان المشكله تتحل بسرعه بأذن الله والف مبروك على العربيه الجديده يا باشاوياريت تنورنا كتير فى القسم

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 03-07-2010, 03:47 PM
الصورة الرمزية comando

الله يبارك فى حضرتك ومتشكر جدا على الرد الجميل ده
وشكلها من البنزين لأنى لما بشيل رجلى من على الدبرياج وبدوس بنزين فى الطلعه بس بيحصل الصوت ده وأنا كمان حطيت 90 مش 92 ممكن يكون هو الى عمل المشكله دى ولا أيه راى حضرتك؟؟؟
وأنا سعيد جدا بالقسم ده وعاجبنى التعاون الموجود فيه وشكرا جزيلا
قديم 03-07-2010, 06:20 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة comando مشاهدة المشاركة

الله يبارك فى حضرتك ومتشكر جدا على الرد الجميل ده
وشكلها من البنزين لأنى لما بشيل رجلى من على الدبرياج وبدوس بنزين فى الطلعه بس بيحصل الصوت ده وأنا كمان حطيت 90 مش 92 ممكن يكون هو الى عمل المشكله دى ولا أيه راى حضرتك؟؟؟
وأنا سعيد جدا بالقسم ده وعاجبنى التعاون الموجود فيه وشكرا جزيلا
هو حتى لو 90 برضه المفروض الصوت ده ميطلعش بس شكلها كده خدت بنزين 90 مش نضيف او مغشوش حضرتك خليك فى محطه مضمونه وحطلها 92 احسن هتريحها فى السحب وبتفرق عن تجربه والله
وربنا يوفقك والمشكله تطلع فى البنزين واهم حاجه ان حضرتك تنورنا كتير فى القسم ونتشرف بيك فى المقابلات كمان

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 08-07-2010, 01:59 AM
الصورة الرمزية comando

تم حل المشكله والعربيه كانت محتاجه طقم دبرياج وقاعده موتور وتم تغييرهم والحمد لله العربيه بقت تمام

renault is my best car